Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Ik denk eraan om te gaan starten op benzine om vervolgens na een paar seconden op gas verder te gaan. Dit omdat het beter zou zijn voor de injectors of is af toe rijden op benzine (bv naar de pomp) voldoende om de injectors gangbaar/ schoon te houden. Ik stal de auto in de wintermaanden en rijdt de rest van het jaar ongeveer een duizend of vijf.
Heeft iemand hier ervaring mee?
giel
Eenmaal citroen, altijd citroen
Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
giel schreef:Ik denk eraan om te gaan starten op benzine om vervolgens na een paar seconden op gas verder te gaan. Dit omdat het beter zou zijn voor de injectors of is af toe rijden op benzine (bv naar de pomp) voldoende om de injectors gangbaar/ schoon te houden. Ik stal de auto in de wintermaanden en rijdt de rest van het jaar ongeveer een duizend of vijf.
Heeft iemand hier ervaring mee?giel
Ja dat elektronische klepje moet je erbij nemen. Zorgt ook voor het wegblijven van backfire.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
giel schreef:
Wat betreft de pk’s; hiervoor had ik een id 19, daarbij vergeleken is de 23ie een kanon en met gas erin zal dat nog steeds zo zijn!!!
giel
Dat kan ik alleen maar beamen. Ook op gas is het nog steeds een kanon op wielen en dat relaxte zoeven daar moet je echt je best voor doen door de spieren op je rechterscheenbeen te trainen . Ik heb zelf een handmatige schakelaar maar als je het electronisch kan regelen dat je altijd eerst op benzine start dan zeker doen. Ik heb inmiddels wel het automatisme om voor het starten eerst de schakelaar te checken maar het is in het verleden toch wel een paar keer misgegaan met backfire tot gevolg (ook afhankelijk van het jaargetijde). Je leert wel snel want je hart staat ff stil maar voorkomen is altijd beter.
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Kun je bij de i.e. geen gasdampsysteem toepassen?
Ik had dat op mijn vorige Xantia 1.8 16V. Vanaf de convector liepen er vier slangetjes rechtstreeks naar de inlaatbuizen waar ze net bij de benzineinjectoren de buizen ingingen. Volgens mij heb je dan vrijwel geen backfiregevaar meer. Dit (AG)systeem werkte bij de Xantia perfect. Geen voelbaar verschil in vermogen. En je hebt toch een beetje het injectieprinciepe wat bij de i.e. hoort. Verder weet ik niet of dit systeem alleen toe te passen is bij G3 (lambda-geregelde) installaties?
Verder kun je ook altijd je gastank vrijwel leeg rijden en op benzine naar de dichtsbijzinde pomp rijden. Dan blijven carburateur of injectoren in gebruik. Doe ik ook met de DSuper.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die systemen werken met een ECU die meestal als volgzyzteem wordt gebruikt. De puls naar de benzine injector stuurt de gas injector. De benzine injector staat echter droog en dat vind ie niet leuk…Voor een ecu met eigen ‘programma’ moet je dat programma zelf maken. Dat is best wel specialistich werk en dus duur!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>