De laatste dagen stopt mijn BX, wanneer ik op de snelweg zit. Het gas neemt dan terug (kan ook niet meer bijgeven) en de auto valt stil. Op de vluchtstrook kan ik de auto dan weer starten en gewoon doorrijden. Wat kan dit zijn?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
(bijna) defecte brandstofpomp?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Welke type BX? Wel belangrijk voor een diagnose op afstand.
Tis een Deauville uit ‘91 met 1400 motor…
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Heeft een 1400 een BDP-sensor? (vergeet ik altijd… ops: )
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mulder schreef:(bijna) defecte brandstofpomp?
kan, ik heb het andere uiterste dat hij dus naar zijn maximum waarde gaat en ik kan je vertellen dat is minder leuk
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Welke kleur is je BX? Ik bedoel zit je accu wel vast?
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Remco H. schreef:Welke kleur is je BX? Ik bedoel zit je accu wel vast?
LOL
Bassiechevron schreef:Tis een Deauville uit ‘91 met 1400 motor…
plusminus km stand?tussen de 100000 en 150000 wil het ontstekingmoduul en of de bobine welleens het loodje leggen(oververhitting module)dan beiden vervangen door nieuw materiaal de een vecht op de ander
als er een managmentlampje gaat branden dan mogelijk je gasklephuis(potmeter)
succes
de citroen-liefhebber
Waar heb je hem eigenlijk in onderhoud je BX?
Hey Bas,
Hoe staat het er nu voor? Heb je al wat kunnen testen?
Heb je wel de juiste accu gekocht?
grt Remco
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
.......
Zeker vooral tijdens regenachtig/vochtig weer ?
dan is het de bobine
Zelf heb ik ook zoiets gehad, motor bleef wel stationair draaien maar zodra je vermogen wilde liet ie het afweten. Uiteraard begon die ellende op de oprit van de snelweg.
Als je 10 sec even stationair liet draaien deed ie het weer voor 5 of 10 minuten. ANWB man die toen gekeken heeft, heeft het opgelost… door aan kabeltjes te schudden trekken, geen idee wat het toen was is ook nooit meer terug gekomen.
.Prutselaar.