9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
Houd je je netjes aan de snelheid of standaard te hard?
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 22 september 2007 01:00 AM
  [ # 121 ]

Ik heb nog wel een tip voor je om iets anders voor je te laten opletten, kan jij je ogen op de weg houden. (en nee, dat wordt niet opgemerkt door mensen die juist de flitsers langs de kant neerzetten).

Ik ben benieuwd…!

Citroënloos

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 25 september 2007 12:42 PM
  [ # 122 ]
XMine schreef:

Ik heb nog wel een tip voor je om iets anders voor je te laten opletten, kan jij je ogen op de weg houden. (en nee, dat wordt niet opgemerkt door mensen die juist de flitsers langs de kant neerzetten).

Ik ben benieuwd…!

Het is een wel bekende oud hollandse oplossing voor de verstopte radar apparatuur, omwikkeld in een jasje en heerlijk warm achter de bumper verwerkt, zodat jij naar gelang je eigen snelheid kan aannemen, Bello in het dashboard op tijd waarschuwt voor gevaar en de jas ervoor zorgt dat de politiie ondanks haar geavanceerde opsproringstechnieken en de waarschuwende vinger van dhr K.Spee niet ontdekt wordt!

Met andere woorden, een radar detector met een filter tegen de radar-detector-detector!  Laughing

En néé, het is geen lulverhaal, ja, het werkt echt, en nee, de politie kann ook dat niet opsporen Rolling Eyes

Oh, en ja, het is inderdaad niet toegestaan. Maar dat is geen richting aangeven ook niet. En links plakken. En handheld bellen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 17 november 2007 04:31 PM
  [ # 123 ]

Ik weet nog goed, het was zaterdagmiddag, lunchtijd. Reed relaxed op de A16 bij HI Ambacht, u weet wel dat baanvak met vier rijstroken, met een vaartje of 130 km/u op de meest rechter strook, verbaasde me nog dat er zo weinig verkeer was op de weg…

Toen, zag ik iets op de vangrail staan… busje ernaast, er flitst nog door me heen: oja ik zit op de autosnelweg + vier stroken breed + weinig verkeer +  dit is Nederland dus 100 km-limiet...  Snel! Vol in de ankers…! Piepende banden, rookwolken…

Helaas nét te laat, blijkt vandaag, ik reed nog 109 km/u…

Zit nog een flyer bij de beschikking vh CJIB in de envelop met titel: Te snel… Waar gáát het over?  Laughing

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2007 05:32 PM
  [ # 124 ]

Ik registreer de ‘extra belasting’ niet echt meer. Al die onzinnige 5km te hard en 3 km te hard en dat soort complete bullshit besteed ik geen aandacht meer aan, het komt binnen, ik betaal het, het gaat nergens over. Als er vanwege dat een volksopstand komt doe ik mee, maar ik besteed er verder geen tijd aan. Dat soort bekeuringen denk ik niet meer over na. Ik zorg dat ik aardig weet waar de flitsers staan en ik rem er voor af, en ik rijd op de snelweg eigenlijk altijd 20km/h boven de toegestane snelheid, behalve in trajectcontroles natuurlijk.

Maar die overtredingen tot 10km/h te hard maakt de overheid volstrekt ongeloofwaardig als ordehandhaver. De orde die gehandhaafd wordt is diegene die simpel op te sporen is en geld in het laatje brengt. Datgene wat het gevaar veroorzaakt (afstand houden dus) wordt geen noemenswaardige aandacht aan besteed. Ook fietsers, die eigenlijk zonder licht voornamelijk een gevaar voor zichzelf zijn, zijn ook zo’n leuke melkkoe. Intussen is de integriteit van de overheid heel ver te zoeken.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 november 2007 05:46 PM
  [ # 125 ]

Tuurlijk zijn de controle’s bullshit..
De rede die ze opgeven, nl. verkeers veiligheid heeft er niets mee te maken… Of je moet het veilig vinden dat:
A. Men liever de ogen op de vangrails houdt ipv op de weg.
B. Men plostklaps op hun remmen gaan staan omdat er een verdachte auto op een verdachte plek staat.
Etc. etc.


De boetes gaan volgend jaar met 20% omhoog…
Niet omdat dat veiliger is(kijk naar de brandstofprijs, het rijst de pan uit maar we rijden geen meter minder) maar omdat het rijk geld te kort komt.
Ergenswaar las ik trouwens ook dat per dodelijk verkeersongeluk door snelheid 180.000boetes worden uitgeschreven, terwijl dat bij ongelukken door alcohol slechts 38.000 is.

Waar hebben we het dan over?

Ik rij meestal gewoon de snelheid die op dat moment het relaxed is.
Op een weg waar 50 is toegestaan en de meeste 70/80(heerlijke snelheid voor een doorgaande weg) rijden ga ik me niet aan de regels houden.
Doorstroming vind ik belangrijker dan dat zogenaamde veiligheid.
Op de snelweg rijdt ik meestal tussen de 120 en de 140, met af en toe pieken naar boven als het kan.
Want, Ja mensen, echt waar, je kan in Nederland nog gewoon 130 rijden in de rechterbaan Cool

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 november 2007 06:03 PM
  [ # 126 ]

Sinds maanden weer eens post van het CJIB…
En dan gelijk drie (3) stuks in een week wanneer je vakantie hebt!

Ooit 6 stuks op 1 dag binnen gehad. allemaal uit dezelfde gemeente waar ze alles op scherp hadden staan, ter waarde van 180 euro. Ik reed er sochtends en savonds een keer doorheen. In beroep gegaan, voor de rechter vroeg ik waarom ze geen videocamera hadden gebrruikt, en elke seconde hadden bekeurd.

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 17 november 2007 06:21 PM
  [ # 127 ]

ik ben wel nieuwsgierig hoe dat is afgelopen.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 november 2007 06:36 PM
  [ # 128 ]

Dat staat er denk ik niet voor niets niet bij…

Ik blijf het overigens waanzin vinden dat inkomsten uit verkeersboetes begroot worden. Ik vind het bezopen dat er vooraf een ‘streefbedrag’ vastgesteld wordt, in plaats van dat het als een extraatje beschouwd wordt. Burgerlijke gehoorzaamheid prediken maar hopen op het tegendeel, hoe hypocriet…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 17 november 2007 08:02 PM
  [ # 129 ]

helemaal mee eens. ik begreep dat ze nu de verhoging van de boetes gaan gebruiken voor het onderwijs. nu werk ik daar en we kunnen inderdaad wel wat extra loon gebruiken Very Happy maar het blijft inderdaad vreemd. willen ze nu dat we minder achter het stuur gaan bellen?

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 17 november 2007 09:14 PM
  [ # 130 ]

ik rij meestal 100 tot 110 maar dat komt omdat ik een auto heb die max 150 kan… Laughing ik probeer altijd minimaal 30 km/h onder de max snelheid van de desbetreffende auto te zitten ivm behoud van de auto

als ik een snelle auto zou hebben dan vrees ik dat ik ook sneller zou gaan rijden… maar 140 km/h is wel maximaal (in NL). ik moet geen retesnelle auto hebben; ik vrees dat ik met te vaak niet kan inhouden Surprisedops: en ben schijtsbenauwd mijn rijbewijs te verliezen en (en dat vergeten vele mensen) ik weet niet wat ik moet doen in een slip, laat staan bij 160 km/h…

op 80 en 100 wegen rij ik ook 110 als het kan (weinig verkeer)
en in de bebouwde kom nooit harder dan 50 (vaak zelfs langzamer) omdat ik meestal fiets binnen de bebouwde kom en dan aan den lijve ondervind hoe irritant en gevaarlijk het is als… je verzint het zelf maar Wink

enige echt grote irritatie is dat Nederlanders in het algemeen de meest egoïstische automobilisten zijn die ik ooit ben tegen gekomen. FR, D, Turkije, Egypte, VS. iedereen in die landen kijkt en denkt mee aan weggebruikers. what’s in a name. Rolling Eyes  we zijn alle gebruikers van die weg. leg dat een NL maar eens uit met z’n “ikke eerst” mentaliteit Confused

meest geniale is Egypte; daar is een vierbaans weg bij grote drukte gewoon een vijf- of zesbaans weg. heerlijk, anarchie wat werkt!!

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 17 november 2007 10:00 PM
  [ # 131 ]

ik heb in Cairo eens de taxi genomen . . . Daar steek je niet je arm uit het raam. Die gaat eraf!  Very Happy
lopen was in Cairo overigens sneller. die anarchie werkt niet helemaal.

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 17 november 2007 10:15 PM
  [ # 132 ]

da’s waar grote steden problemen heb je overal

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 november 2007 12:24 AM
  [ # 133 ]

volgend jaar in .BE nog eens 50 camera’s bij op ringwegen en snelwegen Crying or Very sad

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 18 november 2007 12:28 AM
  [ # 134 ]

ik rij nooit harder dan de max snelheid, eerder 100 dan 120
maar op 30-zones wel eens 50 ofzo

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 18 november 2007 02:38 PM
  [ # 135 ]

ik ben wel nieuwsgierig hoe dat is afgelopen.

3 x raden. De rechter was van mening dat ik na elke overtreding zelf zo wijs had moeten zijn om mijn gedrag te verbeteren…...

Voor de rest heb ik ook geen goed woord over voor alle controles, en dat ze er zouden zijn voor de veiligheid is natuurlijk bullshit. Getuige het feit dat ze steeds geniepiger apparatuur opstellen om je te pakken, waarbij digitaal, zonder flits, natuurlijk het neusje van de zalm is….

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook