Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
why-not schreef:...maar om van het probleem af te komen moet je dus eigenlijk xenon hebben? (origineel xenon)
Xenon is natuurlijk ook bijzonder goed en zeer aan te raden vanwege al zijn andere eigenschappen
Ruby schreef:Xenon-lampen moet je wellicht al vanaf aankoop hebben; ik vrees dat in praktijk een upgrade van halogeen naar Xenon wel heel erg duur is -als citroen dit al doet ?-.
Voor ongeveer €300 ben je klaar. Niet dat ik dat heb gedaan, ik heb de dealer een oplossing laten zoeken voor het doorbranden van de lampen.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-
localhost schreef:Ruby schreef:Xenon-lampen moet je wellicht al vanaf aankoop hebben; ik vrees dat in praktijk een upgrade van halogeen naar Xenon wel heel erg duur is -als citroen dit al doet ?-.
Voor ongeveer €300 ben je klaar. Niet dat ik dat heb gedaan, ik heb de dealer een oplossing laten zoeken voor het doorbranden van de lampen.
HAD je een oplossing? of alleen de vraag voor een oplossing? en die xenon voor 300,-€ , is dat bij citroen of gewoon bij een tuningswinkel?
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
why-not schreef:HAD je een oplossing? of alleen de vraag voor een oplossing? en die xenon voor 300,-€ , is dat bij citroen of gewoon bij een tuningswinkel?
Ja, daarmee bracht ik dit topic weer onder de aandacht.
En de Xenon, daar werd ik door een medewerker bij de dealer op gewezen, dus bij de dealer voor die prijs erin zetten.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Dan valt de prijs reuze mee, vind ik. Dit wil zeggen als dit inclusief alle kosten is zoals bijvoorbeeld motoren, bedrading en sensoren voor de automatische hoogte instelling.
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
xenon
Via bijgaande link vind je de prijzen terug voor het later inbouwen van Xenon.
http://www.xenon-verlichting.nl/winkel-categorie-overzicht/list-all-products.html
Let wel: zelf inbouwen. Lijkt me dus sterk dat het voor een totaalprijs kan van 300.- incl. inbouwen.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
ops: Begin aan mezelf te twijfelen. Zodra ik weer bij de dealer ben (als het meezit deze week, mijn auto staat er morgen twee weken, maar dat is een ander verhaal) zal ik het even vragen.
—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-
Hoe zit het dan met de koplampsproeiinstallatie. pfff dat is er uit
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
die is alleen verplicht op fabrieks xenon, net als automatische koplampverstelling
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
maar de hoofdrede dat de lampen zo vaak stuk gaan komt door een hogere boordspanning dan de ontwerpwaarde van de lamp, zoals bij oa de c4 etc. voorbeeldje: als de brandspanning 14v is (ca 6% hoger dan normaal) is de levensduur van de lamp al bijna met de helft verkort.
bij xenonlampen(gasontladingslampen) is dit niet het geval vergelijkbaar met TL lampen.
xenon is wel duurder je betaalt zo tegen de 100 euro voor een lamp
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Daan88 schreef:xenon is wel duurder je betaalt zo tegen de 100 euro voor een lamp
Maar xenon gaat wel veel langer mee; naast de andere voordelen
Luxe krijgt men nu één maal niet gratis
een klein beetje fftopic , maar toch: ik ben vandaag bij de dealer geweest, om te vragen naar de mogelijkheid voor xenon. het antwoord was: De lampjes gaan minstens driekwart jaar mee (oook op zo’n boze toon). daarnaast was de auto er omdat het rechter raam niet goed naar beneden ging (ging in hele kleine stukjes elke keer weer), het antwoord was: doet het nu wel goed dus er is niks aan de hand! de motor “zweette” en werd daarvoor wél netjes gemaakt, maar voor de vraag of de spiegelverwarming nagekeken kon worden (deed bijna niks, als je de achterruitverwarming aanzette, trok het ietsje weg, ging de verwarming uit, dan sloeg de spiegel ook zo weer dicht. het antwoord: moet je achterruitverwarming weer aanzetten… sorry, is errugh fftopic maar ik moest het even kwijt.
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Niet helemaal off-topic hoor! Je hebt het toch even over de lampen gehad.
De lampjes gaan minstens driekwart jaar mee
Dit vind ik niet geloofwaardig!!!! Heeft de dealer hiermee wellicht de normale lampen bedoeld? Ik heb de auto nu 1,5 jaar (met xenon) en heb nog niet hoeven te vervangen….
ice96 schreef:Niet helemaal off-topic hoor! Je hebt het toch even over de lampen gehad.
De lampjes gaan minstens driekwart jaar mee
Dit vind ik niet geloofwaardig!!!! Heeft de dealer hiermee wellicht de normale lampen bedoeld? Ik heb de auto nu 1,5 jaar (met xenon) en heb nog niet hoeven te vervangen….
hij bedoelde gewoon het lichtpitje (niet de behuizing)
In Bezit:
C4 Coupé 1.6 HDi 92PK VTR (2005)
Saxo 1.4i SX (2000)
Deze Prachtige Auto’s Zijn Te Bezichtigen In En Om Hellendoorn
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
hij bedoelde ook alleen de lamp
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004