Heeft iemand een goede tip v.w.b. de lampenkeuze voor de ZX.
Ik heb me al een beetje georienteerd,nu blijkt wat ik van plan was te kopen (Philips Bluevision) niet echt goed uit de verf komt.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
H4 of H1 lampjes?
Ik ben zeer tevreden met de standaard H1 lampjes die ik bij de benzinepomp haal. Voor het groot licht heb ik me op 2x 100W H1 lampen getrakteerd. Dat licht heb je toch niet aan als iemand er last van heeft en het heeft bijrijders al eens de opmerking “wa hedde gij nen bak licht d’r op stoan!” uitgelokt.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Hee ik wist niet eens dat 100W H1 bestond, ook maar even op mijn verlanglijstje zetten
dan brand je in ieder geval gaten in de bomen langs de weg dat moet wel een hele verbetering zijn met het normale ZX grootlicht
Het is H4,het boekje wordt je niet wijzer van omdat H1 en H4 beide vermeldt staan,moest toch ff onder de kap kijken.
Het vermogen van de lamp had ik nog niet eens aan gedacht,niemand ervaring met Bluevision,Nightvision,Osram en hoe het ook mag heten.
Wil wel iets kopen wat een verbetering opleverd en niet €30-40 wegsmijten.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
ZX1.4i schreef:Hee ik wist niet eens dat 100W H1 bestond, ook maar even op mijn verlanglijstje zetten
Er bestaat zelfs 130W H1. Ik denk alleen dat je dan de zekering komt te vervangen
Misschien dat het handiger is om een paar H1 behuizingen op de kop te tikken en ook op die 100W lampen over te gaan. Voor die prijs kan dat wel uit. 30-40 euro voor een lampje vind ik wat excessief.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Door mij genoemde lampen kosten €30-40 per twee,das nog te doen als het iets oplevert.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Maarten Deen schreef:ZX1.4i schreef:Hee ik wist niet eens dat 100W H1 bestond, ook maar even op mijn verlanglijstje zetten
Er bestaat zelfs 130W H1. Ik denk alleen dat je dan de zekering komt te vervangen
De vraag is alleen of de koplamphouder en de bedrading dat fijn vinden
Het is wel ideaal om iemand voor je te irriteren
in een zx gewoon licht zit toch het zelfde lampje als ene xm gewoon licht ???
Ik heb iig in de xm 100W zitten ( idd ook in het grootlicht) en dat gaat ook in de zx.
of toch liever xenon
Jij heb een ZX met dubbel H1, de meeste ZXen hebben H4.
XM en Xantia hebben ook dubbel H1.