4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Vaker voorkomende problemen bij de C4 Picasso’s
FreekH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 21-10-2007

Gepost: 14 november 2007 01:28 AM
  [ # 46 ]

Volgens de dealer zou het trillen van het stuur veroorzaakt worden door de banden…. Al na 40.000 km nieuwe voor en achterbanden nu.  Wel wat snel voor snelweg km.

Maar ben benieuwd of dit echt de oorzaak is, zullen we vrijdag weten.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 november 2007 01:32 AM
  [ # 47 ]

Het lijkt me niet dat dit de enige oorzaak is. Er zijn alleen al hier op het forum meerdere gevallen bekend van rijders die het al bijna vanaf het begin ervaren. Het lijkt me ook weer niet voor de hand liggen dat dit allemaal aan Michelin-rubber ligt.  Rolling Eyes

(ik heb het zelf ook en merkte het al na 5000 km.)

Ik denk dat er toch iets anders aan ten grondslag ligt….

Profiel  
 
hbiesheuvel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 20-02-2007

Gepost: 14 november 2007 02:02 AM
  [ # 48 ]

a.s. vrijdag is het twee weken geleden dat de winterbanden er bij de kwik f*ck zijn omgegaan. Had daar al geen goed gevoel bij gezien de ervaringen bij de vorige leasewagen, maar goed, de leasemaatschappij schrijft het nu eenmaal voor.
Met de zomerbanden hoegenaamd geen last van trillend stuur en ja hoor, bij de winterbanden tussen de 125-135 km/u schudt het stuur haast uit je handen. Terug naar de Kwik Fit en opnieuw laten balanceren. Zelfde verhaal. Hoe kan zoiets toch??? Banden waren gloednieuw, Vredestein winterbanden. Nog wat gespeeld met banden iets laten aflopen of een beetje lucht erbij, maar geen resultaat. Nog even en hij moet voor een beurt, dan laat ik er bij de dealer maar ‘s naar kijken.

Trouwens vandaag auto voor de terugroep actie naar de garage gebracht. YDJ en YDN waren bij mij noodzakelijk, wat dat dan ook was. Half uurtje waren ze klaar.


Edit: overigens onder de 80 en boven de 180 geen last van trillen…

Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 14 november 2007 11:46 AM
  [ # 49 ]

ConfusedConfused:  YDJ en YDN Confused:

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 14 november 2007 05:02 PM
  [ # 50 ]

YDJ (protecteur capteur pédale de frein)
    Beschermkap detector/schakelaar rempedaal

YDN (serrure de volet de coffre)
    Slot bagageruimteklep

Zie http://planete-citroen.com/forum/showthread.php?p=1091909

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
bertbldr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 14 november 2007 06:15 PM
  [ # 51 ]
hbiesheuvel schreef:

...Terug naar de Kwik Fit en opnieuw laten balanceren. Zelfde verhaal. Hoe kan zoiets toch??? Banden waren gloednieuw, Vredestein winterbanden. ....

Edit: overigens onder de 80 en boven de 180 geen last van trillen…

@Hbiesheuvel: ik had afgelopen week hetzelfde probleem. Gisteren terug naar Profile waar ze de banden gebalanceerd hebben zonder ze te demonteren. Had ik nog nooit gezien, maar werkt als een trein.

Er moest ene flinke correctie plaatsvinden, maar nu is het vlekkeloos! Verklaring: de banden zetten zich na montage vaak nog wat op de velg. Dit kan de balans beïnvloeden waardoor een keer extra balanceren (na een paar dagen) noodzakelijk kan zijn.

Goed uitbalanceren moet kunnen en ik zou het er dan ook zeker niet bij laten. Kijk wel uit dat je dealer er geen kosten voor in rekening gaat brengen terwijl het de verantwoordelijkheid van Kwik-Fit is!

sinds 26-10-2007: Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive Automaat.
Burlat / beige bekleding; panoramisch dak; pack anti agression; pack detection; blue tooth.

Profiel  
 
hbiesheuvel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 20-02-2007

Gepost: 14 november 2007 11:46 PM
  [ # 52 ]

bedankt voor de tip! Ik ga ‘s kijken of ze dat hier in de buurt ergens kunnen…

Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 15 november 2007 05:25 PM
  [ # 53 ]

@bertbldr : Je bedoelt dat de wielen uitgebalanceerd worden zonder deze van de auto te halen ?
Ik moet volgende week om winterbanden ; zal ze er attent op maken dat dit type wagen heel gevoelig blijkt te zijn voor stuurtrillingen en dadelijk als test een stukje autosnelweg rijden.

Profiel  
 
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 15 november 2007 07:36 PM
  [ # 54 ]
FreekH schreef:

Volgens de dealer zou het trillen van het stuur veroorzaakt worden door de banden…. Al na 40.000 km nieuwe voor en achterbanden nu.  Wel wat snel voor snelweg km.

Maar ben benieuwd of dit echt de oorzaak is, zullen we vrijdag weten.

Ik denk dat de dealer gelijk heeft: de banden en velgen vertonen altijd énige onbalans. Echter is het de auto zelf die er meer of minder gevoelig voor is. De ophanging van de C4 lijkt wat dat betreft supergevoelig.

Ooit eens een Furd Sierra gehad, en die kon je ook blíjven balanceren.
Een deel van het probleem zou veroorzaakt kunnen worden door de verbinding van de wielophanging met het chassis en/of subframe. Bij op comfort gerichte auto’s wordt dat vaak extra soepel gemaakt. Dat maakt trillen van de wielophanging zèlf (plus het stuur) echter makkelijker.
Rubberbussen vervangen door stugger materiaal (PUR-bussen bijv.) geeft meer trilling door aan chassis, maar minder in het stuur.

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
FreekH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 21-10-2007

Gepost: 16 november 2007 12:50 AM
  [ # 55 ]

Nieuwe banden erop en idd… Geen trillend stuur meer. Nu afwachten hoelang dit zo blijft….

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 16 november 2007 06:49 PM
  [ # 56 ]

Ik heb nu zo’n 800 km met de auto gereden, en heb totaal geen last van trillingen, niet in stuur en anders ook niet (ik rijdt wel zelden boven 115, al heb ik paar keer geprobeerd tot 140 omwille van de problemen hier gemeld). Het zou wel interessant zijn te weten of het inderdaad aan de balancering ligt, of type banden of zo? (bij mij zitten er Michelins op, veronderstel bij de rest ook). Ik krijg al beetje bang voor wanneer de banden dienen vervangen te worden Shocked  Wink

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 17 november 2007 12:57 AM
  [ # 57 ]
Gunther schreef:

..interessant zijn te weten of het inderdaad aan de balancering ligt, of type banden of zo? (bij mij zitten er Michelins op, veronderstel bij de rest ook). Ik krijg al beetje bang voor wanneer de banden dienen vervangen te worden Shocked  Wink

niet type: maar exemplarische verschillen. Wellicht is de kàns daarop bij een goed merk wel kleiner…

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 17 november 2007 01:48 AM
  [ # 58 ]
ronald1963 schreef:
Gunther schreef:

..interessant zijn te weten of het inderdaad aan de balancering ligt, of type banden of zo? (bij mij zitten er Michelins op, veronderstel bij de rest ook). Ik krijg al beetje bang voor wanneer de banden dienen vervangen te worden Shocked  Wink

niet type: maar exemplarische verschillen. Wellicht is de kàns daarop bij een goed merk wel kleiner…

ow, ok, thanks Smile , je stelt me al wel een beetje gerust, maar hebben de anderen dan geen Michelin-banden? of is Michelin niet zo’n goede fabrikant?

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2007 12:49 PM
  [ # 59 ]
Gunther schreef:

ow, ok, thanks Smile , je stelt me al wel een beetje gerust, maar hebben de anderen dan geen Michelin-banden? of is Michelin niet zo’n goede fabrikant?

Michelin is de standard band onder Citroën en het is wel degelijk een goede fabrikant, net als alle andere A-merken. Het is alleen nog steeds mogelijk (bij ieder merk) dat er verschillen zijn (hoe klein of groot) tussen de geproduceerde banden van hetzelfde type. Over het algemeen geldt echter: des te hoger is de snelheidscode, des te hogere eisen worden aan de band gesteld. Ergo, bij hogere sneilheidscodering zijn de toleranties kleiner en zullen de geproduceerde banden een kleinere spreiding hebben in de eigenschappen.
Een kantekening is dat Michelen over het algemeen minder slijtagegevoelig is als de andre A-merk banden (wat op zich wel positief is) maar dat komt doordat ze iets harder zijn dan de concurenten (wat theoreisch gezien minder grip oplevert).

Profiel  
 
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 19 november 2007 10:26 AM
  [ # 60 ]
ice96 schreef:

...Een kantekening is dat Michelen over het algemeen minder slijtagegevoelig is als de andre A-merk banden (wat op zich wel positief is) maar dat komt doordat ze iets harder zijn dan de concurenten (wat theoreisch gezien minder grip oplevert).

Dat kun je zo toch niet helemaal stellen: het is afhankelijk van welk type Michelin je hebt, en dat zijn er nogal wat.

Onbetwiste A-merken: Bridgestone, Pirelli, Michelin, Dunlop, Continental, Yokohama

B-merken: Klebèr, Uniroyal (= B-merk van Conti?), Firestone (= B-merk van Bridgestone), Vredestein, en al die Koreaanse, Chinese etc.

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook