Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Damn…. dit is erg. Zo ben ik ook mijn eerste auto kwijt geraakt, toevallig was die ook groen. Dat gevoel wat je eraan overhoudt is zo onbeschrijfelijk triest…..
Heel veel sterkte!!
Yow echt balen man van je auto!!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
De oorzaak lijkt zoals ik al schreef toch kortsluiting te zijn geweest, de defecte spanningsregelaar die Ton noemde klinkt zo gek nog niet.
De Cali staat op dit moment nog in Leerdam, wat inmiddels de volgende trieste aanblik oplevert:
Wouter heeft dus de banden (en zwarte velgen )van de Cali overgenomen, het enige wat er imo nog bruikbaar van was.
Eind deze week wordt ‘ie definitief afgevoerd.
Nogmaals dank allen voor alle medeleven. Wie weet komt er weer een Vert Cali of een andere bijzondere kleur voor in de plaats. (Ehm, Ruben…? )
Triest gezicht
Slotje maar?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
inderdaad triest…..
zit er nu nog een zijknipper met rvs randje op??
(cirkel cirkel)
enne, slotjes zijn toch alleen voor handel topics?
Peter en ik hebben contact gehad, en het is idd verstandiger om afscheid te nemen van de vert Cali.
over de mogenlijke oorzaak zul je moeilijk de werkelijke oorzaak kunnen vinden.
en om even 1van de mogelijke oorzaken technisch toe te lichten wat het inhoud het volgende.
de spanningsregelaar heeft de functie om de geleverde stroom van de dynamo op of rond het 12 Volt niveau te houden.
door de wisselende toerentallen van de motor kan deze namenlijk makkelijk 18 Volt of zelfs meer afgeven.
functie 2 is, om te zorgen dat de accu gevuld word, en op een bepaald niveau word gehouden.
het teveel aan stroom word dan afgevoerd naar de massa, en dus niet in de accu geperst.
of het word afgegeven aan verbruikers, zoals het licht en kachelventilator ed.
als de spanningsregelaar door een defect, onverhoopt de accu blijft doorladen, dan word deze heet.
er ontstaat knalgas,(kokend accuzuur) en de behuizing van de accu smelt.
de gevolgen daarvan laten zich raden.
ik kom tot deze “mogenlijke” oorzaak, aan de hand van de foto’s van de accu en omgeving.
ik zou me voor kunnen stellen, dat bij een brand in die omgeving, dat de accu er nog deels intact uit zou zien.
in dit geval echter is hij tot in de accucellen weggebrand/gesmolten.
of dit echt de oorzaak is, blijft een vraagteken, maar het 1 van de meest voor de hand liggende optie’s.
mvgr wupke:
Gissen is missen toch?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Rene van Maren schreef:Gissen is missen toch?
Nare vent
Maar slotje mag wat mij betreft wel, er valt volgens mij weinig nieuws toe te voegen. Voor vragen > pb