beide richtingen op moet er gedempt worden.
met inveren komt de massa van de auto erbij,dus moet er en zwaardere demping zijn.
uitveren is
1 de massa van de auto optillen, (is in zichzelf al een demping)
2 alleen op de druk van de veerbol….en die is niet zo krachtig als een inverende auto.
ergo, inveren zware schokbreker, uit veren lichte schokbreker..
mvgr wupke:systeemdruk 180 bar, boldruk voor 63 bar achter 40 bar..
zuigerdiamter 4 cm..(dacht ik )
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik snap het niet zo goed. Het is algemeen bekend dat een schokbreker de uitgaande demping meer dempt dan de ingaande demping. Per slot van rekening wordt de ingaande beweging al gedempt door de druk van het gas in de bol wat samenbeperst moet worden, en bij een normale auto door de spanning van de veer die ingedrukt moet worden. Als de uitgaande beweging minder gedempt zou worden zou de auto hoger uitkomen dan de oorspronkelijke rijhoogte en gaan ´springen´.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive