Citroën vrienden.
Al een heel tijdje heb ik een lekkende carburateur. Het is een Solex voor op een oude cilinderkop met 1 uitwendig inlaatspruitstuk, ik weet niet of het er toe doet maar toch. Hij lekt bij het eerste stukje gas geven vrij vaak net een druppeltje benzine. Dit is natuurlijk slordig.
Ze staat nu in de garage en de VW Passat van de ouders staat buiten, dat bevalt mij wel. Bovendien is die Duitse degelijkheid gemaakt om buiten te staan. Maar er hangt dus een benzine lucht in de garage dat doordringt tot de bijkeuken en een stukje kantoor door dit gevalletje
Ik zit er aan te denken om hem uit elkaar te halen maar ben bang dat ik dan aan nieuwe pakkingen moet enzo, weten jullie daar meer van? Kan je een carburateurpakking-setje kopen ofzoiets?
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Pakkingspapier kun je gewoon krijgen bij een auto materialenzaak. Verkrijgbaar in veschillende diktes. Je kunt de pakking overtrekken en met stanleymes en nagelschaar de pakking uitknippen en pasmaken. Persoonlijk vind ik dikker papier prettiger werken.
Als je je caburateur er toch af hebt kun je deze ook even nakijken. Vooral de sproeier en bij het asje van de gasklep. Hoe je dat moet doen kun je hier op het forum vinden. Ook zou ik de benzine leiding controleren vooral het deel in de motor ruimte, het benzine filter en de brandstofpomp.
Peter
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Juist. En als je de oude pakking niet heel eruit kunt krijgen maak je van 1 van de pasvlakken met wat olie of bijvoorbeeld grafietvet ofzo een afdruk, die je dan uit kunt snijden. Hiervoor is een modelbouwmesje (X-Acto, Pro-Edge of zoiets dergelijks) een goedkope maar goede tip!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ten eerste: De dikte van de pakking is belangrijk want die moet je mee rekenen als je de vlotter afstelt.
2de de carbu lekt ZELDEN op die pakking. Veel vaker lekken ze op de gasklep as.
Eerst goed onderzoeken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
oke, ik heb zojuist wel alvast een vel pakking gehaald maar hij lekt inderdaad bij het asje van de gasklep. het leek me wel handig om hem er af te halen en even helemaal na te kijken.
is dat lekken bij dat asje makkelijk te maken of is er iets versleten?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het aluhuis waar de stalen as in draait is uitgesleten… Goede carbu bedrijven kunnen er bussen in zetten ( het lijkt de NS wel… )
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
hmm.. okee
wat een ziekenhuisconstructie eigenlijk.
bedankt in ieder geval!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Smakman schreef:hmm.. okee
wat een ziekenhuisconstructie eigenlijk.
bedankt in ieder geval!
Een bekende solex kwaal. De oplossing die bogaard beschreef is helaas de enige die echt wil werken…..
Kost wel geld… en een goede gebruikte solex vinden is ook al moeilijk.
Overwegen is te zoeken naar iemand met een draaibankje en hem een bus te laten draaien….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je zou dus het gaatje voor dat asje uit moeten draaien en in dat gat een busje moeten “slaan”? het is dus een metaal op metaal afdichting?
Het moet wel lukken met een draaibank maar zo’n busje moet je ook op maat maken neem ik aan.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep… Een teflon busje is het mooist! En hopen dat je gasklep as niet is ingesleten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De gasklep-as kun je afdraaien, of nieuw kopen bij BCCP in Gramsbergen. Het teflon-busje is iid een perfecte oplossing. Het probleem is inderdaad dat je een messing gasklepas hebt die in een alu-carbuhuis moet draaien. Teflon is dan een mooi lager-materiaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb even gekeken maar dat wordt nog spannend volgens mij.
je hebt zeg maar heel weinig vlees over bij de carburateur. morgen haal ik hem er af en zal ik het zien.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb nog zo’n Carb liggen. Interesse? Zal eens kijken of hij spelingsvrij is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oh kijk dat is misschien wel een goed idee.
Er staan wat letters op…S.G.D.P. en D.R.P-pat
thanks
Als de benzine langs de gaskleas loopt, is de vlotternaald versleten.
Als het een kleine Solex carb. is, [id 19] kost een setje met naald en pakkingen ongeveer 20 euro.
Zie Chyparse Almere of CTAservice.
bedoel natuurlijk gasklepas ipv.