Soms hoog toerental bij starten koude motor.
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 14 november 2007 07:14 PM

Hallo, vaak heb ik wanneer ik de auto in koude toestand start een hoog toerental varierend van 2000-4000 toeren p/m.
Het is niet altijd maar meestal wel dan niet.
Alle bewegende delen zoals kabel e.d.nagekeken en ingespoten doch probleem blijft.
Wanneer ik na de start de motor uitzet en weer start is het euvel weg:is weer een XM probleem>>komt en gaat zonder reparatie of….......?
Bij voorbaat dank voor de reactie’s.

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 14 november 2007 07:25 PM
  [ # 1 ]

stappenmotor? valse lucht?
Ik weet het ik zeg het in elk topic maar bij mij was dat het probleem. Surprisedops:

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 november 2007 07:26 PM
  [ # 2 ]

Geen verstand van die moderne elektronica, maar heeft de automatische choke ook nog iets van een sensor ofzo? Of zit daar een contactje dat vuil kan zijn?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 november 2007 11:14 AM
  [ # 3 ]

Wat Van der Laan in mijn geval deed om dit probleem op te lossen is een schuif op een luchttoevoer slang te zetten zodat het stationaire toerental niet te hoog oploopt. Even in wat luchtslangen knijpen om te kijken welke je stationaire toerental doet laten dalen.

Toen de compu het definitief begaf is ie vervangen en kon meteen de klem van de luchtslang.

Gelukkig allemaal voordat ik hem kocht Wink

Groet,

Ree

ps, je hebt geen automaat, toch?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 november 2007 11:16 AM
  [ # 4 ]

Ik begrijp dat het bij de TS alleen in koude toestand zich voordoet. Dan heb je dus niet veel aan zo’n schuif als de auto eenmaal op bedrijfstemperatuur is.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 15 november 2007 12:37 PM
  [ # 5 ]

Bij mij was het ook alleen in koude toestand.

Het dichtknijnpen van de bewuste luchtslang heeft blijkbaar geen of weinig gevolgen voor de warme stationaire loop.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook