Hallo,
Mijn accu laat niet meer bij. De multimeter geeft 12.5V aan. Nu dacht ik in eerste instantie dat het de koolborstels waren. Maar die zijn goed. Nu had ik nog “volgens zeggen” een revisie dynamo liggen. Deze gemonteerd. Maar nog steeds 12.5V! Wie heeft er suggesties?
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
toniclight schreef:Spanningsregelaar.
Jeroen
Misschien een stomme opmerking? Deze zorgt er toch alleen voor dat de accu niet overbelast raakt? “kookt” als het ware….
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ook, maar kan ook de oorzaak zijn dat de dynamo de accu niet kan bijladen.
Ik heb precies hetzelfde gehad, en ook eerst 3 ruildynamo’s geprobeerd.
Toen pas de spanningsregelaar doorgemeten ops:
Had ik dus beter eerst kunnen doen.
Het is niet gezegd dat dat het ook is, maar het kan wel.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Niets aan toe te voegen, ik heb dit onlangs met mijn eend meegemaakt. Exact het zelfde verhaal…
Bedankt! Ik ga het morgen proberen…En mocht dat het zijn,is het dan wijsheid om een electronische te halen of maakt dat niet veel uit?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mijn elektronische was defect en heb er snel even een ouderwetse in geprutst. Het gevolg was dat ik weer van die gezellig flikkerende koplampjes had… Snel een elektronische halen dus!
Oh ja dat herken ik wel met die gezellig knipperende lichtjes, zit die regelaar toevallig op de klem van de accu bij een DS?
groeten
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, flakkerlampjes zijn leuk! Dat hoort bij het klassiekergevoel…
Gek is dat, als ik geen laadstroom meer heb check ik altijd eerst de spanningsregelaar. Die rotten in de loop der jaren namelijk gewoon weg. Dynamo’s kunnen veel langer mee dan regelaars, lijkt het soms wel!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Flakkerlampjes is armoede, en hier staat hoe je dat kunt oplossen:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=185080
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een nieuwe NOS mechanische regelaar werkt ook perfect.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Had ook flikkerende lichten, waarbij de flikkerfrequentie gelijk was aan het motortoerental. Ik heb nu een nieuwe dynamo met ingebouwde spanningsregelaar, dat is dus ook mogelijk.
Suc6, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Flakkerende lampjes hoort er gewoon bij. Overigens is het wel zo dat je dan voor de lange duur misschien alvast op zoek moet naar een spanningsregelaar, het kán volgens mij ook bij een DS met de ouderwetsche middelen goed…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zet een plus van de accu op de koolborstels van de dynamo ( gele stekkertje). Als de spanning nu goed oploopt is je dynamo in elk geval goed, dan blijft over de spanningsregelaar of een draadbreuk van spanningsregelaar naar dynamo.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Penny Lane schreef:, het kán volgens mij ook bij een DS met de ouderwetsche middelen goed…
Derk
Jaazeker! kom maar meten..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>