Mensen,
Om toch wat frisse lucht en licht in mijn auto te krijgen overweeg ik een open dak in te laten bouwen. Zijn er mensen die dit hebben laten doen of zijn er mensen met ervaringen hiermee? (helaas is het niet mogelijk om het bij de LB te bestellen)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Re: inbouwdak C4 Grand Picasso LB
willemevert schreef:Mensen,
Om toch wat frisse lucht en licht in mijn auto te krijgen overweeg ik een open dak in te laten bouwen. Zijn er mensen die dit hebben laten doen of zijn er mensen met ervaringen hiermee? (helaas is het niet mogelijk om het bij de LB te bestellen)
Het is op geen enkele C4 mogelijk om dat te bestellen!
Of achteraf inbouwen mogelijk is dat weet ik niet.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
sjek dis:
http://www.open-air-feeling.de/v_configurator/index_nl.php
Hollandia 100, 300 en 500 zijn mogelijk.
eh, voor de duidelijkheid, het gaat om een c4 GPicasso, Ligne Business…..
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
eh, voor de duidelijkheid: die kan je dus gewoon kiezen als je bovenstaande link gebruikt. Ik snap het probleem niet?
de ‘C4 Grand Picasso MPV’ staat wat verder in het lijstje (dus niet bij de berlines)
Waarschijnlijk is de technologie wel positief geëvolueerd, maar vroeger negatieve ervaringen gehad met een zo’n inbouwdak (kraken, waterinsijpeling). Finaal heeft men zelfs een nieuw open dak ingebouwd, met op termijn dezelfde problemen. Uiteindelijk bleef het ongebruikt.
Vraag ook even bij de dealer na of het toegestaan is zo’n dak in te bouwen. In het lijstje staat nl. ook de Xsara type 1. Ik kan me herinneren uit de tijd dat ik een Xsara type 1 reed dat er in het instructieboekje stond dat er geen dakraam ingebouwd mocht worden. Dit schijnt de stijfheid vd carosserie zo aan te passen, dat door het dicht gooien van een portier de airbags in de stoelen al geactiveerd konden worden.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Bossie schreef:Vraag ook even bij de dealer na of het toegestaan is zo’n dak in te bouwen. In het lijstje staat nl. ook de Xsara type 1. Ik kan me herinneren uit de tijd dat ik een Xsara type 1 reed dat er in het instructieboekje stond dat er geen dakraam ingebouwd mocht worden. Dit schijnt de stijfheid vd carosserie zo aan te passen, dat door het dicht gooien van een portier de airbags in de stoelen al geactiveerd konden worden.
Op de C4 berline en coupe kan het allersinds wel, want heb het een tijdje terug eens op een citroën-site van een ander land terug gevonden (dacht oostenrijk of zwitserland)
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)