Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
garagestmarien schreef:Ik denk niet dat als je op je fietsie an komt zakke, met nog geen rijbewijs, dat ze je dan een C6 mee gaan geven, nee.
Nee dat is waar. En een BX zal ook wel niet geloofwaardig zijn? Haha. Maar dat dat zo simpel gaat joh. Sta ik best versteld van.
Wat Hogervp zegt, zal wel het meeste voorkomen denk ik. Het gaat er echt niet bij mij in, dat ze zo even een C6 of C-crosser aan je meegeven ops:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nieuw doel in je leven, Timo? Kijken wat je overal mee kan krijgen voor een proefrit?
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Timo1990 schreef:Serieus? Ik had alles verwacht, behalve dat Dus eigenlijk, kan Jan Alleman gewoon een proefrit aanvragen? Nouja, tenzij ze je ‘kennen’ natuurlijk?
Sterker nog, je het het aanvragen via Citroën.nl
Dan kan je een proefrit aanvragen, ook al hebben ze je nog nooit je gezicht gezien
Goed wellicht gaat dat bij een C6 net even wat moeilijker.
Maar als jij in een C2 of C4 wil rijden, dan is dat echt geen probleem
garagestmarien schreef:Nieuw doel in je leven, Timo? Kijken wat je overal mee kan krijgen voor een proefrit?
heb ik een tijdje gedaan is een leuke hobby en je rijdt de leukste wagens vaak
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
garagestmarien schreef:Nieuw doel in je leven, Timo? Kijken wat je overal mee kan krijgen voor een proefrit?
ops: Gewoon nieuwschierigheid. Mag toch wel? Ik sta er van te kijken dat het allemaal vrij gemakkelijk gaat.
Ik weet wat ik over een poosje op mn vrije zaterdagen ga doen Haha. Maar bedankt allen voor de duidelijke uitleg Ik denk dat ik het nog wel even laat bezinken, het wil er bij mij nog niet echt in
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
hoe reageren de Teutoonse autorijders?
hogervp schreef:DigiDaan schreef:Toch vraag ik me af in hoeverre mensen die voor een 5 of een E aan het shoppen zijn wel echt een alternatief zien in de C6.
Er is maar 1 manier. Citroën moet proberen om die klanten minstens een dag te laten sturen. Er is een forummer hier (met C6 in Rouge Profond) die wat van die stuiterbak adepten mee had in de C6 naar Frankfurt. Ik meen me te herinneren dat de heren erg onder de indruk waren.
Die VW Phaeton is imo al helemaal geen partij. Dat logo maakt in die klasse dus wel heel veel uit en dan wil je zeker niet in een VW gezien worden.
Patrick
Mijn ervaring is als volgt:
1) De die hard Duitse auto rijders die vooral kicken op het prestige. Ze zullen nooit een Citroën kopen, zelfs als geven ze diep in hun binneste toe dat het veel beter rijdt, omdat ze vinden dat het te weinig “kijk eens hoeveel geld ik heb (of hoeveel ik kan lenen .)” uitstraling heeft in vergelijking met een Duitse wagen. Mijn ervaring is dat dit soort mensen vaak weinig technische autokennis hebben.
2) Duitse auto rijders die vroeger Cx of Xm gereden hebben maar grijze haren gekregen hebben van storingen uit het verleden. Moeilijk te overtuigen, maar altijd wel nieuwsgierig om mee te rijden en of ik al problemen heb gehad. Telkens als ik dan vertel dat ik eigenlijk nog geen problemen heb gehad zie je ze twijfelen.
3) Duitse auto rijders (vooral Mercedes en BMW) die grijze haren krijgen van de storingen aan hun dure investering (vaak electronic) en ernstig beginnen te denken aan overstappen (vaak niet een C6 maar wel vaak een A6. deze doelgroep wordt interessant voor de nieuwe C5 als ze in de gaten krijgen dat Citroën met C6 (en nieuwe C5) op het zelfde kwaliteitsniveau zit als Lexus)
4) De (vooral BMW) rijders die stikjaloers zijn over het rij comfort en zich steeds meer verbazen over de binnenafwerking
5) De buitenstaanders (veelal Amerikanen) die vooral gefocused zijn op Toyota Camry en Lexus en geheel onbevangen ontzettend onder de indruk zijn van de C6 inzake wegligging, comfort en vooral design.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Re: hoe reageren de Teutoonse autorijders?
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
Mijn ervaring is als volgt:
1) De die hard Duitse auto rijders die vooral kicken op het prestige. Ze zullen nooit een Citroën kopen, zelfs als geven ze diep in hun binneste toe dat het veel beter rijdt, omdat ze vinden dat het te weinig “kijk eens hoeveel geld ik heb (of hoeveel ik kan lenen .)” uitstraling heeft in vergelijking met een Duitse wagen. Mijn ervaring is dat dit soort mensen vaak weinig technische autokennis hebben..
Haha LOL
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
2) Duitse auto rijders die vroeger Cx of Xm gereden hebben maar grijze haren gekregen hebben van storingen uit het verleden. Moeilijk te overtuigen, maar altijd wel nieuwsgierig om mee te rijden en of ik al problemen heb gehad. Telkens als ik dan vertel dat ik eigenlijk nog geen problemen heb gehad zie je ze twijfelen..
Vertrouwen heeft tijd nodig
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
3) Duitse auto rijders (vooral Mercedes en BMW) die grijze haren krijgen van de storingen aan hun dure investering (vaak electronic) en ernstig beginnen te denken aan overstappen (vaak niet een C6 maar wel vaak een A6. deze doelgroep wordt interessant voor de nieuwe C5 als ze in de gaten krijgen dat Citroën met C6 (en nieuwe C5) op het zelfde kwaliteitsniveau zit als Lexus).
Denk je dat de kwaliteit echt zo hoog is?
Of is de kwaliteit van Lexus omlaag gegaan
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
4) De (vooral BMW) rijders die stikjaloers zijn over het rij comfort en zich steeds meer verbazen over de binnenafwerking.
Misschien als ze oud en wijs zijn dat ze de beslissing kunnen maken.
Dan trek hun lichaam dat harde gestuiter niet meer
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
5) De buitenstaanders (veelal Amerikanen) die vooral gefocused zijn op Toyota Camry en Lexus en geheel onbevangen ontzettend onder de indruk zijn van de C6 inzake wegligging, comfort en vooral design.
Ik heb altijd al gezegd dat de C6 perfect is voor de Amerikaanse markt, ze vinden het allemaal prachtig
Texter schreef:eviltwin schreef:zoals ik al zei: geen vergelijking
Het geeft wel aan hoe de -voor Citroen ook relevante- klanten van die merken over dat soort dingen denken.
...meer dat zulk soort (kermis- ) klanten op een auto van >80k wel 3000 Euro willen uitgeven aan dikke velgen, maar niet aan luchtvering, hoe goed ook…
een 2e-hands MB-E op 16” is onverkoopbaar, maar Airmatic DC daar snapt de potentiële klant niks van en hij vraagt zich af, of dat wel goed gaat met z’n Tabbert tandem-asser
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
een waar woord
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Luchtvering is voor de buitenwacht niet zichtbaar en daar gaat het helaas om. Laatst ben ik eens meegereden in de SEAT Altea met sportonderstel en 18 inch van een vriend. Wat een verschrikking. Je bidt echt dat je er zo snel mogelijk uit mag. Echt spij-ker-hard! Een rijdende abortuskliniek, wie doet zichzelf dat toch in godsnaam aan?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
SLURPTAX
Met de nieuwe SLURPTAX wordt de C6 3.0 3740 Euro duurder en de 2.7HDI 4180 Euro. De 2.2 HDI blijft met 175 g/km wel onder de limiet van 192 g/km voor diesels en zelfs onder die van 184 voor 2010.
Een BMW 540i haalt wel precies de grens van 232 g/km…typisch…
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Re: SLURPTAX
Texter schreef:
Een BMW 540i haalt wel precies de grens van 232 g/km…typisch…
Hmmm, welke minister rijdt er in zo’n patsermobiel vraag je je dan af. En dat die 540i eromder blijft is wel heel vreemd trouwens. Zeker een testwaarde waarbij maar 1 cylinderrij meedeed.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: SLURPTAX
hogervp schreef:Texter schreef:
Een BMW 540i haalt wel precies de grens van 232 g/km…typisch…
Hmmm, welke minister rijdt er in zo’n patsermobiel vraag je je dan af. En dat die 540i eromder blijft is wel heel vreemd trouwens. Zeker een testwaarde waarbij maar 1 cylinderrij meedeed.
Patrick
Ps stond vandaag een interessant artikel over de verbruikswaardenwaarden van autos onder “neutrale” testomstandigheden (de bekende 20 minuten computergestuurde test).
heeft een of andere autoblad (ik geloof bild) een reele test gedaan onder echte omstandigheden (maar wel binnen de opgegeven snelheidsbereiken) en dan blijkt dat vooral de Duitse en japanse reeele verbruikswaarden een stuk hoger liggen. Zo was het verbruik van die vierkante mercedesjeep (niet de ML) 54 percent hoger dan de opgegeven waarden. De hybride autos (waaronder Lexus) bleken meer dan 40 percent meer te verbuiken dan opgegeven. De enige Citroen in de test c2 bleek onder reeele omstandigheden 35 percent meer te verbruiken. Maar vooral het zeer grote aantal ” overtreders” bij BMw en Mercedes was opvallend.
Nu zal de gemiddelde mercedes en BMw pief zich waarschijnlijk weinig zorgen maken over zijn verbruik
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Jammer alleen dat ze (als in ‘die idiote Duitsers’) bij AutoBild een stuk van 20 km volgas over de snelweg bij de test hebben betrokken…soit, het is hetzelfde blad dat heeft aangetoond dat een Porsche Cayenne Turbo op topsnelheid 66!!! liter per 100km wegkloekt. Een Benz G55 heeft niet alleen een 5.5 liter motor maar ook nog eens de stroomlijn van een zeecontainer en een massa van zo’n 2400 kilo. Je hebt meedelijden met het asfalt als je daarmee boven de 200 over de Autobahn joekelt. Ik zou er best 1 op 5 mee kunnen rijden gok ik
BMW’s cijfers blijven echter wel erg optimistisch. 1 op 17 voor een 530i buiten de stad lijkt me erg onwaarschijnlijk.