TomTom activatie probleem
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 november 2007 02:44 PM

Beste forummers,

Verhaaltje;

Ik had een leuke PDA met daarop een volledige legale versie van tomtom. De PDA ging kapot en er kwam iets anders, waarop op TT6 kon draaien. Ook deze ging weer kapot, waardoor ik tijdelijk eentje gebruikte heb met wederom TT5 er weer op.

Nu heb ik een “nieuw” apparaat, een Zire72, waar ik graag weer TT5 op wil zetten. (TT6 gaat niet wegens PalmOS)
Helaas kan ik deze niet meer activeren, omdat ik dit reeds twee keer heb gedaan. Deze twee registraties worden pas verwijderd als ik aankoopnota’s van zowel de PDA’s al het TomTom pakket kan overhandigen. En die heb ik niet….

Kortom, ik heb een legale versie welke nergens op geinstalleerd staat, op de schoorsteenmantel staan, welke volstrekt onbruikbaar gemaakt zijn!
En dat allemaal wegens het toepassen van een of andere kromme omgekeerde bewijslast-regeling. Zelfs M$ heeft meer vertrouwen in hun klanten!

Mijn vraag; heeft iemand een leuk navigatie alternatief welke geschikt is voor het PalmOS? En hoe rechtsgeldig is dit allemaal eigenlijk?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 november 2007 02:59 PM
  [ # 1 ]

Ik krijg net van een vriendelijke medewerker een mailtje met de licentieovereenkomst….

Mijn antwoord;

Goed, ik mag de software maar op 1 enkel apparaat tegelijkertijd gebruiken. Ik mocht willen dat ik die mogelijkheid had!
Momenteel staat de teller op nul. Graag zie ik daar verandering in.

En het is niet overdraagbaar. Dat is prachtig, want ik was niet van plan om het te verkopen. Daarnaast komt dat het ook volledig onverkoopbaar is geworden door jullie eigen toedoen.

Laughing

Ik kan er nog om lachen, maar eigenlijk slaat het echt nergens op…. De fase “vriendelijk blijven en hopen op behulpzaamheid” heb ik bijna achter mij liggen. Ik ben al een week met ze bezig.

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 06 november 2007 05:36 PM
  [ # 2 ]

hmmm raar dat ze niet een andere licentie kunnen geven ofzo, Bij mijn Xp ( 7x opnieuw geintstalleerd) gaven ze direct een andere code af….

maar goed dit is geen Microsoft…

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 november 2007 05:39 PM
  [ # 3 ]

Ik heb anders thuis wel een “trucje”  om hem weer aan het werk te krijgen hoor1
Je kunt toch de papieren laten zien en staven dat je een legale versie hebt.

Zal straks ff in de grote filedoos kijken waar ik het gelaten heb!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 november 2007 05:47 PM
  [ # 4 ]

Ik heb mij NB kort na aanschaf geregistreerd op de website en mijn TT5 geactiveerd. Dat was de eerste keer dat het geactiveerd werd, dus lijkt het mij vanzelfsprekend dat het niet overgedragen is.
Dus voldoe ik aan de voorwaarden, dus moeten ze mij een code sturen. En toch blijven ze terugvallen op het feit dat ze paoieren willen zien, die ik dus niet meer heb…

Maar als iemand nog iets heeft, zou dat geweldig zijn! Let wel, het gaat hem om de PalmOS-versie, welke nauwelijks gekraakt te vinden is. Anders was de keuze simpel geweest.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 november 2007 06:02 PM
  [ # 5 ]
patje74 schreef:

Ik heb mij NB kort na aanschaf geregistreerd op de website en mijn TT5 geactiveerd. Dat was de eerste keer dat het geactiveerd werd, dus lijkt het mij vanzelfsprekend dat het niet overgedragen is.
Dus voldoe ik aan de voorwaarden, dus moeten ze mij een code sturen. En toch blijven ze terugvallen op het feit dat ze paoieren willen zien, die ik dus niet meer heb…

Maar als iemand nog iets heeft, zou dat geweldig zijn! Let wel, het gaat hem om de PalmOS-versie, welke nauwelijks gekraakt te vinden is. Anders was de keuze simpel geweest.

Nou, wat ik thuis heb is een programmatje waar je je TT serienummer in moet voeren en het serienummer van je apparaat, en dan genereert dat programmaatje een prachtige code voor je Very Happy
Maar ik heb nu de 6 op mijn machine staan en moet ff speuren naar de software van de 5 maar ik moet het haast wel ergens nog hebben!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 november 2007 06:09 PM
  [ # 6 ]
Mechuccio schreef:

Nou, wat ik thuis heb is een programmatje waar je je TT serienummer in moet voeren en het serienummer van je apparaat, en dan genereert dat programmaatje een prachtige code voor je Very Happy
Maar ik heb nu de 6 op mijn machine staan en moet ff speuren naar de software van de 5 maar ik moet het haast wel ergens nog hebben!

Dat serienummer-progsel werkte bij mij op de een of andere manier niet, maar als ie bij jouw wel werkt, is dat helemaal toppie!

En toch zal ik mijn strijd met TomTOm wel voortzetten, da’s een principekwestie geworden.

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 07 november 2007 01:18 AM
  [ # 7 ]
patje74 schreef:

Let wel, het gaat hem om de PalmOS-versie, welke nauwelijks gekraakt te vinden is.

Ik snap alleen deze hick-up in je verhaal niet helemaal, Patje?

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 november 2007 06:40 PM
  [ # 8 ]

Ha, het activatieprobleem is nog niet uit de lucht. Het blijft een feit dat ik gebruikersrecht heb welke mij afgenomen is omdat “er een gerede kanst bestaat dat TT nog op het oude apparaat staat”, aldus de klantenservice. En ik kan niet hard maken dat dit niet het geval is, tenzij ik hun het defecte apparaat toe stuur. En daar staan ze ook niet voor open.
Uit principe ga ik hiermee door.
Maar de stress was reeds weg toen ik van een mede Cit-fo-er een prachtige crack in mijn mailbox heb ontvangen!  Laughing

En met de nieuwe TT is het navigeren nu echt een feest! Man, hij geeft zelfs van de kleinste weggetjes door dat het er stil staat! Prachtig!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 18 november 2007 02:46 PM
  [ # 9 ]
patje74 schreef:

Man, hij geeft zelfs van de kleinste weggetjes door dat het er stil staat! Prachtig!

Je bedoeld filemelding etc ??? Dat moet ik ook nog eens ff op die nieuwe xl van mij aan de gang krijgen. Daar heb je toch zo’n tcm module voor nodig ???

Overigens… Tijdje terug ha dik ook gedonder met de activatie van de TT van m’n pa. Aangezien ik niet zo goe dben in het volgen van de juiste kanalen en processen heb ik op de site van TomTom zitten zoeken. Erg handig dat de raad van bestuur zich daar netjes met naam voorstelt Smile

Vervolgens een helder mailtje met mijn ongenoegen (beleefd) opgesteld en verzonden naar een van hun. Was ff gokken wat het email adres kon zijn maar das te doen.

En toen ?

Yep, volgende dag hing tomtom aan de telefoon wat ze voor me kondne doen om het probleem direct op te lossen Very Happy Cool
en ja, het WERD ook direct opgelost… pa was weer helemaal gelukkig.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook