3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
xm ct of de standaard 16v?
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 21 november 2007 08:47 PM
  [ # 31 ]

Ik rijd ook een Turbo. Heb inmiddels gereden met de volgende XM’s: 2.0i 16v automaat, 2.0i TCT Handbak en een 2.1 TD.

Ik vind dat de Turbo lekkerder rijd als een 2.0i 16v omdat je veel koppel hebt en je zonder veel kabaal en moeite een snelle sprint kan maken.
Wellicht is een 2.0i 16v goedkoper. Ook zijn er meer 16v’s op de markt te koop, Turbo’s hebben altijd Hydractief als je dat wilt (zonder bestaat niet).

Die van mij loopt ongeveer 1 op 9,5. Niet te veel in de stad rijden met je XM, veel te groot met parkeren en zuipt benzine. De stad doe ik met de eend tegenwoordig.

Bedenk je of je het geld er voor over hebt, en wat je precies wilt hebben. Toen ik mijn XM ging kopen wilde ik er perse een met weinig kilometers, hele nette buiten en binnenkant en hydractieve vering.
Ik heb dat allemaal, met een turbo en ook nog leren bekleding.
Een BX is goedkoper, een Xantia weet ik niet want die heb ik nooit gehad.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 21 november 2007 09:04 PM
  [ # 32 ]

Rijd nu een maand met de TCT en dat rijdt wel goed zeg.
Dat turbo’s stuk gaan valt volgens mij wel mee. Taaie dingen in de xm.
Wat ik een plus punt van de TCT vind is dat het leuk rijdt, zit gewoon goed de gang in.

Voor de rij kosten maakt het volgens mij weinig uit. Het is bijna hetzelfde blok. Je kunt overal goed bij. Alleen hydractief kan extra kosten bij problemen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
kaereldegrootte
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 22-08-2005

Gepost: 22 november 2007 12:09 AM
  [ # 33 ]

Oké, het beeld wordt steeds helderder. Zal advies van garagist maar even buiten neerleggen en es een mailtje naar een adverteerder wagen die een ct te koop heeft. Dus 3-ton op de teller hoeft bij “onderhouden volgens boekje” (als dat klopt) geen probleem te zijn? Of moet ik dan aansluiten bij Wupke’s waslijst van wat verbeterd kan worden?

Zweven is leven

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 22 november 2007 12:45 AM
  [ # 34 ]
easternnl schreef:

Ik rijd ook een Turbo. Heb inmiddels gereden met de volgende XM’s: 2.0i 16v automaat, 2.0i TCT Handbak en een 2.1 TD.

Ik vind dat de Turbo lekkerder rijd als een 2.0i 16v omdat je veel koppel hebt en je zonder veel kabaal en moeite een snelle sprint kan maken.
Wellicht is een 2.0i 16v goedkoper. Ook zijn er meer 16v’s op de markt te koop, Turbo’s hebben altijd Hydractief als je dat wilt (zonder bestaat niet).

Die van mij loopt ongeveer 1 op 9,5. Niet te veel in de stad rijden met je XM, veel te groot met parkeren en zuipt benzine. De stad doe ik met de eend tegenwoordig.

Bedenk je of je het geld er voor over hebt, en wat je precies wilt hebben. Toen ik mijn XM ging kopen wilde ik er perse een met weinig kilometers, hele nette buiten en binnenkant en hydractieve vering.
Ik heb dat allemaal, met een turbo en ook nog leren bekleding.
Een BX is goedkoper, een Xantia weet ik niet want die heb ik nooit gehad.

Offtopic:
Ik zat naast je in de trein toen je dit zat te typen hehe Razz

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 november 2007 02:46 AM
  [ # 35 ]
kaereldegrootte schreef:

Oké, het beeld wordt steeds helderder. Zal advies van garagist maar even buiten neerleggen en es een mailtje naar een adverteerder wagen die een ct te koop heeft. Dus 3-ton op de teller hoeft bij “onderhouden volgens boekje” (als dat klopt) geen probleem te zijn? Of moet ik dan aansluiten bij Wupke’s waslijst van wat verbeterd kan worden?

met een ton of 3 op de haak, moet je wel rekenene op wat extra onderhoud her en der.
maar idd onderhoud volgens boekje, dan is 3 ton niets,,

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 22 november 2007 10:14 AM
  [ # 36 ]
Matthijs309 schreef:
easternnl schreef:

Ik rijd ook een Turbo. Heb inmiddels gereden met de volgende XM’s: 2.0i 16v automaat, 2.0i TCT Handbak en een 2.1 TD.

....

Offtopic:
Ik zat naast je in de trein toen je dit zat te typen hehe Razz


hehehe, zeg dat dan ff de volgende keer Very Happy . Ik kan me echter niet herinneren wie er naast mij zat.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook