check! en dat logo rechts ipv midden is ook al leuker (detail, i know).
Overigens is die kleur inderdaad pas een argument aan het einde van de lijn
Iets anders. Toen ik 1 racefiets had dacht ik: waar laat ik die. In enkele jaren tijd werd dat een heel rekbaar begrip
Als ik hier bij diverse mensen de rijtjes modellen zie werkt dat kennelijk met auto’s net zo hard?
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Guerilla schreef:
Iets anders. Toen ik 1 racefiets had dacht ik: waar laat ik die. In enkele jaren tijd werd dat een heel rekbaar begrip
Als ik hier bij diverse mensen de rijtjes modellen zie werkt dat kennelijk met auto’s net zo hard?
O, zeker, en bij sommige types is de aanschafwaarde zo laag dat je ze toch gewoon allebei neemt .
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Guerilla schreef:Iets anders. Toen ik 1 racefiets had dacht ik: waar laat ik die. In enkele jaren tijd werd dat een heel rekbaar begrip
Als ik hier bij diverse mensen de rijtjes modellen zie werkt dat kennelijk met auto’s net zo hard?
Ach, je verzint altijd wel weer een excuus om zo’n aankoop goed te praten
ja ok, maar de schaalvergroting van oude racefietsen naar auto’s hakt er natuurlijk wel op alle fronten in varierend van verzekeringen, ruimte tot gebruik.
Ik neem aan dat je ook de fout maakt een auto voor de onderdelen te kopen zodat je de rest dan wegdoet en uiteindelijk 2 auto’s hebt waar je weer meer onderdelen voor moet kopen, etc etc
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mkatgert schreef:
Ach, je verzint altijd wel weer een excuus om zo’n aankoop goed te praten
Hoe bedoel je dat? ops:
Maar zoiets heb je natuurlijk zelf in de hand. Koop je als eerste een old-of youngtimer, dan zul je overigens al snel een goede reden hebben om er nog een (iets) modernere bij te kopen, heb ik gemerkt.
Ach ja, als het kan, en je wil het, dan gaat zoiets heel makkelijk….
Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Guerilla schreef:maar ik hoopte dat je voor rond de 500 euro wel een 2cv of acadiane kon scoren die APK waardig was. Maar dat is zelfs al te optimistisch?
Mja, is eigenlijk niet mogelijk.
Maar wellicht is DIT een leuke auto voor je om APK waardig te maken?
Hier en daar een deuk en laswerk, verder goede acadiane…
Ik vind zo’n ding ook wel wat hebben, maar een goede is echt prijzig.
sweet!
ach ik heb het al min of meer uit mijn hoofd gezet. Concentreer me nu op de BX. Begin er steeds meer gecharmeerd van te raken eerlijk gezegd.
Ik denk ook niet dat het verstandig is om een auto zonder APK te kopen. Voor de gevorderde sleutelaar vast overkomelijk maar om nou je 1e auto te kopen om er niet mee te rijden
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Ik zou beginnen met een BX. Die zijn nog wel betaalbaar voor de beginner (ik rij nu 2,5 jaar in een bx van 75 euro). En wat sleutelen betreft: na verloop van tijd flikkert en vanzelf iets onderuit en dan kan het feest beginnen. Koop een Haynes op ebay, dan weet je meteen hoe je bepaalde zaken aan moet pakken.
Een apk-loze auto kopen lijkt me niet verstandig als beginner. Na een tijdje in een BX gereden te hebben kun je op een gegeven moment wel inschatten wat voor werkzaamheden bij een apk-loze bx komen kijken. Zonder ervaring kun je je er lelijk op verkijken denk ik. Gezegd moet worden dan apk niet alles zeggend is, wel een indicatie.
Als je lid wordt van de citroen club nederland, kun je een bx ook redelijk voordelig verzekeren voor zo’n 230 per jaar. Wegenbelasting is ongeveer 60 per kwartaal.
succes in ieder geval
ik gebruik de komende tijd sowieso om goed in te lezen en om, ook niet onbelangrijk, eindelijk mijn rijbewijs te halen (moet mijn examen aanvragen dus duurt niet lang meer). Probeer nu grip te krijgen op alle types en uitvoeringen (leve autoweek, het forum, de wiki etc).
Type 1 vind ik charmanter (o.a. het dashboard) maar volgens mij moet ik lekker een Type 3 of evt 2 nemen.
Die muisgrijze GTI op de citromarkt die al verkocht is bv zou echt iets zijn. Sowieso lijkt me een BX van een medeforummer ideaal. Dan heb je nog enig inzicht in verleden.
Tussendoor vraagje: kun je in elke BX geel licht klussen? Detail maar ik zou dat echt graag willen
Ik ga vanaf het voorjaar van baan wisselen. Hopelijk krijg ik geen leasebak
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Guerilla schreef:check! en dat logo rechts ipv midden is ook al leuker (detail, i know).
Overigens is die kleur inderdaad pas een argument aan het einde van de lijnIets anders. Toen ik 1 racefiets had dacht ik: waar laat ik die. In enkele jaren tijd werd dat een heel rekbaar begrip
n\
Als ik hier bij diverse mensen de rijtjes modellen zie werkt dat kennelijk met auto’s net zo hard?
Nou ik herken dat helemaal niet Ahum Ahum ops: ops: ops:
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
nee leuk, vriend!
Ik heb de GS uit mijn wishlist gehaald als onhaalbaar (voor nu).
jij hebt er 6 onder je naam…
haha!
Ik denk dat ik toch maar een Toyota Starslet koop
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Geel licht kan je wel in een bx klussen, heb het zelf ook. Gewoon 2 h4 lampen met gele bolletjes erop ergens vandaan zien te halen en ff lampje wisselen., Is zo klaar! Het zoeken naar die lampjes is waarschijnlijk nog het meeste werk
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
hoewel het topic stil ligt ben ik de afgelopen weken als een gek aan het rondlurken hier op het forum en elders, zoals dat zo mooi heet. Begin al enig gevoel te krijgen voor de diverse types, modellen, opties, etc etc. Ook benzine vs diesel en break vs non break en geblazen vs ongeblazen discussies.
Ben er wel uit dat het toch echt een BX wordt, maar heb verder geen haast.
In het meest ideale geval zou ik nu denk ik kiezen voor een (als die combinatie al bestaat) TZI non break 19 diesel (turbo of niet weet ik nog niet) in de kleur zwart, vert cali, romantic blue of olympic bleu met gele lampen voor een euro of 500. Zo, waar kan ik aftikken?
hoewel er laatst wel een zwarte TZI met die beschrijving langskwam.
Maar ook de sport uitvoeringen spreken me aan. Eigenlijk nog veel meer bredere opties dan hierboven dus komt vast helemaal goed
onderwijl blijf ik lekker verder lezen.
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Sorry da ik misschien je droom om zeep help,
maar een TZI bestaat niet in Vert Cali, Bleu Romantique of Bleu Olympe. Tenzij je wilt gaan spuiten , maar daar heb je het budget weer niet voor.
Hij is er wel in het zwart.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Sorry da ik misschien je droom om zeep help,
maar een TZI bestaat niet in Vert Cali, Bleu Romantique of Bleu Olympe. Tenzij je wilt gaan spuiten , maar daar heb je het budget weer niet voor.
Hij is er wel in het zwart.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90