Vorige week m’n eerste auto gekocht, een BX 1.4 TGE. Echt een lekker rijdende auto met net een ton op de teller. Van 2 oude mensen gekocht. Nu viel gister echter m’n raam naar beneden toen ik enthousiast aan de zwengel draaide. Ik heb wel een paar topics gevonden over problemen met een raam maar ik zit nog met het volgende:
Hoe kom ik bij m’n raam?
Klinkt een beetje droog maar het paneel blijft op de een of andere manier nog steken/vastzitten. De beschrijving op citroenbx.nl was handig maar ik heb geen elek. ramen. Volgens mij blijft het paneel dan ook onder andere vastzitten op de zwengel.
Alvast bedankt, Niels.
BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Je moet eerst de zwengel er af trekken, en het vergrendelingsknopje eraf schroeven. Dan de schroeven van de handgreep eruit schroeven (3 stuks), vervolgens de 2 schroefjes onder het speakerrooster en het schroefje bij de spiegelhendel. Dan met een plamuurmes van onderaf naar boven het paneel losklikken en dan zou je het er naar boven schuivend af moeten kunnen halen. Succes
Eveneens ben ik tevens ook.
de zwengel er met een flinke ruk vanaf rukken.
dan zeker weten dat je alle schroeven eruit hebt.
oa die in de handgreep, en achter het deurbakje, speaker eruit ..
dan paneel los trekken rondom, en naar boven bewegen, uit de raamlikker tillen dus.
mvgr wupke
Je moet gewoon heel hard aan de zwengel trekken, dan klikt hij vanzelf los. Voor de rest zijn het 6 schroeven in totaal waarmee het deurpanneel vast zit, verder nog wat plastic clips, die je zo los trekt.
Heb je trouwens een TGE zonder electrische ramen? Mijn 14TGE had ze wel, had zelfs cv.. maar dat zal wel weer een optie geweest zijn..
oh t was al 2x verteld…
Welkom hier trouwens!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Oke geweldig bedankt voor de snelle reacties! Ik ga weer aan de slag.
BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
O ja, de speaker moet er inderdaad uit ops: Maar achter het bakje zit geen schroef. Ja, alleen van binnenuit om het bakje van het paneel af te halen, maar daar kan je pas bij als het paneel eraf is.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En die zwengel zit met een veerclip vast. Met een haakje proberen die los te trekken en dan kan de zwengel eraf.
Tip: koop een haynes of vraagbaak.
garagestmarien schreef:En die zwengel zit met een veerclip vast. Met een haakje proberen die los te trekken en dan kan de zwengel eraf.
Tip: koop een haynes of vraagbaak.
Das alleen bij een type 1 zo, type 2 en 3 zijn volledig van plastic.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Met een klauwhamer heb je je raamslinger er in een wip af.
En geen beschadegingen aan slinger of deurpaneel.
Perfect
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
ramen die spontaan in de deur vallen?ik dacht dat dit een tijpe 1 kwaal was omdat daar de geleiders nog goedkoop gelijmd zaten, die lieten los en als modificatie moest er een strip onder geklemd worden zie de consumentengids uit de jaren 80 met een beautij dame aan het stuur met en gekanteld raam
ik ben heel beniuwd wat bij deze auto de oorzaak geweest is van deze klacht(incl de leeftijd van de auto
de citroen-liefhebber
Als je aan je slinger gaat trekken, doe dat dan wel dicht bij het draaipunt ! Anders breekt de rommel af.
Schijt aan originaliteit.
Assitch schreef:zie de consumentengids uit de jaren 80
Ah, die heeft natuurlijk iedereen bewaard
Assitch schreef:ramen die spontaan in de deur vallen?ik dacht dat dit een tijpe 1 kwaal was omdat daar de geleiders nog goedkoop gelijmd zaten, die lieten los en als modificatie moest er een strip onder geklemd worden zie de consumentengids uit de jaren 80 met een beautij dame aan het stuur met en gekanteld raam
ik ben heel beniuwd wat bij deze auto de oorzaak geweest is van deze klacht(incl de leeftijd van de auto
Heb het ook gehad… en die BX was van 1993.
Meestal roest in de geleider, waardoor de 2 dragers (rollers) uit de geleider die onderaan het raam zitten kunnen wippen.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Assitch schreef:worden zie de consumentengids uit de jaren 80 met een beautij dame aan het stuur met en gekanteld raam
Kan je die inscannen en online zetten? Ik ben erg benieuwd
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Assitch schreef:worden zie de consumentengids uit de jaren 80 met een beautij dame aan het stuur met en gekanteld raam
Kan je die inscannen en online zetten? Ik ben erg benieuwd
moet het nazoeken of die nog bewaard is zo ja scan ik het in is een leuke foto
mensen die 60000km per jaar reden profiteerden van de garantie weinigrijders konden na 6 jaar zelf de reparatie zelf betalen….........
de citroen-liefhebber