Een enkeltraps carb, met handchoke heb ik nog wel van de C15. Mag je wel eens proberen wouter.
Ding staat overigens bij thijs.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Wouter,
laten we nou eerst es gewoon je eigen carburateur eens goed afstellen…
Gr Martijn
Martijn de Ruijter schreef:Wouter,
laten we nou eerst es gewoon je eigen carburateur eens goed afstellen…
Gr Martijn
Aan een kapot choke-element is niks af te stellen, dat kun je alleen maar vervangen.
Volgens sommigen moet je zelfs het hele choke-mechaniek in 1 keer vervangen omdat niet alleen het waspatroon op zou zijn maar ook het mechaniek opslijt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hee wouter,
ik heb even geleden aan leon (assitch) gevraagd of ie ze nog nieuw bij peut kan bestellen. Hij heeft nog niet geantwoord en ik ben er niet meer achterheen gegaan omdat ik die van Daan al heb maar ik zal hem nog eens een mail sturen.
verder, zit er in het luchtinlaatsysteem voor het filter (iig van m’n digit) niet ook zo’n zelfde waspatroon? Om de klep te bedienen? Wellicht slijten die minder hard. Zal er eens naar kijken.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
karel schreef:Aan een kapot choke-element is niks af te stellen, dat kun je alleen maar vervangen.
Sorry Karel, maar daar vergis je je in. Kapot is kapot natuurlijk, maar deze waselementen voor de bediening van de choke-klep zijn wel gewoon af te stellen. De pen die uit het waselement komt steekt in een holletje waarvan de diepte in te stellen is.
Gr Martijn
woutersmits schreef:hee wouter,
ik heb even geleden aan leon (assitch) gevraagd of ie ze nog nieuw bij peut kan bestellen. Hij heeft nog niet geantwoord en ik ben er niet meer achterheen gegaan omdat ik die van Daan al heb maar ik zal hem nog eens een mail sturen.
verder, zit er in het luchtinlaatsysteem voor het filter (iig van m’n digit) niet ook zo’n zelfde waspatroon? Om de klep te bedienen? Wellicht slijten die minder hard. Zal er eens naar kijken.
Nee, die lijken misschien nog net wel als 2 druppels water maar ze passen niet. Heb ik ook achteraan gezeten toen ik ‘m 8 jaar geleden liet vervangen.
Ich bin ein Breaker
Martijn de Ruijter schreef:karel schreef:Aan een kapot choke-element is niks af te stellen, dat kun je alleen maar vervangen.
Sorry Karel, maar daar vergis je je in. Kapot is kapot natuurlijk, maar deze waselementen voor de bediening van de choke-klep zijn wel gewoon af te stellen. De pen die uit het waselement komt steekt in een holletje waarvan de diepte in te stellen is.
Gr Martijn
Met “kapot” bedoel ik in dit geval “uitgesteld”. Op die stelschroef heb ik Wouter eerder in dit draadje al gewezen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
sorry wouter nog steeds geen foto`s gemaakt ik schaam me een beetje ops: maar ik ben zo druk met verhuizen ops:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:sorry wouter nog steeds geen foto`s gemaakt ik schaam me een beetje ops: maar ik ben zo druk met verhuizen ops:
Dan wacht je daar maar even mee.
Test
McDean schreef:maar ik ben zo druk met verhuizen ops:
Was dat dan toch jouw auto die ik vandeweek aan de lipperkerkstraat zag staan?
Wederom tijd voor een update.
Ik voelde de laatste tijd tijdens het remmen wat schokken. Dat duidde enigszins op versleten remblokken. Bij de automaterialenzaak meteen een set voorremblokken en -schijven gekocht.
Nog geen 4 dagen later hoorde ik een duidelijk metaal-op-metaal geluid.
Dezelfde dag nog heb ik de blokken en schijven vervangen, en dat was wel nodig ook.
Hier is te zien hoe het oude, afgesleten spul eruit zag:
Links het oude spul en rechts het nieuwe spul:
En zo ziet het eruit na een opfrisbeurtje
Het remt weer als een tierelier.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Kijk goed bezig
Daar hoef je de eerste tijd niet meer naar om te kijken.
Maar op 1e foto zie ik wat vettigheid bij de aandrijfashoes, is deze niet gescheurd of een gaatje?
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Gescheurd…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ah, bah. Dat is een smerig klusje, ik heb het pas achter de rug. Succes!
Ik zie geen kopervet….
Emiel