Door het kapotlopen van mijn versnellingsbak en het goedkoper aan kunnen schaffen van een compleet nieuwe motor ben ik begonnen mijn Progress om te knutselen
Zoals altijd loop je tegen problemen aan
Ik heb de motor niet zelf uit elkaar kunnen halen en dus ook niet lopend gezien maar ben nu al zover dat ik hem al stationair lopend gehad heb in mijn eigen auto.
Het gaat hier om een 1.9 Gti 8v..
Maar..
Ik heb een deel van mijn bedrading nog losliggen door het verschil in stekkers met een kabelboom die uit een andere motorloze donor kwam..
Heeft iemand een Bx met een 1.9 Gti (Bobine op injectiehuis) waar ik een paar fototjes kan maken van de aansluiting van de bedrading?
Liefst in de buurt van Assen of in iedergeval in Drenthe..
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Foto’s volgen.. eerst bedtijd daar heb ik al weer veel te weinig van gehad dit weekend
ops:
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
2mE schreef:Foto’s volgen.. eerst bedtijd daar heb ik al weer veel te weinig van gehad dit weekend
ops:
Ik zou denk ik de gehele motorkabelboom overzetten, want echt heel erg veel meer verschillen in motorbekabeling dan tussen een 19gti en een 16tgi progress zijn er denk ik niet.
Alleen de interieurbekabeling is echt los, maar die van een progress is niet zo gek boeiend.
Ich bin ein Breaker
Ik zou denk ik de gehele motorkabelboom overzetten, want echt heel erg veel meer verschillen in motorbekabeling dan tussen een 19gti en een 16tgi progress zijn er denk ik niet.
Alleen de interieurbekabeling is echt los, maar die van een progress is niet zo gek boeiend.
Ik heb al een donor 19gti gevonden en alles overgezet (meteen ook maar elektrische ramen, stuurbekrachtiging en centrale deurvergrendeling overgezet ).
Helaas zit er een andere stekker aan de motor richting innerauto..
4 polig en de aansluiting is 3 polig..
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
maar heb je dan de kabelboom ook overgehaald?
die zou toch moeten passen. ik heb dit onlangs ook gedaan met een GT en een Digit. het kan inderdaad zijn fat een paar aansluitingen met het oude spul net weer anders zijn, dan moet je òf de stekkertjes wisselen als dat het enige verschil is, of anders overwegen het bijbehorende andere deel ook over te zetten, als de puzzel te ingewikkeld wordt. afwegen wat meer werk is dus
het blijft gedoe met die franse draadjes, maar het is ook wel weer goed op te lossen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Foto’s van de Donor..
Ook een bumper met mistlampen, achterste deurpanelen en een Gti dashboard zijn meegekomen .
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
hel1 schreef:maar heb je dan de kabelboom ook overgehaald?
Helaas was de kabelboom incompleet en moest ik het met 2 verschillende gti bomen doen.. En blijft het onzeker bij de laatste stekker
(Ondertussen ook de deuren, motorkap en kofferklep sensoren aan de praat , misschien toch wel lekker.. overbodige luxe ).
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
ow dat is jammer, dat wordt doormeten en/of vergelijken met een andere GTI. maar dat gaat je wel lukken want je bent al een heel eind op weg met al die overbodige luxe, en dat lukt ook
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
waarschijnlijk bij de motorkabelboom heb je 1 deel van een vuile gti en het andere deel van een schone gti (met kat.)?
Zou kunnen.. ik ben er eerlijk gezegd ook niet heel erg in thuis..
(al gaat dat met grote sprongen vooruit )
Alle andere elektronica ingebouwd dus eerst maar het interieur weer netjes maken.. gaan we dan weer verder zoeken
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
2mE schreef:Zou kunnen.. ik ben er eerlijk gezegd ook niet heel erg in thuis..
(al gaat dat met grote sprongen vooruit )
Alle andere elektronica ingebouwd dus eerst maar het interieur weer netjes maken.. gaan we dan weer verder zoeken
Eén van de verschillen die je ergens in moet tegenkomen is de aansluiting van de toerenteller. Die hangt bij de 1600 monopoints direct met een 2draads aansluiting aan de computer, bij een GTI zit het vlgs mij via de bobine en de 10 polige stekker in de zekeringkast verknoopt.
Of die halverwege nog via een 3 of 4 polige stekker verdeeld wordt zou ik je niet durven zeggen.
Even een schema raadplegen, http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl
en dan Schema,
all models from 1987
Ich bin ein Breaker
Ik heb uit mijn bovenstaande donor (zie foto’s) dus ook de kabelboom en alles overgezet.. maar het blijft helaas bij die stekkers..
ik denk dat ik idd maar even schema’s ga kijken
Bedankt
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Na alweer een tijd te druk te zijn geweest voor vervolg van mijn transformatie.. Nu eindelijk weer een paar dingen uitgezocht..
De enige bekabeling die onduidelijk is, loopt naar de meters in het dashboard..
Ik neem aan dat dit verder nix met de werking van de motor te maken heeft? :
Een draad komt van de sensor in de Carterpan, 2 voor van het blok.
De rest van de bedrading ondertussen uitgezocht en goed gemonteerd.
Wat dan te doen.. vloeistoffen controleren en motor starten?
Doen we.. wat blijkt.. motor loopt netjes tot hij warm is en begint te meten.. Daarna loopt hij slecht en slaat uiteindelijk zelfs af..
Uitmeten..
Foutcode 33 (luchtmassameter?)
Nieuwe luchtmassameter zoeken..
Nieuwe luchtmassameter inbouwen…
Weer testen..
Motor loopt al beter maar nadat hij warm is en je probeert gas te geven gaat dit eerst aardig maar later houdt hij in. Laat je het gas los zakt hij terug en slaat bijna af..
Het lijkt er dus op dat hij verzuipt..
(Wat ook duidelijk te zien was aan de plotselinge plaatselijke bewolking
Probeer je dit later nog eens slaat de motor helemaal af en is ook niet opnieuw aan de praat te krijgen..
Ik heb eens iets gehoord over het druktonnetje bij je injectorrail.. kan dit ermee te maken hebben??
Of kan de Ecu in de war zijn??
Ik hoop op een reactie want het word nu wel erg lastig
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
Heb je ook de brandstof pomp, die onder bij je tank zit, vervangen?
de pomp van een gti heeft een hogere opbrengst dan die van een monopoint 1600.
Bij mijn 20 tzi heb ik die ook moeten vervangen, en van een vriend van me, die een 1900 gti blok in een 309 heeft gebouwd, komen dezelfde symptomen bekend voor.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Voor zover ik gezocht heb had de brandstofpomp geen verschil in opbrengst. Na even grondig nazoeken nog maar een grote schoonmaak gestart en de bougiekabels vervangen.. (hoewel die in de motor waar ze uit kwamen perfect werkten.)
en wat denk je.. starten lopen..
Blijkt dat ik met een defecte drukbol zit.. retourleiding knapt los en weer heerlijk bezig voor het milieu.. (heb nou eenmaal betontegelvloeren.)
Probleem tijdelijk opgelost en toch maar voor apk keuring.. afgekeurd op 5 punten.
1.)—> Fuseekogels L+R voor.
2.)—> Hoes aandrijfas.
3.)—> Steunrubber van stuurhuis naar stuurstang.
4.)—> Massabout vergeten vast te draaien. (stom.)
5.)—> Vergeten (gelukkig staat het op papier.)
Nu nog 2 week om alles op te lossen en opnieuw te keuren.
Voor advies in hoe en wat dit het beste gaat.. reageer ff
2mE
We moeten zorgen dat we morgen niet van gisteren zijn
je hebt een pb vn mij ^^