3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Schakelgedrag EB6V
Durovski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 13-11-2007

Gepost: 13 november 2007 06:29 PM
  [ # 31 ]

Hallo allemaal,
Ik zit te denken aan de volgende versie:
2.0 16v Ligne ambiance EB6V, pack detection, bluetooth en het pack luminosite.

Ik twijfel eigenlijk alleen nog over de EB6V. Na dit topic hierover te hebben gelezen heb ik eigenlijk maar 1 vraag:
Schakelt hij wel direct bij handmatig schakelen met de flippers? Lijkt mij namelijk erg cool om met de flippers te schakelen en niet meer te hoeven koppelen. Ik ben er dus niet op uit hem op auto te zetten, maar vind flipperen een hele vooruitgang tov traditioneel schakelen.

Vroeger: ZX 1,8 Aura, Xantia 1.9 diesel, C2 VRT
Nu: C4 Grand picasso, 2.0 benzine EB6V, ligne ambiance, pack detection, pack luminosite en bluetooth.

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 13 november 2007 06:44 PM
  [ # 32 ]

Ik heb precies dezelfde uitvoering, maar dan de 5-zits. De EB6V bevalt mij prima. Je voelt hem wel schakelen, meer als bijvoorbeeld de DSG van VW.
Bij flipperen voel je het schakelen minder, maar ik moet zeggen dat ik de bak meestal op auto heb staan….

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 13 november 2007 08:03 PM
  [ # 33 ]

@ Durovski:

In direct antwoord op je vraag: Ja, hij schakelt heel direkt bij flipperen.
(in automatische stand rijden is ook leuk)

Succes met je keuze!  Wink

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 13 november 2007 08:52 PM
  [ # 34 ]

Een vraag aan Tilanus; een echte kenner te zien aan de vele reacties.

Wat rijdt je zelf een 1.6 of 2.0 diesel? Na het proefrijden in de 1.6 was ik dermate tevreden dat ik me niet “gek” heb laten maken door de 2.0.

Uiteraard ook een budgettaire overweging Wink

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 13 november 2007 09:38 PM
  [ # 35 ]

In de praktijk lijkt mij dat je vrijwel nooit flippert, meestal rijd je in de “auto” stand. Soms is het wel handig om in de “auto” stand ook de flippers te gebruiken.

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 13 november 2007 09:39 PM
  [ # 36 ]

‘kenner’ wil ik mezelf niet meteen noemen( Wink ), maar in antwoord op je vraag:

Ik heb met zowel de 2.0 als de 1.6 proefgereden en heb uiteindelijk voor de 1.6 gekozen. (mede ook budget-gerelateerd)
Ik moet echter eerlijk zeggen dat ik het verschil niet erg groot vond. Natuurlijk merk je bij de 2.0 wel dat extra koppel onderin, maar de 1.6 kan daar heel aardig bij bijblijven.
Ik rijd nu dus sinds eind april met de 1.6 en met veel plezier. Ik heb eigenlijk geen enkele keer het idee gehad dat ik vermogen tekort kwam.
Niet op de snelweg, niet in de stad en ook niet in de bergen.

Natuurlijk zou ik, als het om het even was, ook voor de 2.0 gekozen hebben, maar het verschil in prijs (of in mijn geval bijtelling en extra bijdragen aan mijn leasebedrag) was het mij niet waard.

De 1.6 is een ruim voldoende bemeten krachtbron voor de GC4P.  Cool

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 13 november 2007 11:31 PM
  [ # 37 ]

Goed te vernemen dat ik de extra kosten in bijlappen op de leasenorm én de bijtelling niet voor lief heb genomen. Ik kan er over de hele looptijd gezien één keer met m’n gezin voor op wintersport naar Oostenrijk Wink
Exclamation

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 november 2007 02:28 PM
  [ # 38 ]

Dan heb je dus inderdaad, zoals je zelf al aangaf niet goed genoeg getest en geprobeerd voor je bestelde.
Beetje vreemd vind je niet?  Confused
Wanneer je beslist over een auto waarin je de komende paar jaar moet rijden (ik neem aan dat het een leaswagen betreft) dat je dan niet iets beter onderzoek doet maar het laat afhangen van 1 korte testrit…

Ben jij ook zo’n consument die er weken over doet om een TV te kopen; 10 winkels afloopt voor een paar schoenen, maar een hypotheek in een middagje afsluit en op zaterdagmiddag even een proefritje maakt om te beslissen welke auto hij gaat rijden?

En nee, ik ben het niet met je eens. Je kan een EB6V dus niet vergelijken met een automaat, maar hoewel je dat in het begin van je verhaal bestijd, en aangeeft dat die vergelijking wel opgaat, ga je vervolgens een verhaal ophangen waarin je uitgebreidt melding maakt dat een EB6V toch wel heel anders is dan een automaat…..

Contradictie Interminus of zoiets noemen ze dat geloof ik…. Wink

Ik zou zeggen….rij die Picasso plat en neem lekker een DSG.  Cool

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 november 2007 02:59 PM
  [ # 39 ]

Dat heb je dan mooi geregeld!  Cool

(een beetje stoken kan je toch wel tegen?  Wink )

En weet je al wat je bij je volgende baan gaat rijden?  een 2.0 aut. of toch een VW DSG?

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 14 november 2007 03:05 PM
  [ # 40 ]

Na een proefrit in een EB6V heb ik om precies dezelfde redenen gekozen voor een Automaat. Misschien ben ik bevooroordeeld, omdat mijn huidige (lease)auto ook een Automaat betreft.

Ik zie de EB6V dan ook niet als automaat, wat de Citroen verkopers er ook van zeggen.

Profiel  
 
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 14 november 2007 03:46 PM
  [ # 41 ]

Mijn mening over de EB6V:
- fantastisch alternatief voor zelf schakelen (in een op comfort gerichte auto)
- als je met je voet kunt communiceren met de EB6V (en dat gaat na korte gewenning onbewust) helemaal top
- jammer dat je niet via een v.d. menu’s kunt kiezen om:
- schakelgedrag bij automaat zelf in stellen (van rustig en langzaam tot zoals in “M”)
- adaptief, d.w.z. snel schakelen als je het gaspedaal wat verder vloert.
- als je de bak niet “aanvoelt” is de “A” stand gewoon sh*t als je niet heel rustig rijdt
- als je sportief wilt rijden, moet je sowieso geen Picasso kopen. Daar is ‘t gewoon de auto niet voor
_______________________
Onderaan de streep vind ik de EB6V het veel betere alternatief voor zelf schakelen (in een op comfort gerichte auto). En geen direct alternatief voor een automaat.

- een automaat schakelt soepeler
- een automaat is veel geschikter voor het wegrijden met een zware aanhanger
- een automaat is duurder
- een automaat is zwaarder
- een automaat verbruikt (veel) meer
- de automaat van de C4P kan meer koppel aan (chiptuning diesel?)

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 november 2007 03:53 PM
  [ # 42 ]

Duidelijk verhaal, Ronald.

Waar het dus op neerkomt;

Bezint eer ge aan EB6V begint, en doe het als het moet, met uwen regtervoet   Cool


Nu ga ik een paar honderd tegeltjes bestellen en die bij alle dealers ophangen!!  Laughing  Laughing  Laughing

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 14 november 2007 04:44 PM
  [ # 43 ]

Ik reed in een C5 2.0 Benzine AUTOMAAT.
Daarom heb ik bewust (na een aantal uitgebreide proefritten dus) gekozen voor de GC4P 2.0 Benzine AUTOMAAT.
De EB6V is en blijft een automatisch schakelende versnellingsbak, die je hoe dan ook voelt ontkoppelen, schakelen en weer koppelen.
Als bestuurder ervaar je nu het rijden net als de persoon die normaal naast je afhankelijk is van jouw schakelgedrag.
De EB6V is dus helemaal niets mis mee, de échte automaat schakelt echter wat soepeler (minder voelbaar).
Maar…... trap de echte automaat maar eens op zijn (haar) staart en je zal ook wel wat schokken voelen (vooral terugschakelen).

@Alle klagers: zie de voordelen van het niet zelf het koppelingspedaal te hoeven gebruiken nu eens in en zeur niet over het feit dat het geen automaat is. Had je voor die ruim 500 Euries meer maar een echte automaat moeten kopen.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 november 2007 04:48 PM
  [ # 44 ]
Caysee schreef:

@Alle klagers: zie de voordelen van het niet zelf het koppelingspedaal te hoeven gebruiken nu eens in en zeur niet over het feit dat het geen automaat is. Had je voor die ruim 500 Euries meer maar een echte automaat moeten kopen.

dance Go Caysee, Go Caysee   dance


Laughing  Laughing

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 14 november 2007 05:34 PM
  [ # 45 ]
Caysee schreef:

Ik reed in een C5 2.0 Benzine AUTOMAAT.
Daarom heb ik bewust (na een aantal uitgebreide proefritten dus) gekozen voor de GC4P 2.0 Benzine AUTOMAAT.
De EB6V is en blijft een automatisch schakelende versnellingsbak, die je hoe dan ook voelt ontkoppelen, schakelen en weer koppelen.
Als bestuurder ervaar je nu het rijden net als de persoon die normaal naast je afhankelijk is van jouw schakelgedrag.
De EB6V is dus helemaal niets mis mee, de échte automaat schakelt echter wat soepeler (minder voelbaar).
Maar…... trap de echte automaat maar eens op zijn (haar) staart en je zal ook wel wat schokken voelen (vooral terugschakelen).

@Alle klagers: zie de voordelen van het niet zelf het koppelingspedaal te hoeven gebruiken nu eens in en zeur niet over het feit dat het geen automaat is. Had je voor die ruim 500 Euries meer maar een echte automaat moeten kopen.

Helemaal mee eens Caysee, als je de auto test rijdt met EB6V weet je vanzelf of het iets wordt of niet. Kan je de schakeling niet hebben (die overigens bij testrijden duidelijker is omdat je de bak niet gewend bent), moet je inderdaad maar een echte (duurdere en meer verbruikende) automaat kopen.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook