Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
vandaag weer de handen uit de mouwen gestoken en de Chic weer wat verbeterd.
de uitlaat is vervangen, de handrem gemaakt, de koplamp is afgesteld en een retourleidingkje is gerepareerd.
Zoals het nu lijkt is hij helemaal APK klaar. Als de 16V van de week klaar is laat ik de chic meteen achter voor de apk, en als die er doorheen is heb ik nog een lekkere beurt voor hem en dan mag ie de verkoop in.
Wat nog op het lijstje staat:
- koppeling + drukgroep
- distributieriem + spanrol + waterpomp + koelvloeistof
- olie + oliefilter
- luchtfilter
daarna denk ik dat ie wel weer vooruit kan de komende tijd.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wanneer denk je hem ongeveer in de verkoop te gooien?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
hallo
Mocht je nog een voorbumper zoeken, heb hier nog een goede liggen.
Alleen een paar lak krasjes.
Voor een paar tientjes mag je hem hebben.
Mooie chic trouwens!!
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
de bx gaat de verkoop in als ik vind dat ie klaar is maar als de 16v weer klaar is zal ik toch niet veel meer in de Chic rijden dus redelijk snel, maar ik moet hem dus wel eerst klaar hebben, en aankomend weekend kan ik niet sleutelen, dus die beurt duurt nog zeker 2 weken.
@2cvman, bedankt voor het aanbod maar ik heb inmiddels al een bumper en motorkap op de kop weten te tikken
moet ze alleen nog even van de betreffende chic afplukken.
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Dat is zeker net iets te vroeg voor jou? Dat ie in de verkoop gaat, Timo.
Autofan schreef:Dat is zeker net iets te vroeg voor jou? Dat ie in de verkoop gaat, Timo.
Die van mij komt hoop ik over een paar maanden te koop.
Dus dan nog een kans???
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Autofan: Hij wil geen tijd zeggen, dus ik weet t niet
2cv man: Over een paar maanden? Hele grote kans Over 9 weken 18, en dan gelijk aan het rijbewijs beginnen, ong. 6-10 weken (Denk ik, heb geen idee hoe lang iemand gemiddeld over zn rijbewijs doet? ops: ).
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
over 2 weken en 4 dagen 18 Dan gelijk voor mijn rijbewijs en dan BX kopen
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Na de Chic is weer een jaartje legaal op de weg.
Vanmiddag werd ie gekeurd, en afgekeurd natuurlijk, had ook niet anders verwacht maar het viel aardig mee.
De rechterkoplamp zat met een touwtje vast omdat er een beugeltje was afgebroken en de linker was vochtig van binnen, de stadslichtjes deden het niet, een retourleidingkje was doorgesneden van de linkervoorpoot, de LPG leiding (heeft ie ooit op gelopen) stak een eindje uit in de motorruimte (en stel je voor dat ik na de APK “effe” een verdamper en een tank erin zou hangen… die moest dus ook weg en de banden waren wat erger versleten dan ik had gedacht.
Dus de winterbanden van pa er maar onder gehangen, de rechterkoplamp voorzien van een nieuw beugeltje, de linkerkoplamp even drooggeblazen met perslucht een stukje van die leiding afgeknipt en een buisje in de retourleiding gepropt zodat ie weer mooi dicht is. En hij werd nog even nagelopen en afgemeld dat hoofdstuk ook weer achter de kiezen.
Nou ben ik er wel achter gekomen dat ie olie zuipt en er zit een beste bak mayonaise bij de vulslang dus ik denk dat ik de koppakking maar eens ga vervangen (nog nooit gedaan dus een leuk leerzaam klusje) de distributieriem moet toch gedaan worden, en dan ben ik alweer halverwege natuurlijk.
Verder wil ik dan ook de kleprubbers meenemen tegen het oliezuipen en de koppeling *moet* ook gedaan worden.
Ach een paar leuke klusjes voor de boeg maar ik vind het hem wel waard, hij loopt en schakelt als een zonnetje en tegen de tijd dat ie naar een volgend baasje mag moet ie wel echt in orde zijn. Maar al met al is het niet in een weekje bekeken dus voorlopig blijft ie nog even… komt me ook weer mooi uit nu de 16V weer plat ligt
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nou, ik ben weer een tijdje verder met het Chicje, ik vind het toch wel een aardig bakkie.
In ieder geval zit er al een nieuwe motorkap op, en sinds vandaag ook een nieuwe koppeling.
Ook een broze koelvloeistofslang is vervangen dus de KVS lekkage zal nu wel voorbij zijn.
Binnenkort de distributieriem eens aanpakken, en voor ik dat doe de compressie meten, ik heb toch het gevoel dat er inwendig iets niet lekker zit bij hem. Ik heb over het rijgedrag absoluut geen klagen, maar hij bouwt druk op in het carter (dat voel je als je je vinger in de mayonaise in de vuldop steekt) en hij gebruikt dus olie, al is het een stuk minder dan ik aanvankelijk dacht. een liter op de 2500 kilometer lust ie wel en dat is toch een eindje teveel. Maar voorlopig kachel ik er rustig mee verder op de momenten dat ik iets aan de 16V heb. en mijn vriendin maakt er ook gretig gebruik van als ze ergens naartoe moet.