Heb het ook, maar vind ‘t niet zó erg.
Ik ben benieuwd of er tussen de verschillende auto’s grote verschillen zijn, of dat het verschil vooral zit in hoe verschillende bestuurders het ervaren….
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
er zit wel degelijk verschil in de auto’s
1.6 benzine als vevangende auto, voelde net zo stug aan. Trilde en vibreerde ook in het stuur bij 70 en 120
1.4 benzine veert soepeler,auto voelt steviger aan, trilt alleen ook bij 120 met een slag van 1 cm. Dat is niet normaal, maar meerdere c4’s hebben hier last van.
Niemand weet waarom.
Mijn auto staat nu weer klaar, heeft weer 1 1/2 week bij de dealer gestaan.
Ben benieuwd en laat het weten
groet
daaristieweer,wiedurft schreef:er…trilt alleen ook bij 120 met een slag van 1 cm. Dat is niet normaal, maar meerdere c4’s hebben hier last van.
Niemand weet waarom
hmmm, toen ik zei dat de mijne ook trilde had ik het over een slag van ca. 1 mm ipv 1 cm !
Bij eerste beurt laten balanceren daarna bijna perfect. Nu is een trilling nog wel voelbaar bij dezelfde snelheid (als je er op let) maar niet meer zichtbaar.
Lijkt me zwaar K als ie een hele cm trilt
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8956.jpg)
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
ronald1963 schreef:daaristieweer,wiedurft schreef:er…trilt alleen ook bij 120 met een slag van 1 cm. Dat is niet normaal, maar meerdere c4’s hebben hier last van.
Niemand weet waaromhmmm, toen ik zei dat de mijne ook trilde had ik het over een slag van ca. 1 mm ipv 1 cm !
Bij eerste beurt laten balanceren daarna bijna perfect. Nu is een trilling nog wel voelbaar bij dezelfde snelheid (als je er op let) maar niet meer zichtbaar.
Lijkt me zwaar K als ie een hele cm trilt
Niet enkel zwaar K, maar ook gevaarlijk lijkt me, stel dat je door een vrij smalle plaats moet, of tegenligger zo’n gek is die denkt dat ik zo dicht mogelijk op de andere tegenligger moet rijden en je stuur 1 cm naar links uitwijkt :
(zelf heb ik het probleem niet, bij geen enkele snelheid trillingen (heb ook nog maar 800 km gereden)
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Gunther schreef:...Niet enkel zwaar K, maar ook gevaarlijk lijkt me, stel dat je door een vrij smalle plaats moet, of tegenligger zo’n gek is die denkt dat ik zo dicht mogelijk op de andere tegenligger moet rijden en je stuur 1 cm naar links uitwijkt
Trillen is nog niet links of recht afslaan, hoor
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5450.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Ik heb kort geleden de winterbanden (staal 16 inch) onder mijn C4 gelegd en het is me in eens opgevallen hoe bijzonder weinig het stuur trilde vergeleken met de zomerbanden (LM 17 inch). Niet dat op de zomerbanden het trillen vervelend was (don’t get me wrong) maar blijkbar toch voldoende om het verschil te voelen. Gezien de vele reacties op dit forum, denk ik dat het door onbalans komt. De winterbanden zijn namelijk slechts 1 seizoen oud terwijl de zomerbanden af-fabriek zijn. Dus bij het terug wisselen naar de zomerbanden moet ik niet vergeten ze gelijk te laten balanceren. (de soepelheid van de winterband en de hogere wand kunnen natuurlijk ook en rol spelen maar dat merk ik dan wel)
ice96 schreef:Ik heb kort geleden de winterbanden (staal 16 inch) onder mijn C4 gelegd en het is me in eens opgevallen hoe bijzonder weinig het stuur trilde vergeleken met de zomerbanden (LM 17 inch). Niet dat op de zomerbanden het trillen vervelend was (don’t get me wrong) maar blijkbar toch voldoende om het verschil te voelen. Gezien de vele reacties op dit forum, denk ik dat het door onbalans komt. De winterbanden zijn namelijk slechts 1 seizoen oud terwijl de zomerbanden af-fabriek zijn. Dus bij het terug wisselen naar de zomerbanden moet ik niet vergeten ze gelijk te laten balanceren. (de soepelheid van de winterband en de hogere wand kunnen natuurlijk ook en rol spelen maar dat merk ik dan wel)
vorige week mijn winterbanden laten monteren (nieuw van de leverancier inclusief banden) en ja hoor rond de 110 begint het trillen. Mijn zomerbanden trilde ook, maar met balanceren was dat over. Er is altijd een mogelijkheid om een velg aan de wagen te balanceren dat schijnt het beste te zijn.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5450.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Ik vraag me eigenlijk af in hoe verre de ophanging van (Grand) Picasso verschilt van de ophanging van Berlingo/Coupé... Het gaat natuurlijk om dezelfde platfoorm mar het weggedraag moet verschillend zijn. Wellich is dit de reden dat de (G)P meer gevoelig is voor trillingen in het stuur dan de B/C…
Gelezen op een Duits citroën forum:
http://c4forum.de/phpBB2/viewtopic.php?t=3041&start=9
Iemand al eens gehoord van deze oplossing?
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
ice96 schreef:Ik heb kort geleden de winterbanden (staal 16 inch) onder mijn C4 gelegd en het is me in eens opgevallen hoe bijzonder weinig het stuur trilde vergeleken met de zomerbanden (LM 17 inch). Niet dat op de zomerbanden het trillen vervelend was (don’t get me wrong) maar blijkbar toch voldoende om het verschil te voelen. Gezien de vele reacties op dit forum, denk ik dat het door onbalans komt. De winterbanden zijn namelijk slechts 1 seizoen oud terwijl de zomerbanden af-fabriek zijn. Dus bij het terug wisselen naar de zomerbanden moet ik niet vergeten ze gelijk te laten balanceren. (de soepelheid van de winterband en de hogere wand kunnen natuurlijk ook en rol spelen maar dat merk ik dan wel)
Ik had/heb op mijn beide GC4P’s met de af fabriek standaard 16” velgen geen enkele last van trillingen in het stuur bij welke snelheid dan ook. De op 17 november gemonteerde winterbanden 215/55/ R16 93H van Michelin PA 3 geven bij snelheden van rond de 120 - 130 wat trillingen. Ik ga zaterdag even terug naar Euromaster Oostvoorne om dat te laten verhelpen. Ik meen wel het iets grotere comfort van de winterbanden te merken.
Citroen C5, Citroen C5 PhII, Citroen Grand C4 Picasso (per 2/3/07), Citroen GC4P op lpg (per 3/11/07)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5450.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
soldier schreef:Gelezen op een Duits citroën forum:
http://c4forum.de/phpBB2/viewtopic.php?t=3041&start=9
Iemand al eens gehoord van deze oplossing?
Jammer dat je hier eerst moet aanmelden om überhaupt iets te kunnen lezen
ice96 schreef:Ik ga zaterdag even terug naar Euromaster Oostvoorne om dat te laten verhelpen. Ik meen wel het iets grotere comfort van de winterbanden te merken.
vraag jij dan gelijk eens of ze daar kunnen balanceren zonder het wiel van de wagen te halen? Dan ga ik daar n.l. ook eens naar toe!
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
ice96 schreef:soldier schreef:Gelezen op een Duits citroën forum:
http://c4forum.de/phpBB2/viewtopic.php?t=3041&start=9
Iemand al eens gehoord van deze oplossing?
Jammer dat je hier eerst moet aanmelden om überhaupt iets te kunnen lezen
Ja klopt maar het is maar een kleinigheid en soms staat daar ook handige info.
Vrij vertaald:
De gebruiker had ook het trilprobleem tussen 110 - 130 km. De garage heeft een bout in de stuurinrichting iets aangetrokken (1/8 slag) hetgeen een veel minder vage middenstand (zie ook eerdere posts op dit forum)opleverde en de auto reed vanaf toen ook als op rails, aldus een heel erg blije bezitter van een C4GP 2.0 HdiF
Goede tip ?? Of is het een broodje aap??
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
De auto is weer terug. Trilt niet meer, heerlijk, maar voor hoe lang…...
Compete veerpoten zijn verwijderd en de lagering hiervan gesmeerd.
Het probleem van in fases sturen heb ik ook niet meer. Ook weer opnieuw uitgelijnd, en wel volgens de specificaties van citroen. Ze stonden eerst [] en nu weer /\ .
Als advies van gevoelig sturen en stuurreactie bij spoorvorming kreeg ik ook de tip om de spanning naar 2.0 bar te brengen, ipv normaal 2,3 of 2,4, maar heb ik nog niet geprobeerd.
Super tevreden dus over dealer VAN EMPEL in Berlicum !
Die kan tenminste wat betekenen ipv importeur in Amsterdam!
vraag jij dan gelijk eens of ze daar kunnen balanceren zonder het wiel van de wagen te halen? Dan ga ik daar n.l. ook eens naar toe!
Na “preciezer balanceren” is de trilling bij 130 km/u verdwenen!
Antwoord op vraagje van Bies uit Brielle: Euromaster Oostvoorne voert het balanceren met de wielen op de auto niet uit. Euromaster Spijkenisse wel. Die hebben blijkbaar grote drukte i.v.m. de winterbanden belangstelling. Bies bel maar naar de Euromaster jongens. De beller is ook hier weer sneller ......
Citroen C5, Citroen C5 PhII, Citroen Grand C4 Picasso (per 2/3/07), Citroen GC4P op lpg (per 3/11/07)