benzinepomp - oliedruksensor
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 981

Gepost: 24 oktober 2007 10:12 PM

Hallo,

Weet iemand of bij citroën de oliedruksensor en de benzinepomp ook metelkaar in verbinding staan?

De auto start namenlijk zeer slecht de laatste tijd en valt soms spontaan ff stil tijdens het rijden. Het probleem zit hem in de benzinepomp daar ben ik inmiddels al achter. Maar het kan de pomp zijn, het kan de stroomtoevoer zijn en ik heb ook wel eens gehoord dat bij bepaalde merken de oliedruksensor invloed kan hebben.

Voorbaad dank

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  

Douwe
> 900 berichten

Gepost: 25 oktober 2007 07:19 PM
  [ # 1 ]

Ik heb de pomp er idd uit gehad, hij zat niet vast, heb het filter e.d. nog even schoongemaakt. Daarna ging het starten gister aardig beter dan voorheen, maar ik durf nog niet te vroeg te juichen.

Zo nu en dan slaat ie de pomp niet aan volgens mij.

Profiel  

Douwe
> 900 berichten

Gepost: 26 oktober 2007 08:25 PM
  [ # 2 ]

Het starten gaat inderdaad veel beter, al geeft ie soms iets te weinig benzine in het begin en moet ie met een dotje gas op gang komen.

Maar gister viel de auto wel weer stil, na een snelle scherpe bocht hield hij er weer mee op, uit laten rollen naar een parkeerplaats maar daar kon ik meteen weer starten.

Is dit een teken dat mijn brandstofpomp gewoon langzaam aan het overleiden is?

Profiel  

ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2153

Gepost: 18 november 2007 01:42 PM
  [ # 3 ]
Klaus_1250 schreef:

Maar gister viel de auto wel weer stil, na een snelle scherpe bocht hield hij er weer mee op, uit laten rollen naar een parkeerplaats maar daar kon ik meteen weer starten.

Ik weet het fijne er niet van, maar in de garage hebben ze hiervoor ooit een modificatie voor uitgevoerd. Probleem zat hem erin dat ie origineel maar aan een kant zijn bezine uit de tank haalde, waardoor ie bij weinig bezine + scherpe bocht droog kwam te staan.

Dat stilvallen herken ik wel. Doet de mijne ook.

Jos van der Voort

Profiel  

peije1979
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

Gepost: 18 november 2007 01:55 PM
  [ # 4 ]

Komt bekend voor idd,ik heb het 2 jaar geleden ook gehad met mijn zx 16v.Gewoon de brandstoftank eruit halen en goed schoonmaken incl leidingen en brandstoffilter net wat zx cruiser schrijft.

CITROEN is a way of lifestyle

Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
              Peugeot 106 xsi RIP
              Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep

Profiel  

Douwe
> 900 berichten

Gepost: 18 november 2007 04:30 PM
  [ # 5 ]

Het was niet zo dat het pas begon bij een tank van minder dan een kwart ofzo (dat had m’n vorige zx dus wel, dat was vuil). Volle tank of bijna lege tank maakte nu gewoon geen verschil. Afgelopen week begon de auto weer in te houden soms, echt met schokken rijden zo nu en dan, en minder snel aanslaan. Die pomp was gewoon slecht, heb er inmiddels een andere pomp in en rijdt nu weer perfect

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook