Mag aannemen dat hier op het forum, in het licht van haar tijd, zo ongeveer iedereen het daar mee eens kan zijn.
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Leuk verhaal Collin, ik heb ‘jouw’ ID een tijdje geleden bij Renard zien staan (of eigenlijk liggen, was voor de koppakkingoperatie) en het is een prachtige wagen!
Wat betreft het ‘licht van de tijd’ haha, welnee, juist nu blijkt een ID een perfecte reiswagen! Mijn DSuper5 is in continuedienst en er zijn weken dat ik makkelijk aan de 600 km kom, geen probleem. Natuurlijk is de techniek en dat soort zaken wat onderhoudsgevoeliger, maar als je daar trouw aandacht aan schenkt zoals ik bij mijn wagen, is een ID een fijne makker voor dagelijks gebruik hoor!
De zitpositie is wellicht anders dan in een CX, maar nog steeds onovertroffen. Met mijn 2 meter lange lijf zit ik erg goed in een snoek, en geen rugklachten. In de CX die ik onlangs voor een dagje had lag ik meer, een beetje onderuitgezakt met m’n benen om het stuur gevouwen en met ‘t hoofd tegen het plafond. Ik vond het niet erg ruim, en dat was notabene een Prestige!
Ja goed, de roestgevoeligheid en de onderhoudsinterval daargelaten, zijn het concept, het comfort en de prestaties van een snoek geenszins verouderd, alleen is de rest van snelweg in het waanidee van ‘moderniteit’ zo vreemd geworden. Ik bedoel, kijk eens om je heen op de weg, lelijke dikke uit proportie getrokken vormeloze gedrochten van auto’s… dat noem ik in ieder geval qua ontwerp geen vooruitgang, de C6 uitgezonderd natuurlijk!