Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Dag luitjes,
Ik ben al enige tijd op zoek naar een DS/ID, maar heb deze nu eindelijk gevonden. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van:
Oorspronkelijk van 1968 in de kleur wit geboren. In 1976 verkocht in de buurt van Carcassonne (origineel frans registratiebewijs) en in 1988 in dezelfde regio weer verkocht. Daarna in 1998 in NL ingevoerd en na weer 10 jaar ben ik nu dus de 5e eigenaar!! Na jaren dromen mag ik eindelijk zelf zweven . . .alhouwel . . . .eerst de wintersluiting en enig onderhoud.
Eén van de aan te pakken zaken is het vouwdakje, deze is namelijk gekit op meerdere plaatsen. Ik heb op dit forum nog geen topic kunnen ontdekken hoe je een vouwdakje renoveert. Ik ben van plan deze te demonteren en dan te bekijken of het binnenwerk van het dakje in goede staat is en dan opnieuw bekleden. (De originele bekleding is gescheurd en nu gekit).
Heeft iemand hier nog tips of suggesties over? Zoals; welke stof kan ik het beste gebruiken, onderhoud van de stof, behandeling van het frame. Of kan ik beter een ander vouwdakje kopen?
A thing of beauty is a joy forever
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooie Dame hoor! Komende zomer met de wind in je haar overal heen zweven… Beter kan het toch niet??
Voor dat dak kun je je misschien wenden tot deze lui??
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb erg goede ervaringen met:
Hebben mij veel adviezen over mijn cabrio bouw gegeven en prima vakwerk
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Ik ga zaterdag eerst naar Antonisse om de wagen helemaal na te laten kijken (ik hoop niet maar je weet nooit wat oude Dames voor je verborgen kunnen houden).
Daarna kan ik inderdaad wel bij cabrioservice langsgaan (is redelijk dichtbij.)
Heeft iemand ervaring hoe kit van de lak af te halen??
A thing of beauty is a joy forever
Steek een nieuw dak, dan hoef je meteen nimeer in te zitten met die montagekit op je lak.
Remmenreiniger krijgt alle kit van je dak, zelfs siliconen. Check eerst op een klein stukje of je lak er niet dof van wordt, dat is afhankelijk van je toplaag. Anders als het lijm is, zo te zien wel, gewoon benzine of wasbenzine.
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Steek een nieuw dak, dan hoef je meteen nimeer in te zitten met die montagekit op je lak.
Dit lijkt mij gelijk wel behoorlijk rigoreus. Ik denk dat ik inderdaad eerst ga proberen om de tips van Gerardeux op te volgen.
Het kan zijn dat ik het dakje in zijn geheel ga vervangen, een stukje van de bekleding ligt open en toen heb ik gezien dat het frame behoorlijk onder de roest zit. Ik moet dus maar zien als ik het aanpakken (kan ik mij laten verrassen?!).
Zijn er nog ergens dakjes te koop? (mijn dakje is buitenafmeting 86 x 86 cm) en wat is de prijsstelling daarvan?
maDS
A thing of beauty is a joy forever
Er bestaat kitverwijderaar, maar ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat dat met je lak doet. Echter, er zijn wel meerdere soorten !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Het open dak van een renault twingo tweede serie past perfect, is wind en waterdicht en makkelijk te plaatsen.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Ik ga in ieder geval bij een groothandel info opvragen over kitverwijderaars en wat ik het beste kan gebruiken.
En struiK, wat is het verschil tussen de eerste en tweede serie Twingo’s?? Deze dakjes zijn toch een stuk groter als het dakje dat ik heb? Maar het lijkt mij géén slecht idee!!
groet
maDS
A thing of beauty is a joy forever
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 07-06-2006
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
maDS schreef:Ik ga in ieder geval bij een groothandel info opvragen over kitverwijderaars en wat ik het beste kan gebruiken.
En struiK, wat is het verschil tussen de eerste en tweede serie Twingo’s?? Deze dakjes zijn toch een stuk groter als het dakje dat ik heb? Maar het lijkt mij géén slecht idee!!
groet
maDS
ik weet niet goed wat het verschil is tussen twingo 1 en 2, maar ik weet wel dat je voor een DS serie 2 nodig hebt. Wel zien dat je een compleet op de kop kan tikken, ideaal haal je het zelf uit een sloop twingo. best snij je de dakrand ook los om zo de tekening van de te boren gaten op je dak over te zetten, ik heb ‘t mijne 100€ betaald.
Dat is een groter dak, maar dan ook veel plezanter.
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
k heb via “onderdelenzoeker” een opdrachtje geplaatst voor het Twingo vouwdakje, 2e serie (bij ons in de buurt bij slopers was het niet te vinden). Nu krijg ik er diverse te koop aangeboden.
Ik krijg wel de melding van een sloper (lees demontagebedrijf) dat hij niet bekend is met diverse series van de Twingo.
k weet niet goed wat het verschil is tussen twingo 1 en 2, maar ik weet wel dat je voor een DS serie 2 nodig hebt.
Struik; Kun jij foto’s van jouw dakje plaatsen of mij mailen via PB? zodat ik dit kan vergelijken met die ik aangeboden heb gekregen?? k weet namelijk ook niet wat het verschil is tussen de dakjes van de twee series!
De prjs die je ervoor betaald hebt is reeel, ik krijg ze tussen de E 75,= en E 150,= aangeboden.
Alvast bedankt.
A thing of beauty is a joy forever