4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Schakelgedrag EB6V
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 14 november 2007 06:23 PM
  [ # 46 ]

Helemaal mee eens Caysee, als je de auto test rijdt met EB6V weet je vanzelf of het iets wordt of niet. Kan je de schakeling niet hebben (die overigens bij testrijden duidelijker is omdat je de bak niet gewend bent), moet je inderdaad maar een echte (duurdere en meer verbruikende) automaat kopen.

Ja, elluk foordeel heb se nadeel….......... (1 op 10,5 volgens de boordcomputer) devil

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
The Hans Identity
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 473
Geregistreerd: 19-04-2007

Gepost: 14 november 2007 07:37 PM
  [ # 47 ]

doe mij maar een handbak, lekker zelf bepalen wat ik doe, voor de volle 100% Razz

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 14 november 2007 08:37 PM
  [ # 48 ]
ajlinden schreef:

... Bij rustig rijden valt er wel te leven met de EB6V. Wanneer je echter iets sportiever wilt rijden dan is het wat mij betreft ergernis troef.
Te traag terugschakelen bij lage snelheiden waardoor de auto bijna stilvalt, grote schokken bij het optrekken, twee keer met je hoofd tegen de zonneklep wanneer er twee tandjes terug geschakeld moet worden, etc. Ja, het helpt iets wanneer je zelf flippert, maar echt wennen doet het nooit….

Sinds wanneer hoort automaat (of EB6V) bij sportief rijden??? Shocked
Als dit toch echt waar was dan zou men in alle formules met een volautomaat rijden…  Laughing
Hier zie ik dan toch wat tegenstijdigheid devil

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 15 november 2007 04:53 PM
  [ # 49 ]
Caysee schreef:

Helemaal mee eens Caysee, als je de auto test rijdt met EB6V weet je vanzelf of het iets wordt of niet. Kan je de schakeling niet hebben (die overigens bij testrijden duidelijker is omdat je de bak niet gewend bent), moet je inderdaad maar een echte (duurdere en meer verbruikende) automaat kopen.

Ja, elluk foordeel heb se nadeel….......... (1 op 10,5 volgens de boordcomputer) devil

Hier gistere gaan tanken(heb wel de 1.6HDI) , en boordcomputer is exact juist (de eerste keer nu toch), verbruik 6.4l/100km (1 op 15.5 omgerekend, heb wel een rustige rijstijl,ben van principe 120 is geen ‘moet’ maar ‘mag’, en rij gewoonlijk 110 a 115 op autostrade (zo’n 75% van wat ik rij, boordcomputer zegt 65 km/u gemiddeld). Er staan ook nog maar een 750 kmtjes op de teller.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
hbiesheuvel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 20-02-2007

Gepost: 15 november 2007 08:34 PM
  [ # 50 ]

verbruik 6.4l/100km (1 op 15.5 omgerekend

je kunt de boordcomputer ook zo instellen dat je gelijk zit dat je 1 op x rijdt ipv Ltrs/100Km…

Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller

Profiel  
 
Caysee
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 386
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 15 november 2007 09:38 PM
  [ # 51 ]
hbiesheuvel schreef:

verbruik 6.4l/100km (1 op 15.5 omgerekend

je kunt de boordcomputer ook zo instellen dat je gelijk zit dat je 1 op x rijdt ipv Ltrs/100Km…

Dat is een stuk handiger aflezen Very Happy .
Zelf rij ik overigens in een 2.0 Benzine en die lust wel een slokje meer.
Vandaar die 1 : 10,5.

Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)

Profiel  
 
hbiesheuvel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 20-02-2007

Gepost: 16 november 2007 01:15 AM
  [ # 52 ]
jcls schreef:

Het is hier reeds meerdere malen vermeld, een computer geschakelde versnellingsbak is geen automaat. of er nu een motor van 130 pk voorhangd of eentje van 500pk. et etc etc etc etc .

je trekt nogal van wal in je eerste post op dit forum. Ik denk dat als je een wagen koopt/least van (in het geval van de 2.0HDI eb6v) van toch rond de 35-36000 euro (in Nederland), je best wat kritisch mag zijn als iets niet helemaal werkt zoals je zou willen, toch? Ik ben erg tevreden met de wagen in z’n algemeen. Het comfortniveau is hoog en de wagen verdient echt het predikaat ‘reiswagen’. Echter, de EB6V lijkt nog niet helemaal uitontwikkeld. Daar waar je hem over het algemeen prima met je ‘voet’ kunt bedienen, zijn er op andere momenten soms spontane schakelacties waar ik het a) niet mee eens ben en b) niet op voorbereid ben. Dat is soms vervelend en het blijkt dat er gewoon meer berijders zijn die deze ervaringen hebben. Hieruit ontstaat dan een discussie op een forum en het zou wat kort door de bocht zijn om de deelnemers aan deze discussie te betitelen als zeurpieten.

PS als je met die 500 pk de bus bedoelt van het plaatje bij je naam, dan is het helemaal appels met peren vergelijken (of met citroenen, beter gezegd)

Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller

Profiel  
 
ronald1963
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 16 november 2007 02:47 PM
  [ # 53 ]

@hbiestheuvel: jcls is misschien niet subtiel in z’n bewoordingen maar ik ben ‘t feitelijk 100% met hem eens.
En dat er altijd iets te veranderen/verbeteren valt wil ik niet ontkennen, maar te zeggen dat ie niet uitontwikkeld is leest zo ongeveer als ‘nog niet (helemaal) goed’ ofzo. Daar ben ik het pertinent mee oneens.

Je kunt perfect handmatig schakelen, waarbij ie zelfs tussengas geeft bij afremmen. En je hoeft niet te roeren en te trappen.
In “A” heb je een comfortstand waarin ie rustig schakelt, en nog luistert naar je gedrag met de rechtervoet ook (adaptief noemen ze dat). Als je dat aanvoelt werkt ‘t perfect. In dat aanvoelen zit ‘m naar mijn bescheiden mening de crux. Voel je dat niet aan zegt dat niets over jou, maar wel over de combinatie van jou met deze techniek.

Maar ja, er zijn mensen die er anders tegenaan zullen kijken. Ook een Ferrari kun je afkraken met dat ie lawaaiig is, duur in onderhoud, hard geveerd etc.

C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!

Profiel  
 
Durovski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 13-11-2007

Gepost: 16 november 2007 03:05 PM
  [ # 54 ]

Ik maak vanmiddag een proefrit in de 2.0 diesel met EB6V. Ik ga echter voor de benzine 2.0. Maakt dat veel verschil? Het gaat mij puur om het testen van de EB6V.

Vroeger: ZX 1,8 Aura, Xantia 1.9 diesel, C2 VRT
Nu: C4 Grand picasso, 2.0 benzine EB6V, ligne ambiance, pack detection, pack luminosite en bluetooth.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 16 november 2007 03:16 PM
  [ # 55 ]
Durovski schreef:

Ik maak vanmiddag een proefrit in de 2.0 diesel met EB6V. Ik ga echter voor de benzine 2.0. Maakt dat veel verschil? Het gaat mij puur om het testen van de EB6V.

Naar mijn mening zal dit idd verschil uitmaken. Ten eerste zijn de motorkarakterestieken totaal anders en dit zou je dus verschillend moeten voelen met EB6V. Ten tweede, ik gok dat de verzetten (verhouding in de schakelbak) verschillen tussen de door jou genoemde motoren… Mijn advies is dan ook neem voor de test alleen de juiste combinatie (motor+versnellingsbak) die je ook werkelijk zou willen komen. Uitrustingsnivo is minder belangrijk tezij je veel waarde hecht aan bijvoorbeeld de geluidsinstalatie, gelamineerde zijruiten, panorama dak, etc.

Nog veel succes en natuurlijk plezier bij het uitzoeken/keuze maken!

Profiel  
 
Durovski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 13-11-2007

Gepost: 16 november 2007 03:25 PM
  [ # 56 ]

Thanx Ice96.

Ik ga er zeker van genieten. Heb wel al in de 2.0 benzine volautomaat gereden. Straks lekker even flipperen. En ik kijk daarna wel of ik nog twijfels heb.

Auto uitzoeken is leukste luxe probleem dat er is. Heb naast de C4 ook in de Mondeo en de S-max gereden. Uiteindelijk valt de keuze toch op de C4!

Vroeger: ZX 1,8 Aura, Xantia 1.9 diesel, C2 VRT
Nu: C4 Grand picasso, 2.0 benzine EB6V, ligne ambiance, pack detection, pack luminosite en bluetooth.

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 16 november 2007 06:44 PM
  [ # 57 ]

En, hoe is het bevallen?
Ben zelf ook van plan om de 2.0 benzine met EB6V te nemen, echter met LPG. Op het forum kan ik niet veel reacties vinden van ervaringen van lpg-ers jammergenoeg.
Ik zal wel wat ruimte moeten inleveren omdat ik nu een Hyundai Trajet heb. De C4GP is toch wat krapper. Maar wel veeeeeeeeeeel mooier. De Trajet is toch een ouderwets type.
Volgende week hoop ik een proefrit te gaan maken. Ben heel benieuwd. Een nieuwe auto uitzoeken is inderdaad errug leuk!

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 16 november 2007 10:05 PM
  [ # 58 ]
Durovski schreef:

Ik maak vanmiddag een proefrit in de 2.0 diesel met EB6V. Ik ga echter voor de benzine 2.0. Maakt dat veel verschil? Het gaat mij puur om het testen van de EB6V.

Ik heb zelf proefgereden (lang geleden inmiddels) in een 1.6 HDI. Rijd zelf nu in een 2.0 benzine: ik vind persoonlijk de EB6V in de benzineversie iets fijner/vloeiender schakelen, direkt in het begin al. Maar zoals reeds vaker door anderen aangegeven is: de EB6V gaat zich ook aan de berijder aanpassen, en andersom…..

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 16-10-2007

Gepost: 16 november 2007 10:40 PM
  [ # 59 ]

kon nie missen die ouwe Citroen bravo

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  
 
Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 18-02-2007

Gepost: 16 november 2007 11:14 PM
  [ # 60 ]

Ik eer die ouwe citroen nog bijna dagelijks!! clap
In m’n BaCo!!!

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook