3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
BX vol: lekker zweven
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 november 2007 04:38 PM
  [ # 31 ]

beide richtingen op moet er gedempt worden.

met inveren komt de massa van de auto erbij,dus moet er en zwaardere demping zijn.
uitveren is
1 de massa van de auto optillen, (is in zichzelf al een demping)
2 alleen op de druk van de veerbol….en die is niet zo krachtig als een inverende auto.

ergo, inveren zware schokbreker, uit veren lichte schokbreker..

mvgr wupke:systeemdruk 180 bar, boldruk voor 63 bar achter 40 bar..
zuigerdiamter 4 cm..(dacht ik ) Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 16 november 2007 07:53 PM
  [ # 32 ]

Ik snap het niet zo goed. Het is algemeen bekend dat een schokbreker de uitgaande demping meer dempt dan de ingaande demping. Per slot van rekening wordt de ingaande beweging al gedempt door de druk van het gas in de bol wat samenbeperst moet worden, en bij een normale auto door de spanning van de veer die ingedrukt moet worden. Als de uitgaande beweging minder gedempt zou worden zou de auto hoger uitkomen dan de oorspronkelijke rijhoogte en gaan ´springen´.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 16 november 2007 08:03 PM
  [ # 33 ]

Voor als je er echt in wilt duiken:

 

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook