2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
distibutieriem xm Turbo ct 1998
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 14 november 2007 12:08 AM
  [ # 16 ]

Bij een garage vervangen ze misschien wel meerdere riemen per dag. Dan wordt je er heel erg snel en handig in, en heb je ook geen tijd om een motorsteun los te halen als je er op een andere manier ook bij kunt. Daarmee blijft het wel een feit dat het makkelijker is om het wel te doen, dat half uurtje (of hoeveel werk dat dan ook is) extra werk heb je daar graag voor over.

Daarmee wil ik overigens niets zeggen over de sleutelkunsten van ZX1.4i Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 november 2007 12:30 AM
  [ # 17 ]

Ik geloof jullie best dat het kan zonder de steun te verwijderen bij de motoren waar we het nu over hebben, zo eigenwijs ben ik niet Wink . Ik haal mijn info voor een groot deel uit de Haynes, daar staat dat e.e.a. een stuk makkelijker te bereiken is als de steun eraf ligt.

In een garage met brug is het een stuk makkelijker sleutelen, en de garage kan zich wat meer veroorloven als het fout gaat. Iets dat je zelf nauwelijks kan doen als het fout gaat, je moet er niet aan denken dat je loopt te kloten met de kappen en de nieuwe D-riem per ongeluk beschadigd Confused

Bij een diesel moet je de motorsteun verwijderen omdat de riem door de motorsteun loopt. Heb namelijk ooit een discussie gehad met iemand waar ik de D-Riem aan het wisselen was, deze persoon wilde de steun liever laten zitten.

@knäckor, thanx voor het compliment Razz

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 18 november 2007 08:58 PM
  [ # 18 ]

De motort steun kan prima blijven zitten, gaat prima zo, totaal geen last van.
Heb de nieuwe riem erom liggen, maar dat ging maar net zeg.
Klopt het dat het 114 tanden zijn? Volgens mij wel. De oude riem kan ik het niet meer van lezen.

Meteen maar ff nieuwe multiriem halen, die is echt helemaal vergaan.
Heb trouwens meteen ook maar nieuwe waterpomp in geschroeft nou toch bezig!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 21 november 2007 01:40 AM
  [ # 19 ]

dat spannen is toch iets apparts.
Had hem eerst vrij strak staan, maar dat gaf gewoon een bij geluid.
Heb de distr.riem wat loser gezet en nou is het goed denk ik.
Het viel me op dat de orginel riem ook zo los zat veel minder strak dan dat ik ken van de andre citroens.

Verder is het reuze makellijk het best tot nu toe. beroerdste vond ik de xantia td serie 2 met airco, kon je niet bij. ook de bx td was echt een feest!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook