2 van de 2
 < Vorige 1 2

Koud moeilijk uit 1e versnelling
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 februari 2005 02:17 AM
  [ # 16 ]
harry schreef:

versnellingsbakolie vervangen helpt ook wel eens,
gewoon bij de peugeot een 2 liter fles halen= 16 euro (verkopen ze bij citroen niet, hebbben alleen vaten Confused ) en dan vervangen, rijdt weer heerlijk, tenminste bij mij dan

Dat is nog eens een goede tip, ik heb weleens 2 van die 1 literflessen voor iemand gehaald bij de Brezan voor €8,95 per fles, was iets van Croon olie.
Wat heeft de Peugeot? een fles waar Peugeot opstaat of iets van Total Confused:

NoisemakeR schreef:

Is wel makkelijk zelf te doen.
Is volgens mij alleen een kwestie van dopje los en af tappen.
Het enige wat natuurlijk lastig is dat je ervoor onder de auto moet liggen.
Neem aan dat je thuis geen brug hebt.
Maar als je dit bij de garage laat doen, kost het je ook de kop niet.

Je hoeft er niet echt onder te gaan liggen, linkervoorwiel en de plastic wielkuip verwijderen en je kan zo bij de aftap/vul plug van de bak.
Uiteraard de auto op een bokken plaatsen, aangezien die pluggen weleens goed vast kunnen zitten.

Een speciale sleutel (vierkant 8mm) kun je bij de automaterialenzaak kopen voor het losdraaien van de pluggen, koop meteen ook een nieuwe koperen afdichtings ringetje. Je kan ook een inbus dop/sleutel 10 nemen en deze afslijpen tot vierkant 8mm.
Een dop die je afslijpt en op je ratel zet met een kort verlengstukje is het makkelijkst als je de bak wil gaan vullen of controleren. In dat geval hoef je alleen maar het wiel naar buiten te draaien en je kan zo bij de vulplug, want er zit een mooi vierkant gat in de plastic wielkuip, ja echt af en toe denken ze na bij Citroen Wink Er zit voldoende in als er olie uit het vulgat begint te druppelen.

Zorg dan wel dat de auto vlak staat en niet op een helling.
Om te vullen door het vierkante gat in de wielkuip kun je het beste een grote spuit nemen met een slangetje eraan, zuig wat olie op en spuit het in de bak. Ik heb zo een ding van een laboratorium (ex werkgever) meegenomen, daarmee zuig je per keer 80ml op, een keertje of 30 pompen en de bak zit vol met 2 liter. Ik ben nog opzoek naar iets groters, waarmee je 250ml of 500ml in één keer kan opzuigen, helaas heeft de apotheek niet grotere spuiten dan een paar ml.

O ja, plaats wel een opvangbak onder de bak, anders zou je weleens problemen kunnen krijgen met de :mragent

Profiel  

harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 444

Gepost: 10 februari 2005 01:23 PM
  [ # 17 ]

weet niet meer het merk, denk total maar het is gelijk de goede, 75w80 ofzo(weet dit niet meer zeker), had ik ook al bij citrosport neer gezet

bij de citroen dealer hier gebruiken ze shell,

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 11 februari 2005 08:37 PM
  [ # 18 ]

ik zet eigenlijk altijd de motor aan omdat dan de ruiten kunnen ontwasemen.
als ik de motor aanzet als ik klaar ben met krabben kan ik alsnog de motor een tijd laten draaien omdat de ramen dan aan de binnenkant potdicht zitten.

misschien toch maar eens airco inbouwen Rolling Eyes

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 11 februari 2005 08:49 PM
  [ # 19 ]

Of ff een straalkacheltje in je auto zetten tijdens het krabben!
Let dan natuurlijk wel op dat ie niet omvalt.
Dan je auto starten en dan direct wegrijden. Heeft het blok het minst van te lijden!

Mvg Joost

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 februari 2005 11:38 PM
  [ # 20 ]
NoisemakeR schreef:

Of ff een straalkacheltje in je auto zetten tijdens het krabben!
Let dan natuurlijk wel op dat ie niet omvalt.
Dan je auto starten en dan direct wegrijden. Heeft het blok het minst van te lijden!

Zo een ding heb ik gezien bij de Halfords, kost iets van €12,95, dat is een soort ronde kooi met een kacheltje en fan erin. Dat ding kun je op je dashbord zetten en aansluiten op de sigarette aansteker, vermogen van dat kacheltje is 160Watt. Trekt dus c.a. 13A aan stroom, of de sigarette aansteker zekering dit ook aan kan weet ik niet.
De vraag is dan nog of je zoiets 5 min. kan laten draaien zonder dat de accu te ver ontladen word om de auto te kunnen starten Confused:

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 11 februari 2005 11:51 PM
  [ # 21 ]

Sjah, dat is dan weer idd een risico dat je je auto niet meer kan starten!
Maar ik doelde op een normale straalkachel die je bij elke bouwmarkt kan kopen. Eentje voor in huis dus die gewoon op de 230 werkt.
Maar nogmaals! Zorg er dan echt voor dat die stevig staat en niet kan omvallen. Krijg je grootse trammelant mee!
Mvg Joost

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 februari 2005 12:12 AM
  [ # 22 ]

Aangezien deze winter al bijna voorbij is, ga ik voor de volgende winter wel aan de slag met die kacheltjes van de Halford. Een tweede accu erbij en een stukje elektronica om die dingen automatisch te starten in de ochtend zodat ik een warme auto instap die dan ook aan de buitenkant door de warmte is ontdaan van ijs.

Zo een 230V straalkacheltje is voor mij geen optie als je auto ergens aan de overkant van de straat of om de hoek staat.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook