omdat achter in mijn cx break de gordels niet verplicht zijn, en ik toch altijd met de banken plat rij ben ik van plan deze in de ds te monteren, heeftiemand daar ervaring mee,want ik vind rolgordels toch wat fijner dan die losse banden.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
D’r loopt een draadje over de mogelijkheden http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=182839. Of zoek op ‘rolgordels’. Je mist in de DS Break in elk geval het derde bevestigingspunt. In Amerikaanse uitvoeringen zit ergens boven de wielkast een oog. Maar dat is geen optie voor een rolgordel. Je moet dus zelf iets bedenken en lassen dat voldoende stevigheid biedt.
Elders op het forum (zoek ‘gordels’) staat een verwijzing naar foto’s van iemand die ze aan de bank zelf heeft vastgeschroeft. Je moet er niet aan denken.
Ik houdt het achterin dus maar op heupgordels.
dank je voor de uitleg, het was misschien niet helemaal duidelijk maar ik ben dan van plan ze voorin te monteren ook op het draadje wat je aangaf ging het alleen maar over achter, het is het mij dus om de voorstoelen te doen
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
Ik vond het wel een interessant draadje. Alleen ik wil 2 rolgordels achterin mijn ID berline én een heupgordel achterin monteren.
Er zijn wel gaten voorgeboord, maar er zijn volgens mij géén rolgordels die passen op de gaten in de hoedenplank? Passen de gordels van de CX wel; en zijn ze ook lang genoeg om om een kinderzitje te doen?
Voor heb ik inderdaad ook nog de vaste gordels. Een volgende klus wordt vóór rolgordels aanpassen.
A thing of beauty is a joy forever
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Bevestigingspunten zijn (voor) aanwezig, alleen kun je wel eens last hebben met de positie van de gespvangers, de sloten zeg maar.
Die zitten zonder aanpassing verstopt tussen de voorstoelen.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
O! Dan heb ik er CX gordels in… Was ook eigenlijk vreemd, een ‘71er auto met rolgordels ipv handmatig verstellen…
Leermoment!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
O! Dan heb ik er CX gordels in… Was ook eigenlijk vreemd, een ‘71er auto met rolgordels ipv handmatig verstellen…
Ik neem aan dat deze gordels voorin zitten. Zijn deze dan ook lang genoeg om, als ze achterin gemonteerd worden, een kinderzitje in te maken??
Bevestigingspunten zijn (voor) aanwezig, alleen kun je wel eens last hebben met de positie van de gespvangers, de sloten zeg maar.
Welk probleem kun je hier dan mee hebben? Het vinden van de bevestigingspunten?? Die heb ik allang gevonden . . of bedoel je de lengte van de gespvangers?
A thing of beauty is a joy forever
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep,
Die gespvangers moeten voor VOOR best wel aan de lange kant zijn!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
De bevestigingspunten voor de rolcassette zitten op de dorpel zo’n 32 cm gemeten vanaf de tank\achterbank en pakweg 4\5 cm boven de bodemplaat.
De bevestigingspunten voor de geleider zitten op de de b-stijl ongeveer 19 cm van de dakrand. Voor de bevestiging van de clips heb je inderdaad wat langere van staalkabel gemaakte elementen nodig (bij mij zo’n 30 cm)
Eigenlijk is dit het lastigste tenzij je even op de sloop kijkt, daar zitten ze nog in stapels op golfjes, opeltjes e.d. (wel je cx cassette mee nemen om te kijken of de clips op elkaar passen) Of chyparse in almere nieuw kopen a 65 euris het stuk. Toch maar even naar de sloop dan.
succes
bedankt allemaal, het is me duidelijk,kan ik de rommel morgen gaan omzetten\slopen. dat verlengen zal wel iets worden van staaldraad met taleritklemmen, niet zo duur bij zaken voor scheepsbenodigdheden.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
BMW 02tjes hebben ook hele lange staalkabels aan de clips, maar ik weet niet of je die clips kunt gebruiken of verwisselen. BMW gebruikte toen materiaal van AutoFlug, van de reddingsvlotten… Die clips worden practisch achterin vastgebout op de middentunnel.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Één van onze duitse onderdelenleveranciers verkoopt 3-punts automatische gordels met 45cm of 60cm lange staalkabels. Ze kosten €57,50. Lijkt me een redelijk bedrag voor een passend kant en klaar stukje veiligheid…......
http://www.ds-sassen.de/ctrl.htm
Kijk in der Katalog onder interieur….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Check. Hierbij trek ik mijn suggesties in Elke andere optie kost hetzelfde, en geeft meer ergernis…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
break23m schreef:D’r loopt een draadje over de mogelijkheden http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=182839. Of zoek op ‘rolgordels’. Je mist in de DS Break in elk geval het derde bevestigingspunt. In Amerikaanse uitvoeringen zit ergens boven de wielkast een oog. Maar dat is geen optie voor een rolgordel. Je moet dus zelf iets bedenken en lassen dat voldoende stevigheid biedt.
Elders op het forum (zoek ‘gordels’) staat een verwijzing naar foto’s van iemand die ze aan de bank zelf heeft vastgeschroeft. Je moet er niet aan denken.
Ik houdt het achterin dus maar op heupgordels.
Correctie: 3-punts gordels kunnen wèl standaard in een Break.
Bij de laatste modeljaren van de Break (dus waarschijnlijk ook bij die uit 1973) zitten er wel standaard bevestigingspunten aan de bovenkant van de wielkasten. Ongeveer 15 cm van de voorkant zit aan de bovenkant (op ong. 2,5 cm van de koker) een gat in de wielkast met daaronder een vastgelaste moer. Af fabriek zit er een plastic dop in. Net als bij de onderste 2 bevestigingspunten.
Misschien is die dop en het gat met de moer het makkelijkst te vinden vanuit de wielkast (scherm er even afhalen). Als je daarna een gaatje maakt in de bekleding, kun je een gordelbout er direct indraaien.
Gordel loop dan een beetje over je schouder, maar niet echt storend en wel standaard.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hé, da’s interessant. Waarom weet niemand dat? Nou ja, sinds kort wij allemaal natuurlijk, maar goed. Ik ga toch eens kijken.