Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
De meesten van jullie kennen de dame wel, mijn GS Club C-matic. Ik heb haar twee jaar dagelijks gebruikt, het hele jaar door. Heerlijk was dat!
Maar toen we nog een kleine kregen werd de kofferbak te onhandig en de dame begon een aantal serieuse mankementen te vertonen. De belangrijkste was toch wel een lekkende remklauw. En hiervoor moet de bak er uit. En gezien het blok ook aardig incontinent raakte, moest die er ook uit. Om die reden heb ik haar geschorst en in de garage weggezet, wachtend op betere tijden. En die zijn nu aangebroken!
Afgelopen week heb ik haar naar onze sleutelloods gereden en inmiddels ben ik rustig aan aan het inventariseren gegaan.
Eerst maar even het front kaal plukken;
Het is opvallend hoe goed en hard de lasnaden nog zijn onder de dikke laag tectyl;
Bij de keienvanger-aansluiting zit wat werk;
De andere kant is volledig gaaf, maar daar zat ook een veel minder dikke laag tectyl op. De bodem is nog erg goed, de lasnaad onder de achterbank had ik twee jaar geled al eens goed kaal gemaakt en in de roestwerende goedjes gezet, en dat heeft gewerkt! Daar vlak achter zitten wel twee gaatjes, waarvan eentje waarschijnlijk veroorzaakt is door een fout geplaatst krik.
Mijn werklijstje tot nog toe;
-Blok er uit en voorzien van nieuwe keerringen
-Alle remmen reviseren
-Leidingwerk naar achteren vervangen
-Bodem kaal maken en opnieuw behandelen
-Kabelboom (deels) vervangen/verbeteren
-Nieuwe deuren + motorkap plaatsen
-Plaatwerk strak maken (geen sierstrips meer op de deuren)
-Spuiten
Het hele verhaal heeft geen haast, ik ga gewoon lekker klussen als ik daar zin en tijd voor heb. Maar het streven is toch wel dat ik over een jaartje weer lekker kan zweven.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik vond het al zo stil rondom je GS, goed om te zien dat ze helemaal goed onder handen wordt genomen. Goed werk!
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Succes met het hele verhaal, al zal dat wel goedkomen! Alleen even de vraag waarom je de laatste drie punten gaat aanpakken? Opzich snap ik dat je die sierstrips er af wil, maar wat is er mis met de deuren en motorkap en de lak hiervan? Ziet er op de foto prachtig uit!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Op deze foto kun je zien dat de kap al aardig aan het roesten is. De onderkanten van de deuren zijn ook behoorlijk aangetast. Al is de buitenplaat nog redelijk, de binnenkant is echt krokant.
In één woord: proficiat! Waarom: elke keer als ik foto’s zie van jouw GS vind ik ‘m steeds mooier worden…
Goed dat je ermee aan de slag gaat. Ze verdient het en zal enkel nóg mooier/beter worden.
Succes met de werkzaamheden, Patrick.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bedankt! Het is de kleur Vert Papyrus waar ik voor viel, en nog steeds prachtig vind voor een GS, maar ook zeker voor een CX. Op een DS vind ik het weer een stuk minder. Deze kleur moet ze dus zeker weer krijgen.
ja heerlijke kleur inderdaad!
zo’n sleutelloods, hoe werkt dat overigens? klinkt interessant voor deze appartement-zonder-garage-bewoner.
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Die loods huur ik samen met mijn citrofiele achterbuurman (ook op het forum aanwezig). En omdat 120m2 best wel veel is, verhuren we weer het een en ander onder aan Emiel .
Maar ik denk niet dat het zo makkelijk zal gaan in jouw omgeving. Hier kost het namelijk geen drol.
Mochten er overigens belangstellenden zijn, dan mag je dat altijd laten weten. Bij voldoende belangstelling pakken we er nog 120m2 bij.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi project
Een idee hoelang het duurt voordat je er weer mee kan rijden?
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
jij doet het wél lekker zelf succes met de klus. zo’n loods is inderdaad een vereiste voor dit soort klussen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Arjan Verkade schreef:Een idee hoelang het duurt voordat je er weer mee kan rijden?
Afhankelijk van andere projecten (je weet immers maar nooit!) hoop ik over een jaar weer te rijden. En dan zal ik het vast niet kunnen laten om haar weer dagelijks in te zetten.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké
Over een jaar wordt het ook weer net rot weer, dus paar maandjes langer maakt ook niet uit.
Dan zou ze in 2009 net klaar zijn voor het betere weer
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Alsof ze het niet doet bij slecht weer! Hoe mooi ze ook is, het is een gebruiksvoorwerp. Al zal ik haar wel de pekel besparen, daar hebben we BX-en voor.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Goed werk Patje!!!
Heel veel succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
PS. Als de auto toch wordt overgespoten is het wellicht een ID om de gasvulnippel netjes weg te werken onder de bumper ofzo…
Zeker als je de sierstrips weglaat straks gaat ie meer opvallen….en is het een storend element in de o, zo prachtige lijn
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Hoi Patrick, wat goed dat je je GS zo grondig gaat opknappen. Als je het goed aanpakt kun je straks weer vele kilometers maken! Veel succes met de klus en ik ben benieuwd naar de foto’s!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuk project!
Vert Papyrus is nooit geleverd op een DS, lijkt wel op Vert Argenté.
Veel succes!
Citroen!