24 van de 36
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Mijn bx gti ->  niet meer mijn bx gti.
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 04 november 2007 04:23 PM
  [ # 346 ]

Ik heb die stoelen wel eens behoorlijk ver uitelkaar geschroefd.

Het spreekt eigenlijk vanzelf, als je het bekijkt en eraan begint.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 november 2007 04:35 PM
  [ # 347 ]
stoterstangen90 schreef:

Ik heb die stoelen wel eens behoorlijk ver uitelkaar geschroefd.

Het spreekt eigenlijk vanzelf, als je het bekijkt en eraan begint.

Inderdaad. Alles rustig losmaken.

En dan kom je er bijv. ook achter dat rugleuning links en rechts ombouwbaar zijn. Zelfs de stof, als het moet, kun je overzetten.

Alleen het onderframe is specifiek voor een kant, vanwege het gordelhouder-bevestigingspunt (galgje!).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 04 november 2007 06:33 PM
  [ # 348 ]

op http://www.citroenbx.nl staat een beschrijving, maar daar trekt hij de stof van het schuim af. doet hij dit omdat hij ook nieuwe schuimvulling wilt? of omdat het nodig is voor het ombouwen,

Ik heb een lederen interrieur, en het leer krijg ik er zelf nooit meer strak op als ik het van het schuim af moet trekken.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 04 november 2007 08:07 PM
  [ # 349 ]

Is het niet zo dat de stof of in jouw geval leer met een aantal haakjes gespannen wordt op de ijzerdraadjes die in het frame zijn gespannen? Bij een ax is dat in ieder geval wel zo en door voorzichtig de stof uit de haakjes te klikken ‘ontspant’ de stof en kun je ‘m van het schuim afschuiven. Er komt geen druppel kit/lijm aan te pas.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 04 november 2007 09:18 PM
  [ # 350 ]

stoterstangen90 vertelde mij dat het meestal de onderkant van het frame is wat stuk is en ik waarschijnlijk gewoon de rugleuning over kan schroeven.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 17 november 2007 12:53 AM
  [ # 351 ]

de berg onderdelen begint zich op te stapelen in de schuur, morgen hoop ik de thermostaat, thermoswitch, KVS, olie+filter te vervangen, en de opbrengstverdeler te reviceren.

is kijken hoe ver ik kom.

verder ligt er een uitlaat klaar in de schuur waar ik nog een rubbertje voor mis, en staan er nog remblokken in bestelling bij de citroen dealer.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 17 november 2007 05:31 PM
  [ # 352 ]

vanochtend lekker begonnen aan de gti, eerst ff rondje kruipolie, toen zag ik al dat alle KVS slangen met van die eenmalige knijp slangklemmen vastzitten, nouja is te overzien en zo maar even slangklemmen halen.

toen thermostaathuis los, het deklestje dan om de thermostaat te verwisselen, bout 1, geen probleem.
2e bout ging al wat zwaar, extra kruipolie, paar minuten gewacht en toch maar doorgedraaid, want hij moet er uit. En ja hoor, na 5 rondjes : PATS bout gebroken. Evil or Very Mad

zo maar even slijpsteentjes voor de dremel halen en hopen dat ik er een grote platte schroevendraaier in krijg, en eventueel de slagschroevendraaier er op los laten. Iemand nog ideeen? ik heb er een hard hoofd in Crying or Very sad

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 17 november 2007 07:59 PM
  [ # 353 ]

het restje schroefdraad is ook afgebroken, dit word dus het huis vervangen Evil or Very Mad 

ik heb dit nog nooit eerder gedaan, wat moet er allemaal los?

fototje:

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 17 november 2007 09:10 PM
  [ # 354 ]

Oei, dat is knap lullig. Geen idee wat je bij een Gti allemaal los moet halen….

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 november 2007 09:21 PM
  [ # 355 ]

balen!  Sad

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 17 november 2007 09:30 PM
  [ # 356 ]

over mijn chagerijnige bui ben ik wel weer heen, gelukkig heb ik 2 bx’en Laughing  het rondje in de gti voordat ik ermee begon vanochtend wil ik binnenkort weer dagelijks doen, dus ff doorzetten.

is er iemand die toevallig nog dit huis heeft?  ik zal morgen maar is de haynes en de microfiches openslaan om uit te vinden wat er allemaal los moet.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15837
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 november 2007 09:33 PM
  [ # 357 ]

Als ik die bout zo zie, moet die er toch wel uit te halen zijn met wat kunst- en vliegwerk? Ik weet uiteraard niet wat je zoal aan gereedschap hebt liggen, maar is het wellicht een mogelijkheid om de bout met een boor uit te boren? Of zou dat wellicht teveel de schroefdraad beschadigen?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 november 2007 01:32 AM
  [ # 358 ]

Nee hoor, dat kan. Als je precies in het midden boort met een boor die zo dik is dat hij het schroefdraad nét niet raakt, dan kan je het schroefdraad van de bout er zo -als een soort spiraal- eruit pakken. Maar dan moet je wel een vaste hand of een kolomboor hebben.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 18 november 2007 01:35 AM
  [ # 359 ]

Dat lukt je dus echt niet met de hand. De bout is meestal harder dan het materiaal waar die in zit. Met een handboor kan je dat wel vergeten.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 november 2007 01:39 AM
  [ # 360 ]
PrutsyLJ schreef:

Dat lukt je dus echt niet met de hand. De bout is meestal harder dan het materiaal waar die in zit. Met een handboor kan je dat wel vergeten.

Het kan wel. Dan moet je eerst voorboren met een heel dun boortje en dan steeds dikker gaan boren. Maar het is wel een kutklus en het gaat inderdaad vaak fout. Maar het is me wel eens gelukt. Niet met thermostaathuizen, maar wel met andere stalen bouten in aluminium onderdelen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
24 van de 36
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook