1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Weer iets vreemds ontdekt
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 14 november 2007 03:04 PM

Het Probleem
Vanmorgen was het knap koud, tenminste volgens de dame, -14 C.
In feite was het natuurlijk maar -4 maar daar heb ik al een ander topic over openstaan.

Ik dacht ik zet de verwarming even volaan, met airco bij zodat de beslagen ruiten snel opgelost zijn maar dat bleek even niet zo gemakkelijk. Sterker nog, de airco en verwarming stopten er helemaal mee.  Shocked
Na ongeveer 5 seconden kwamen ze weer op om na 3 seconden weer plat te gaan.
Daarna heb ik de aanjager teruggedraaid naar 75% en heeft het systeem verder geen kuren meer vertoond.

Wat me wel opviel was dat de airco kennelijk zijn werk niet naar behoren deed.

De vragen
Confused:
- Kent iemand dit probleem?
- Heeft de buitentemperatuursensor invloed op de werking van de climatcontrol?
- Weet er iemand een eenvoudige oplossing? (Over het vervangen van de sensor loopt al een ander draadje)

Groeten

Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 14 november 2007 04:13 PM
  [ # 1 ]

Ha Paul,

Ik heb een tijd geleden hetzelfde probleem gehad. Toen was ik nog niet zo’n held en ben ik naar de garage gegaan. Was een niet meer zo okselfrisse zekering meen ik…

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 14 november 2007 04:15 PM
  [ # 2 ]

Kostte dat, Arjan?

Groeten
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 14 november 2007 04:21 PM
  [ # 3 ]

Ff het bonnetje gecheckt.
Arbeidsloon 53 euro, relai 03601 18 euro, ik zie ook nog een zwevende zekering (?) en een andere zekering staan voor in totaal 4 euro.

Groet, Arjan

Ff edit: Volgens mij was dit dus voor de bediening van de climate controle. Maar dat stond verder niet expliciet vermeld op de bon.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 14 november 2007 04:54 PM
  [ # 4 ]

Dank je wel voor de info.

Groeten
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 14 november 2007 05:08 PM
  [ # 5 ]

Ter aanvulling dit:

Let op: bij een aantal modellen van verschillende fabrikanten schakelt de airconditioning-automaat het systeem automatisch uit wanneer de buitentemperatuur onder ca. +4 oC daalt.

Komt uit dit artikel http://www.deautoaircospecialist.nl/vragen.htm

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 14 november 2007 06:55 PM
  [ # 6 ]

Ha Ries,
Dank voor deze toelichting. Maar het lijkt me dat in die gevallen de lampjes en de ventilatie het nog wel blijven doen. In mijn geval (en ik denk ook in die van Paul) deed ie echt helemaal niets meer om een paar minuten later weer vrolijk te blazen…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 14 november 2007 07:46 PM
  [ # 7 ]

Tja, dat staat er niet bij vermeld hè, geen idee dus.
Ik heb dan ook geen idee hoe het 1 met het ander samenhangt.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 14 november 2007 08:24 PM
  [ # 8 ]

lees de volgende 2 linken ffff door: zal me niks verbazen als het die zekeringsvoet weer eens is. (bekend euvel)

 

 

succes Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 november 2007 08:24 PM
  [ # 9 ]

Grappig dit te lezen, de XM van m’n buurman staat nu voor de 2de keer voor dit zelfde probleem bij de Garage, idd zekering en dierekte+ geloof ik. Dit probleem schijnt wel vaker voor te komen met deze display. Sad

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 15 november 2007 04:34 PM
  [ # 10 ]

Wow,

Dat ga ik meteen eens even bekijken.

Bedankt voor de tip, ik laat nog wel weten of het gelukt is

Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 18 november 2007 12:43 AM
  [ # 11 ]

Tsja, moet je eens om komen ..... een zekeringtje van 40 Ampere dat net zo groot is als eentje van 10 Ampere.

Ze kijken me bij iedere onderdelenboer aan alsof ze water zien branden.  Shocked

Nee, die hebben we niet maar we hebben wel grotere. Hm, en dan leg ik ze maar weer eens uit dat die niet passen.
De oplossing zal wel weer zijn: Ga naar de dealer. Die heeft er zoveel van dat’ie ze verkoopt.

Ik heb vanmiddag even aan de zekering gejutterd en nou werkt alles weer. Ik kon dat kreng er echter niet uitkrijgen dus dat is wachten op de klap.
Maandag maar weer veder op jacht.

Groeten
Paul

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 18 november 2007 02:16 PM
  [ # 12 ]

Tsja, moet je eens om komen ..... een zekeringtje van 40 Ampere dat net zo groot is als eentje van 10 Ampere.

Ze kijken me bij iedere onderdelenboer aan alsof ze water zien branden.

ConfusedConfused: Alle steekzekeringen zijn toch altijd dezelfde maat ?
Of mis ik nu wat ?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 november 2007 02:29 PM
  [ # 13 ]
ambijajance schreef:

Tsja, moet je eens om komen ..... een zekeringtje van 40 Ampere dat net zo groot is als eentje van 10 Ampere.

Ze kijken me bij iedere onderdelenboer aan alsof ze water zien branden.

ConfusedConfused: Alle steekzekeringen zijn toch altijd dezelfde maat ?
Of mis ik nu wat ?

ik twijfel ook ff. volgens mij zijn die steek dingen onder de motorkap net ff een tandje groter… toch Confused

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 18 november 2007 02:34 PM
  [ # 14 ]

Als het om die ‘blokzekeringen’ gaat, daarvan zijn de pootjes volgens mij verschillend…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 18 november 2007 03:17 PM
  [ # 15 ]
ambijajance schreef:

Tsja, moet je eens om komen ..... een zekeringtje van 40 Ampere dat net zo groot is als eentje van 10 Ampere.

Ze kijken me bij iedere onderdelenboer aan alsof ze water zien branden.

ConfusedConfused: Alle steekzekeringen zijn toch altijd dezelfde maat ?
Of mis ik nu wat ?

Ja, volgens mij ook, alleen de doorbranddraad heeft een andere dikte, of mis ik ook wat, dat kan ook maar zo…

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook