Display probleempje
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 november 2007 07:13 PM

Het display’tje links naast het stuur blijft zeggen dat de deur l.v. open staat terwijl die dicht is.

Tijdelijk probleempje of moet de display vervangen worden Confused:

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6501

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 november 2007 08:01 PM
  [ # 1 ]

Er zit vast aan de deur of deurstijl een palletje dat dat display van info voorziet. Doet dat het nog wel?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 18 november 2007 08:08 PM
  [ # 2 ]

zou idd aan de schakelaar van je portier liggen.. je binnenverlichtibg gaat wel uit? ws los contactje..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 november 2007 08:16 PM
  [ # 3 ]

Binnen verlichting gaat gewoon aan / uit.

Ik neem aan dat het display daar op reageerd.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 18 november 2007 08:30 PM
  [ # 4 ]

Binnen verlichting gaat gewoon aan / uit.
Ik neem aan dat het display daar op reageerd.

Lijkt me een beetje te simpel gedacht, als het systeem zou reageren op binnenlicht, hoe wordt er onderscheid gemaakt welke deur open zou staan ?

Meestal is er een massaprobleem als het display valse informatie geeft..dat gaat dan weliswaar meestal om meldingen van remlichten, knipperlichten enz..
(in mijn geval)

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 november 2007 08:45 PM
  [ # 5 ]
ambijajance schreef:

Lijkt me een beetje te simpel gedacht.

Ben ook een simpel persoon , dus denk ook simpel Laughing

Ik zal inderdaad eens de massa contacten nakijken morgen , iets anders kan ik ook niet bedenken.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 18 november 2007 09:31 PM
  [ # 6 ]

Je hydraktief reageert ook op geopende deuren, dus er zitten meer funties in dat knopje dan gebruikelijk, wellicht zit daar iets niet goed, of wordt ie niet voldoende ingedrukt oid ? Of mischien zitten er nog meer sensortjes die de deuren open of dicht zien ? Nooit in verdiept eigenlijk..

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 18 november 2007 10:43 PM
  [ # 7 ]

Er zit een schakelaar in het sluit/slotwerk van je deur, daar reageert het display op. Dat is dus een andere dan dat zwarte knopje in je dorpel.

Groetjes Erik!

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 november 2007 10:23 PM
  [ # 8 ]
Lampie schreef:

Er zit een schakelaar in het sluit/slotwerk van je deur, daar reageert het display op. Dat is dus een andere dan dat zwarte knopje in je dorpel.

Zit die in het meganiek van de centrale vergrendeling ?

Die hapert ook namelijk.

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 20 november 2007 01:24 AM
  [ # 9 ]

Eh, wat bedoel je precies?

Er zitten een aantal schakelaars in je deur zelf.
Er is een schakelaar die werkt als de deur gesloten is, dwz dat het oogje wat in je B-stijl zit (die stijl in het midden van je auto, toch?) in het haakje van de deur geklikt zit. Dan zijn er nog 2 draden die de stand van het slot doorgeven (open/dicht).

Verder is het zo dat als dat haakje niet ingeduwd zit, je het slot niet in kan drukken, en de CV kan dat dan ook niet, maar dan zou je merken dat de hele boel op slot gaat, behalve de problematische deur, en daardoor de rest ook weer terugspringt.

Helaas kan ik de boel niet precies beschrijven, want ik heb het deurpaneel er weleens afgehad maar dan kom je nog niet bij het sluitwerk. Ik heb alleen met de draadjes zitten pielen dus ik weet welke signalen er allemaal bij de deur vandaan komen Wink

Tjah, ik ben (helaas?) nog niet ervaren, maar als ik jou probleem zo hoor zou ik toch aan een slecht massapunt of wat rotte draden in je deurbekabeling denken… vermoedelijk het eerste…

Groetjes Erik!

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 november 2007 10:49 PM
  [ # 10 ]

Probleem opgelost.

Een nieuw electic kastje gemonteerd die je CV bediend en die in de linkervoor deur zit.

CV doet het weer en display is weer uit.

Met dank aan xm’metje voor het leveren van het kastje.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook