1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Betrouwbaarheid koplampen
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 03 augustus 2007 03:36 PM

Ik rijd nu anderhalf jaar met mijn C4 Berline diesel en ben erg tevreden. Enige minpuntje is de regelmaat waarmee ik mijn koplampen moet vervangen. En het feit dat telkens de linker koplamp stuk gaat. Zijn er meerdere die hier last van hebben?

Stukje historie:
[list]Rijd de auto sinds 6 januari 2006.
30 augustus 2006 ging voor het eerst mijn linker koplamp stuk
1 januri 2007 ging weer mijn linker koplamp stuk en nadat ik weer eens een vergeefse poging had gedaan mijn lamp te vervangen, knalde de rechter bij het weer starten ook eruit.
28 juni 2007 ging weer de linker koplamp stuk.
23 juli 2007 (!!!) ging weer de linker koplamp stuk.
[/list:u]
De dealer vindt het nu ook wat vaak worden (duh) en heeft er nu Philips BlueVision ingezet. Deze zouder beter bestand moeten zijn tegen de hitte. Voor het telkens sneuvelen van de linker koplamp hadden ze nog geen antwoord.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
Nijlpaard
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 15-07-2007

Gepost: 03 augustus 2007 08:34 PM
  [ # 1 ]

Is het bij een c4 zo moeilijk om een lamp te vervangen dat je daar mee naar een dealer moet ?

Besteld 21 juli 2007:
Citroen C4 Image Berline EB6V
met bluetooth carkit.
Geleverd 9 februari

Profiel  
 
C4 Berline
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 03 augustus 2007 10:20 PM
  [ # 2 ]

Nee volgens de gebruiksaanwijzing niet, maar mss als het zo frequent gaat zou ik ook naar de dealer gaan.

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 05 augustus 2007 12:15 AM
  [ # 3 ]
Roelmaaseik schreef:

Daar heb ik zelf ook veel last van gehad. En altijd aan de Linkerkant. Na een paar keer heeft de Dealer er ook een ander merk in gezet, nu is het toch al even kalm Smile

greets

Roel

Roel, enig idee wat er bij jou voor lamp in is gezet?
Wel goed te horen dat anderen het probleem ook linksvoor hebben.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 15 november 2007 04:10 PM
  [ # 4 ]

Oud topic, maar was vergeten de oplossing te noemen: nieuwe dynamo. De stroomtoevoer naar de verlichting was dusdanig wisselend, dat er piekbelasting ontstand die teveel was voor de verlichting.
Ik rijd inmiddels weer 2 maanden met dezelfde lampen rond. Beter dan het gemiddelde de laatste tijd.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 november 2007 04:17 PM
  [ # 5 ]

Re: Betrouwbaarheid koplampen

localhost schreef:

......1 januri 2007 ging weer mijn linker koplamp stuk en nadat ik weer eens een vergeefse poging had gedaan mijn lamp te vervangen, knalde de rechter bij het weer starten ook eruit.
.......

Staat de schakelaar van de verlichting continu aan? In dat geval kan het zijn dat de lampen tijdens het starten telkens een flinke piekspanning op hun donder krijgen.
Beter is het om de lichten pas aan te zetten als de motor reeds loopt.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7816
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 november 2007 04:23 PM
  [ # 6 ]

Als je geen automatische verlichting hebt is het verstandig om de lichten pas aan te doen nadat de motor is gestart, dit voorkomt ook een boel kapotte lampen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 15 november 2007 04:50 PM
  [ # 7 ]
DigiDaan schreef:

Als je geen automatische verlichting hebt is het verstandig om de lichten pas aan te doen nadat de motor is gestart, dit voorkomt ook een boel kapotte lampen.

Ik heb de wel automatische verlichting.

patje74 schreef:

Staat de schakelaar van de verlichting continu aan? In dat geval kan het zijn dat de lampen tijdens het starten telkens een flinke piekspanning op hun donder krijgen.
Beter is het om de lichten pas aan te zetten als de motor reeds loopt.

De verlichting gaat pas aan als de motor draait. Zit weinig tijd tussen, maar het is zichtbaar daarna.
Ik heb wel de ‘aangepaste’ automatische verlichting. Bij mij gaan ze altijd aan, of het nou donker genoeg is of niet.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 november 2007 05:12 PM
  [ # 8 ]

Dat je de optie Appèlverlichting hebt geactiveerd mag niets uitmaken. Deze schakelt de verlichting pas in nadat de motor gestart is. Anders zouden de rijders in de landen waar de appèlverlichting verplicht is allemmaal hun koplampen in grootverpakking aan moeten schaffen.  Wink

Die startpiekspanning treed alleen op wanneer je handmatig de verlichting al inschakelt voordat de auto gestart wordt.

Profiel  
 
why-not
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 15 november 2007 09:21 PM
  [ # 9 ]

linker grootlicht (H1) gewoonweg ontploft! was een pof, en toen deed ie t niet meer. gewone verlichting doet het nog wel

In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn

Profiel  
 
C4 2.0 HDI fan
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006

- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Gepost: 16 november 2007 10:39 PM
  [ # 10 ]

verlichting

Ook bij mijn vorige C4 coupe vaak de lampjes moeten vervangen. Het vervangen alleen al is een hels karwei omdat ik er met mijn grote handen en vingens niet goed bij kon komen. Uiteindelijk Philips vision lampjes erin gezet daarna geen uitval meer gehad.

Door het instellen van de appelverlichting werd het probleem niet veroorzaakt omdat de verlichting pas aan gaat als de motor is gestart. Kijk zelf maar eens als je de uitvoering hebt met de verlichtingsensor (verlichtingshendel op auto) Dan gaat het licht ook pas aan als de motor gestart is.

Of een nieuwe dynamo de oplossing is weet ik niet, lijkt me sterk, is toch gestest?

Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Profiel  
 
abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 22-12-2006

Gepost: 16 november 2007 11:02 PM
  [ # 11 ]

Lampen gaan idd kapot door piekspanningen, er zijn ook speciale apparaatjes die je over de accu plaatst tegen de piekspanningen. Heb hiermee geen ervaring, dus weet niet of het echt werkt. Maar lampen en moderne auto’s is een groot probleem… Dynamo vervangen is waarschijnlijk de beste oplossing iig!

Owja, over t algemeen: Hoe moeilijker je er bij kan, des te eerder gaat de lamp stuk… Ik heb ervaring…

Profiel  
 
remind
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 17-05-2007

Gepost: 17 november 2007 12:49 AM
  [ # 12 ]

Ik rij sinds 15 mei en heb inmiddels al 4 keer mijn defecte lampen moeten laten vervangen ! En over het zelf vervangen…..tenzij je je arm in een bocht kunt buigen die niet gezond is én je vingers hebt van 20 cm lang plus een cursus blind lampen vervangen dan lukt het echt niet. Je kunt namelijk absoluut niet “in” de behuizing kijken. Alles moet op gevoel. Ik laat mijn dealer het dan maar oplossen.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2007 01:09 AM
  [ # 13 ]

Is het met de xenon lampen net zo gesteld???

Profiel  
 
why-not
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 17 november 2007 09:02 PM
  [ # 14 ]

1 minuut? wat voor een supergarage heb jij? Very Happy

maar om van het probleem af te komen moet je dus eigenlijk xenon hebben? (origineel xenon)

In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 18 november 2007 06:57 PM
  [ # 15 ]
Ruby schreef:

Iets anders nu:
Ook bij mij heeft ook de linkerkoplamp van mijn C4 na amper 500 branduren het begeven. Na een half uur wringen, krijg ik de kapotte lamp er nog niet uit… Is het nu de bedoeling dat je keihard aan het zwartje stekkerblokje trekt en hierna de veer induwt zodat de lamp eruit komt ?
Hoe doen ze dit in de garage op één minuut ?

Eh, ja, dat is wel ongeveer waar het op neer komt. Maar het is mij tot nu toe niet gelukt om zelf die stekker eraf te halen.
Ik heb eens een keer een digi foto gemaakt om te snappen hoe het van binnen zit (kan de foto even niet vinden). Maar dat is wel een oplossing. Ik heb alleen zelf niet de kracht in de vingers om die stekker eraf te krijgen. Doe denk ik het verkeerde werk.

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook