2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Visapowerrr’s nieuwe tzd turrrbo bx
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 07 september 2007 11:08 PM
  [ # 16 ]

welnee, gewoon dat ding waar je klokkenspel in zit, is vrij makkelijk als je ‘t even weet

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 september 2007 12:06 AM
  [ # 17 ]
visapowerrr schreef:

Mmh, heb je net getankt, rij je net over heerlijke kasseien, wil je de dagkilometerteller op nul drukken, blijft dat ding hangen Twisted Evil . En dat met een enorm irritant getik als het rolletje wil doordraaien maar niet verder komt.

Wil ik de dagkilometerteller repareren ben ik bang dat het dashboard eruit moet. Iemand ervaring met het repareren van de dagkilometerteller?  Sad

Om de dagteller op nul te zetten moet de auto stilstaan. Je weet nu ook waarom…

De dagteller repareren betekent zoveel als het vorkje aan het eind v/h nulstel-steeltje vervangen. De tandjes van dat vorkje breken af door de spanning die erop staat als de teller draait als je op de knop drukt. Je hebt dus wat onderdeeltjes nodig voor je het kunt repareren.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 10 september 2007 09:46 PM
  [ # 18 ]
karel schreef:

Om de dagteller op nul te zetten moet de auto stilstaan. Je weet nu ook waarom…

Al die moderne techniek Wink

karel schreef:

De dagteller repareren betekent zoveel als het vorkje aan het eind v/h nulstel-steeltje vervangen. De tandjes van dat vorkje breken af door de spanning die erop staat als de teller draait als je op de knop drukt. Je hebt dus wat onderdeeltjes nodig voor je het kunt repareren.

Gelukkig was er niets stuk. Ik heb even het dagteller klokwerk heen en weer bewogen en nu doet ie t weer Very Happy
Alleen heb ik het kilometerwijzertje niet helemaal goed op z’n pinnetje teruggezet. Ik heb nu een kilometer verschil van 20 kilometer Shocked
dus als ik 140 in de auto rijdt dan rij ik 120 op de mio (tomtom soortgenoot). Dus die moet ik er weer even opnieuw opzetten.

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 21 november 2007 09:35 PM
  [ # 19 ]

Ja ik heb de BX al weer een tijdje en het bevalt me prima. Ben er erg blij mee.
Zojuist heb ik er winterbanden opgelegd, is het raam eindelijk vervangen (was al kapot sinds de aankoop), distributieriemen en spanrollen vervangen, en een radio gekocht met speakertjes.
Sinds de distributieriem en de spanrollen zijn vervangen rijdt de bix een stuk relaxter. Nu nog de remschijven en remblokken vervangen, ashoesen, een motorsteunrubber en een lhm retourslang. Hopelijk zijn we dan voorlopig even klaar.
zaterdag even naar de sloop om een dagtellertje te halen en misschien ook wel zo’n retourslangetje. Trouwens is dat wel te vervangen, het is het slangetje bij een voorwiel en lijkt min of meer vastgegoten te zitten.

De bx schoonhouden lijkt bijna onmogelijk, volgens mij is ie magnetisch voor vuil ofzo.

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 21 november 2007 09:40 PM
  [ # 20 ]

retourslangetje moet je gewoon nieuw komen hoor kost maar een paar euro D

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 21 november 2007 09:42 PM
  [ # 21 ]
karel schreef:

Om de dagteller op nul te zetten moet de auto stilstaan. Je weet nu ook waarom…

Shocked
Ik doe dat in de BX altijd rijdend, anders krijg ik ze absoluut niet op 0 (muv van de dagteller van de Digit, die gaat altijd op 0)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 21 november 2007 09:47 PM
  [ # 22 ]
GoofBlikscha schreef:
karel schreef:

Om de dagteller op nul te zetten moet de auto stilstaan. Je weet nu ook waarom…

Shocked
Ik doe dat in de BX altijd rijdend, anders krijg ik ze absoluut niet op 0 (muv van de dagteller van de Digit, die gaat altijd op 0)

Ja ik deed dat ook altijd in alle auto’s, maar de eerste keer bij de BX ging het helaas gelijk mis.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 21 november 2007 09:49 PM
  [ # 23 ]

Je bent pas een echt BX rijder als je een dagteller om zeep geholpen hebt   Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
visapowerrr
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005

- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gepost: 21 november 2007 09:51 PM
  [ # 24 ]

devil

Profiel  
 
citroenbxcx
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005

- BX 1600 tzi automaat
Gepost: 21 november 2007 09:51 PM
  [ # 25 ]

Das ook een lekker gepiel op die te vervangen D

Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 21 november 2007 11:03 PM
  [ # 26 ]
citroenbxcx schreef:

retourslangetje moet je gewoon nieuw komen hoor kost maar een paar euro Very Happy

Zijn inderdaad niet duur en waarschijnlijk nog wel via de dealer te kopen.
Een andere oplossing is om een koperen pijpje te vinden dat strak in de opening van het gebroken retourslangetje gaat. Beide zijdes erop drukken en voila het slangetje werkt weer.
Heb ik in het verleden ook al eens gedaan en werkt tot op heden toe nog prima.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook