2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Lekkende Carburateur
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 20 november 2007 02:49 PM
  [ # 16 ]

Beste mensen,

Mijn carb lekt ook, op de aansluiting van de benzineslang, bij het inwendige filtertje. Iemand op de najaarsmeeting (weet niet meer wie, een leverancier) zei dat dit ook kon komen doordat het hitteschild (alu pakking/hittepakking o.i.d.  Confused: ) tussen carb en spruitstuk misschien ontbrak, waardoor de benzine ‘gaat koken’ in de carb door de hitte van het spruitstuk.

Aangezien ik ook op benzine rijden wat problemen heb (LPG is overigens probleemloos) overweeg ik om een carbrevisiesetje te kopen, de boel uiteen te halen, schoonmaken en met nieuwe pakkingen, ringen en sproeiers enzo weer te monteren. Dan ben ik zeker dat de boel weer goed is. Ik heb overigens een dubbele/2-traps Weber.

Wat denken jullie, goed idee? Zo ja, zijn er bepaalde dingen waar ik extra op moet letten, zaken die ik mooi kan/moet afstellen en -nog belangrijker-  zaken zoals afstelschroefjes waar ik vooral NIET moet aankomen?

Ik hoop dat iemand mij tips kan geven, alvast dank!!

Groet Matthijs

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 20 november 2007 03:01 PM
  [ # 17 ]

Hitteschild tussen carb. en spruitstuk…ehhh…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 november 2007 03:17 PM
  [ # 18 ]

Tussen de carbu en het inlaatspruitstuk hoort een plastic/formica plaatje van een 10mm dik te ztten. Als dat mist past de carbu niet. Zijn de tapeinden te lang…

Het koperen buisje kan je iets opruwen en er andersom in tikken. Dan zit het meestal wel goed. Of erin lijmen.

Een revisiesetje heeft soms zin maar als er niks kapot is niet natuurlijk. Haal het ding eerst maar eens uitelkaar. Een lekkende gasklep as levert je NOOIT een mooi lopende DS op. Die zijn niet af te stellen.

De DO NOT in carbu land is: verdraaien van de gasklepafstelling! Blijf daar af. Die gasklep zit af fabriek netjes afgesteld…. Overigens staat in het boek hoe hij hoort.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 20 november 2007 03:25 PM
  [ # 19 ]
bogaard77 schreef:

Tussen de carbu en het inlaatspruitstuk hoort een plastic/formica plaatje van een 10mm dik te ztten. Als dat mist past de carbu niet. Zijn de tapeinden te lang…

Hmm, die zit er niet op bij mij, de tapeinden komen onder het spruitstuk uit, daar zitten er moertjes omheen. De carb zit met pakking koud op het spruitstuk, zonder dat plaatje. Kan ik dat plaatje ergens vandaan halen? Chyparse begreep niet wat ik bedoelde, zij hadden het over een soort hitteschildplaatje wat ook in een revisiesetje zit… (misschien wel hetzelfde? het zou overhitting van de carb voorkomen)

Bedankt voor de tip over opruwen, zal ik proberen. Het wphb heb ik, maar vaak vind ik het redelijk vaag… Zal wel aan mijn gebrekkige kennis liggen, ben een hobbyist, geen techneut…

Groet!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 november 2007 03:34 PM
  [ # 20 ]

ff de specialisten afbellen! Of die sloopmeeting van vlietmansje.

Ik kan ook nog ff kijken of ik em heb.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 20 november 2007 04:17 PM
  [ # 21 ]

sloopmeeting denk ik niet, aangezien compleet blok al vergeven is. Wil jij eens kijken of je ‘m hebt? Dan wacht ik nog ff met verder zoeken. Of als er anderen zijn die ‘m hebben liggen, ik sta ervoor open!!

Dank dank!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 20 november 2007 09:39 PM
  [ # 22 ]

dus..
de carburateur is eraf en heb gekeken, het lijkt er meer op dat er 2 ringetjes uitgedroogd zijn en dat de gasklep as versleten is.

Kun je hier voor een revisiesetje aanschaffen?
Groeten

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 november 2007 11:52 AM
  [ # 23 ]

Voor de as niet. Wat voor ringetjes bedoel je?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 november 2007 11:55 AM
  [ # 24 ]
bogaard77 schreef:

Voor de as niet. Wat voor ringetjes bedoel je?

Aan beide zijden van de gasklep-as zit een dun plastic ringetje. Dat was ooit bedoeld als een soort afdichting. Gaan altijd stuk. Solex-troep…

bel eens met BCCP in Gramsbergen. Die doen veel in carbu-revisie sets.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 november 2007 12:00 PM
  [ # 25 ]

Aan allebei de uiteinden van de as zit een ringetje, die zijn alle 2 stuk en uitgedroogd.
maar het lijkt erop dat aluminium sterker is dan koper want het ziet er naar uit dat de koperen as versleten is en huisje waar hij doorheen gaat niet.. Ik zal ff wat rondbellen

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 november 2007 12:53 PM
  [ # 26 ]

Ik heb even gebeld.. Het reviseren kost nogal wat geld en een nieuwe bijna net zo veel. Bij een revisiesetje zat wel dat asje zei hij met die afdichtringetjes dus dat ga ik denk ik toch maar even proberen.

Voor de winter staan nog wat dingen op het programma:
*nieuwe banden
*accu
*veerbol
*bodem tectyleren
*raam aan de bestuurderskant beter laten klemmen(wind herrie)
*en wat ik verder tegen kom, het houd je wel bezig Surprised

Heeft iemand nog advies voor de banden?
Bedankt & groeten,
Nick

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 november 2007 12:54 PM
  [ # 27 ]
Smakman schreef:

Ik heb even gebeld.. Het reviseren kost nogal wat geld en een nieuwe bijna net zo veel. Bij een revisiesetje zat wel dat asje zei hij met die afdichtringetjes dus dat ga ik denk ik toch maar even proberen.

Voor de winter staan nog wat dingen op het programma:
*nieuwe banden
*accu
*veerbol
*bodem tectyleren
*raam aan de bestuurderskant beter laten klemmen(wind herrie)
*en wat ik verder tegen kom, het houd je wel bezig Surprised

Heeft iemand nog advies voor de banden?
Bedankt & groeten,
Nick

En wat is een boel geld??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 november 2007 12:55 PM
  [ # 28 ]

ehm tweehonderd nogwat

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 november 2007 12:57 PM
  [ # 29 ]

Over banden op een DS is al zo veel geschreven! Even de zoekfunctie gebruiken: Zoekterm : XVS.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 november 2007 01:25 PM
  [ # 30 ]

De meningen zijn nogal verdeeld. Het worden geen Michelens zie ik alweer bogaard77 Wink

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook