10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10

Houd je je netjes aan de snelheid of standaard te hard?
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641

Gepost: 18 november 2007 04:08 PM
  [ # 136 ]

Normaal gesproken houd ik mij netjes aan de snelheid.. met de snelheidsmeterafwijking ingecalculeerd…

Dus op de teller zit ik meestal rond de 125 waar ik 120 mag, behalve in de CX want die heeft een afwijking van maar 1km/u bij die snelheid…) en zo’n 83 waar 80 etc.
Uitzondering zijn wel een aantal kleine smalle polderweggetjes hier in de omstreken waar ik soms véél te hard rijd.
Echter…, zo gauw er een teken van medeverkeersdeelnemer in de verste verte is ga ik dan al van m’n gas af.
Is overigens vooral één specifieke polderweg die vrijwel kaarsrecht is gedurende 4km en waar eigenlijk nooit iemand rijd…., daar heb ik mijzelf weleens betrapt op 160km/u in een XM V6-24 automaat Surprisedops: .

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 19 november 2007 11:56 AM
  [ # 137 ]
Mulder schreef:

Dat staat er denk ik niet voor niets niet bij…

Ik blijf het overigens waanzin vinden dat inkomsten uit verkeersboetes begroot worden. Ik vind het bezopen dat er vooraf een ‘streefbedrag’ vastgesteld wordt, in plaats van dat het als een extraatje beschouwd wordt. Burgerlijke gehoorzaamheid prediken maar hopen op het tegendeel, hoe hypocriet…

als we er voor zorgen dat men dat bedrag niet haalt wat gebeurd er dan Laughing

Profiel  

Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209

Gepost: 19 november 2007 11:59 AM
  [ # 138 ]
Daan88 schreef:

ik rij nooit harder dan de max snelheid, eerder 100 dan 120
maar op 30-zones wel eens 50 ofzo

grappig.
ik rijdt nooit te hard, behalve in 30 km zones.
daar rijd ik bijna 2 maal de toegestane snelheid . . . . .  Exclamation

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 november 2007 12:07 PM
  [ # 139 ]
Mulder schreef:

Ik vind het bezopen dat er vooraf een ‘streefbedrag’ vastgesteld wordt, in plaats van dat het als een extraatje beschouwd wordt.

Jaja…. de zgn. Wet Mulder zaken genereren een aardig constante geldstoom richting schatkist. Haha!

En toch denk ik niet dat het zo verkeerd is. Het hang af van de berekening er achter. Als nu bekend is dat x % te hard sjeest, dan kan men streven daar x % van te pakken. En dat kan met omzetten in klinkende Euries om dat vervolgens als streefbedrag in te stellen.

Maar ik denk dat het niet helemaal zo gaat helaas…

Dan de 3-Km-te-hard-boetes. Tsja, die zijn dus volkomen terecht hé! De limiet is duidelijk en hard. Daaroverheen komt een kilometercorrectie + het feit dat je teller overwegend te veel aan geeft. We kunnen dus stellen dat je niet zomaar per ongeluk een bon krijgt. Met 130 er voor (op de teller) krijg je misschien net een bon voor 123. Jammer dus. Dan moet je maar beter opletten.  Laughing

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641

Gepost: 20 november 2007 01:01 AM
  [ # 140 ]
patje74 schreef:

Dan de 3-Km-te-hard-boetes. Tsja, die zijn dus volkomen terecht hé! De limiet is duidelijk en hard. Daaroverheen komt een kilometercorrectie + het feit dat je teller overwegend te veel aan geeft. We kunnen dus stellen dat je niet zomaar per ongeluk een bon krijgt. Met 130 er voor (op de teller) krijg je misschien net een bon voor 123. Jammer dus. Dan moet je maar beter opletten.  Laughing

Wat dan wel lullig is dat bijvoorbeeld in Nijmegen (Mulder welbekend) de camera’s op een aantal plaatsen heerlijk strategisch geplaatst zijn zodat je zelfs als je je keurig aan de snelheid nóg geflitst wordt.
Oftewel daar heb je aan aantal punten waar ze dan net bergaf een flitser hebben staan…. dus je rijdt 50, “nieuw rijdend” in z’n 5 en zelfs met je gas los…. en toch ga je dan eenmaal bij de camera aangekomen 55km/u omdat je naar beneden rijdt…
Heel lullig, dat was namelijk mijn laatste verkeersboete 3,5 jaar geleden toen ik nét in Nijmegen verbleef en in andermans auto (een Xantia Break, dus wel keurig in het juiste merk) de stad binnen kwam rijden.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 november 2007 01:11 AM
  [ # 141 ]

Mee eens… Het stellen van een target vind ik geen punt, maar probeer die target te halen door werkelijk iets aan de verkeersveiligheid te doen. Want daar is het eens allemaal om begonnen!

Als we nu de boetes op bumperkleven fors verhogen, en daar veel hevig op gaan controleren, dan mogen ze van mij de snelheidscontroles op een iets lager pitje zetten. En ga aub eens in de woonwijken met de laserguns spelen….

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 20 november 2007 01:12 AM
  [ # 142 ]
Nicci schreef:
Daan88 schreef:

ik rij nooit harder dan de max snelheid, eerder 100 dan 120
maar op 30-zones wel eens 50 ofzo

grappig.
ik rijdt nooit te hard, behalve in 30 km zones.
daar rijd ik bijna 2 maal de toegestane snelheid . . . . .  Exclamation

nouja daarmee bedoelde ik niet ‘‘bebouwde kom’’ maar als je het dorp uit rijdt, heb je zo nog 3km lang de 30zone nog steeds.. waar al niks meer is en daar pas naar 60 over gaat.. nouja als je de situatie ziet snap je me Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 20 november 2007 11:12 PM
  [ # 143 ]

Wanneer gaan ze eens wat meer op de maniakale acties van scooterpiloten controleren? Die met 70 door de bebouwde kom razen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 21 november 2007 01:34 PM
  [ # 144 ]

Oh papa! Je mag niet harder dan 80!
Nee jongen, dat zie je verkeerd….. je mag hier in de 80.

Kan niet meer stemmen, dus Standaard 10km pu te hard!

Even wat anders voor de echte snelheidsmaniakken onder ons die nog naar de wintersport moeten:

Profiel  

10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook