Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
leuk..
mooi gevonden citroville, wat een boel foto’s!
En wat een vuile motor, ook sommige van die cilinders.. Zou dat ding nog weer mooi gedraaid hebben na montage?
maakt me des te meer benieuwd naar morgen, hoop niet op al te grote tegenvallers..
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Re: leuk..
sweef schreef:mooi gevonden citroville, wat een boel foto’s!
En wat een vuile motor, ook sommige van die cilinders.. Zou dat ding nog weer mooi gedraaid hebben na montage?
maakt me des te meer benieuwd naar morgen, hoop niet op al te grote tegenvallers..
Aan de hand van de foto`s te zien werken die mensen behoorlijk slordig, ook al hebben ze originele gereedschappen gebruikt. Jammer van de Lucky Luck koppelingsset . Ik ben blij dat het niet mijn auto is , het zal iets beter hebben gelopen maar voor hoe lang : .
Succes morgen Sweef, hopelijk is de jouwe beter.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik zag het al eerder bij Harm’s V6 en nu ook bij deze. Volgens mij verteren ze gewoon
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
handen wassen..
Zo, m’n handen weer redelijk schoon, kan morgen weer de manager uithangen haha!
Leuk hoor, zo de hele voorkant uit elkaar. Enorm leuke sfeer in de werkplaats, harde swingende jazz de hele dag, koffie uit een antieke koffiezetmasjien uit kasteel Drakesteyn, aan het werk in de XM, naast een veel te mooi gerestaureerde Traction.
Motor is eruit, geen vervelende verrassingen. Koppen goed, kleplagers (bussen?) te vervangen, kleppen goed, zittingen goed, kettingen goed, nokkenassen goed(!), cilinders te honen en nieuwe veren waarschijnlijk voldoende.
Uitlaatspruistuk te lassen, nieuwe motorsteunen (niet slecht overigens; ik denk nu: zal de slijtage aan de motorsteunen wel vaak oorzaak zijn van problemen met achterste uitlaatspruistuk?), waterpomp, thermostaat, gevers en ander klein spul etc etc allemaal te vernieuwen.
Versnelingsbak krijgt verzameling nieuw spul, koppeling vervangen, nieuwe radiator, compleet nieuw airco circuit, alleen compressor blijft.
Zicht op hydrauliek komt volgende week, veel nieuwe slangen, een paar buizen.
Ik heb me voornamelijk bezig gehouden met schoonmaken, dat kan ik goed haha!
Kleppendeksel natuurlijk helemaal in nieuw jasje steken, hele motorruim uitwassen, wat een meuk!
foto’s motorruim: http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5122395216146045954 , http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5122395241915849746 , http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5122395271980620834
koppen en distr deksel in de wasmasjien: http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5122395302045391922 http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5122395336405130306
Detail kop: http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5122395370764868690
Detail klepstoters met ceramische doppen: http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5122395409419574370
Detail tuimelaars: http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5122395448074280050
Detail cilinder: http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5122395478139051138
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het klinkt goed Sweef .
Gelukkig maar dat je motoronderdelen nog goed zijn, ik hoop het ook voor de 24v waar ik naar kijk.
Neem de dingen mee die je hebt opgenoemd, de waterpomp is trouwens wel prijzig liever nu vervangen dan dat je het inlaatspruitstuk weer los moet maken. Vervang al je motorsteunen, dan weet je zeker dat je uitlaatspruitstuk niet weer kan gaan lekken en of iets anders door kapot gaat.
Veel succes verder ,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
mooie koppen!
mijn koppen zijn gereviseerd, zien er mooi uit:
http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5132818473576985266
http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5132818538001494738
Verder vandaag met mijn leer bezig geweest: diepte reiniging eerst, later oppoetsen:
http://picasaweb.google.nl/CitroenSweefXM/V624/photo#5132821488644027106
Ook mijn mistlichten voorzien van 3000Kelvin (erg gele) xenons.
Langzaamaan wordt het wat, maar duurt nog wel een maandje of wat…
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Die koppen zien er ECHT mooi uit joh! Daar kun je gewoon uit eten
Welke xenons zijn dat die je in de mistlampen hebt gestopt ? De meeste rijden met wit rond maar dat geel heeft wel wat.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Wat is er aan de koppen gedaan? De verbrandingsruimtes zijn nu brandschoon . Ook de klepranden goed ingeschuurd en nieuwe klepseals gemonteerd?
Mooi hoor Sweef, succes verder .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Koppen:
Kleppen krijgen nieuwe buslagers, nieuwe klepseals en kleppen ingeschuurd ja.
Ik vind zo’n kop een echt kunstwerk, zou er best een aan de muur willen hebben!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
sweef schreef:Ik vind zo’n kop een echt kunstwerk, zou er best een aan de muur willen hebben!
Keer wat anders dan een eland
sweef schreef:Koppen:
Kleppen krijgen nieuwe buslagers, nieuwe klepseals en kleppen ingeschuurd ja.Ik vind zo’n kop een echt kunstwerk, zou er best een aan de muur willen hebben!
Ik heb op dit moment ook de kop afgehaald van mijn motor (BX), maar hoe krijg je de gehele kop zo schoon? Die van mij zit nog onder de olie en vraag me af hoe ik hem zo schoon krijg als die van jou…
Ziet er echt prachtig uit! Een plaatje
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Volgens mij heb ik een paar foto’s gezien waarop te zien was dat ie ze in een wasmachine had gedaan? Vaatwasser?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
breng ‘m anders ffff naar een revisie bedrijf. en laat ‘m daar alleen schoonmaken. voor een kleine vergoeding ben je dan snel klaar en komt zo’n reinigingsbad/douche op plaatsen waar jij met je spuitbus/schoonmaakmiddel niet kan komen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
De koppen zijn in de wasmachine (soort grote vaatwasser) geweest en zijn gestraald (ik denk met glaspareltjes)
Sweef
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Glasparelen wordt meestal gedaan op aluminium omdat zand daarvan niets heel laat…
Gaaf om te lezen hoe je je wagen binnenstebuiten keert om ‘m weer helemaal tiptop te krijgen, Sweef… ben je ook echt van plan om jarenlang rond te rijden in die wagen of had je gewoon trek in een revisie? Zo’n motor gaat normaal gesproken toch zo’n 3.5 ton mee voordat is aan revisie toe is, toch?
Ik snap het wel, het lijkt me ook gaaf om zo’n motor uit elkaar te trekken, kijken wat er mis mee is, schoonmaken, het nodige vervangen en weer in elkaar te zetten, maar daar heb ik het geld niet voor, de ruimte en gereedschap niet en tijd eigenlijk ook niet (want ik kan nog helemaal geen motor reviseren maar alles is te leren), hoewel ik niet afhankelijk ben van de auto, maar rijd er wel graag in.
Ik las trouwens nog dat je startmotor wat herrie maakte vlak na het starten, dit vermoeden had ik bij mijn wagen ook maar bleken de hydraulische klepstoters, maar dat probleem heb je dus al ondervangen.
Groetjes Erik!