ratelende halfautomaat
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 19 november 2007 11:13 PM

ineens vertoond mijn halfautomaat kuren.
Stationais draaiend in zijn vrij begint de automaat te ratelen (beetje het geluid van een tikkende startmotor), als ik gas geef is het weg maar direct weer terug bij stationair toerental.
Vorige week is mijn HD-pomp vervangen, zou het iets met oliedruk te maken hebben ?

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 19 november 2007 11:33 PM
  [ # 1 ]

Klinkt als lucht, ik denk dat je effe moet ontluchten.

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 20 november 2007 12:00 AM
  [ # 2 ]

De koppelingsregelaar ontluchten, niet lang mee wachten anders is ie stuk.

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 22 november 2007 04:20 PM
  [ # 3 ]

Na alles ontlucht en de LHM op niveau gebracht te hebben leek het leed geleden. Helaas na het weekend bij remmen direct weer hetzelfde ratelend geluid. Weer ontlucht maar nu leek het wel een milkshake wat eruit kwam.
Op weg naar de garage viel ook nog eens de gehele schakelfunctie uit.
Weer LHM erbij en ontluchten op de vluchtstrook, kruipend aangekomen.

Wat bleek na lang zoeken, een haarscheur in de treiterslang waarbij iedere keer als de pomp afsloeg een forse pets olie eruit werd gegooid.
Treiterslang vervangen (ik snap nu waarom ie zo heet) en karren maar.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 november 2007 04:25 PM
  [ # 4 ]
robbertkars schreef:

Treiterslang vervangen (ik snap nu waarom ie zo heet) en karren maar.

Laughing ja iedereen krijgt em een keer voor zn kiezen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 november 2007 06:31 PM
  [ # 5 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:

De treiterslang. Veel over gehoord, gelukkig nog nooit gezien…..

.

Wacht maar… Gewoon rijden en ze komt vanzelf Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 november 2007 02:23 PM
  [ # 6 ]

Die treiterslang is eigenlijk een minder goed “constructiedeel”: net boven de hogedrukregelaar zit er een 90 graden bocht in. Elke keer dat je regelaar afslaat, komt er een drukpiek door de slang. Deze buigt de bocht in de slang.
Na lang gebruik gaat de slang binnen in de bocht kapot. Slecht te constateren.
Zelf heb ik nu een stuk benzineslang gebruikt als treiterslang, ZONDER scherpe bocht…..

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook