7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Kleine restauratie BX CHIC 1.6 uit ‘91
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 18 januari 2005 02:36 PM
  [ # 91 ]

Volgens mij zijn alle garages die iets doen met Citroens in de omgeving Wageningen al genoemd…  en als je het laat doen kost het nou eenmaal geld.
Het is geloof ik wel te doen zelf…. staat wel iets over op BXNL en op http://www.citroenbx.nl bij techniek > onderhoud > LHM techniek

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 januari 2005 12:27 AM
  [ # 92 ]
R.Nicolaas schreef:

heeft er niemand een paar leuke adresjes Confused:
of kan iemand me uitleggen hoe ik zelf m’n hd systeem kan reinigen Confused:

Maar dan ga je hopenlijk niet vallen over de kosten van LHM, poetsdoeken enzo. T#ring, als je 40 eur voor een ashoes vervangen al teveel vind geef ik het op hoor. Is een vrij nette prijs; ik denk dat je dat, als je het zelf doet, al aan rubber, klem en vet kwijt bent om nog maar te zwijgen over het niet zo standaard gereedschap wat je moet kopen omdat je dat waarschijnlijk niet hebt liggen (dan ga je daar met een factor 5 a 10 overheen schat ik zo).

Kijk eens op BXNL_faq <http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL_faq> voor o.a. tips over het verversen van LHM. Het begint in feite met een keer verse LHM erin; de rest heeft gewoon tijd nodig, en een voortijdige volgende LHM-wissel. Of je hydraurincage of LHM neemt maakt niet zo gek veel uit volgens mij; de meeste prut komt na een paar keer gymnastieken toch in de ketel / filters terecht.


Kijk ook eens op http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 20 januari 2005 09:55 PM
  [ # 93 ]

haha nee vond die 40 euro ook wel mee vallen maar goed voor het zelfde geld weet iemand een nog goedkopere en elke euro die ik uit spaar kan ik weer ergens anders gebruiken om mijn bx wer toppie te maken dus vandaar

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
arhnic
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 20 januari 2005 10:04 PM
  [ # 94 ]

Hey Scrooge Ik weet er eentje die doet het voor 39,50 inclusief BTW lol
——————————————————————————————————————————-

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 13 februari 2005 01:02 AM
  [ # 95 ]

Hey mensen even een vraagje wie heeft er ervaring met teflon-wonderolie bart ebben schijnt het te hebben en het schijnt de hd goed te doen. kun je dit spul ook bij brezan of een dergelijk bedrijf halen?? en werkt het echt??

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 13 februari 2005 02:45 AM
  [ # 96 ]
R.Nicolaas schreef:

Hey mensen even een vraagje wie heeft er ervaring met teflon-wonderolie bart ebben schijnt het te hebben en het schijnt de hd goed te doen. kun je dit spul ook bij brezan of een dergelijk bedrijf halen?? en werkt het echt??

Is het nodig om iets aan je systeem te doen dan?
Verwacht geen enorme veranderingen.
Kost een hoop (waarschijnlijk) en is nniet of nauwelijks merkbaar.

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 13 februari 2005 03:00 AM
  [ # 97 ]

Mocht je het willen laten doen dan kan ik Kees van Nieuwamerongen in de Klomp aanbevelen!.

Ter vergelijking. ik was voor vervangen van krukaskeerring, nokkenaskeerring en distributieriem in totaal 250euro kwijt totaal incl.
De leenauto (ZX) die ik mee kreeg plus de 70 kilometer die ik er mee gereden heb, werden niet in rekening gebracht Wink

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 14 februari 2005 12:05 AM
  [ # 98 ]

Nou mijn systeem werkt nog niet optimaal het is wel een heel eind verbeterd na het reinigen van de filters. maar als je bv instapt reageert ie niet snel genoeg met bij pompen. als ik de auto in de hoogste stand zet en later weer naar beneden (verhoogde stand) blijft de achterkant steken wat ik ook doe. de enige remdi is dan een eind achteruit rijden maar dat is natuurlijk erg slecht voor het hele gebeuren. Er is bij renard gezegd dat de hoogte regelaar voor stuk is het schijnt dat de stang lam is. nu weet ik niet wat daar van waar is want op sommige dagen werkt het systeem wel perfect en dat is echt een duidelijke verandering. nu dacht ik dat het mischien zou helpen als ik er een reiniger in het systeem zou doen. en ik weet niet wat het kost om een hoogte regelaar te vervangen of in iedergeval die stang waar ie het over had als dat los vervangen kan worden. Maar dit is zo’n beetje een van de laatste problemen waar ik mee zit

even voor de gene die mijn chic nog volgen
de uitlaat zit bijna dicht moet er even mee wachten tot beter weer anders droogt het zooitje niet.
De hoogte regelaar voor werkt niet naar behoren
en de claxon met achteruit verwarming werken nog steeds niet
als snap ik niet waarom want na meetingen blijkt het een en ander wel stroom te krijgen helaas heeft het weer ook hier nog niet mee gezeten zodat ik even goed de boel kan op meten ik weet dat de zekering goed is en de schakelaar ook. maar verder blijft het nog een raar verhaal.

daar tegen over staat dat ie verder helemaal schoongemaakt is al het vuil is er uit hij veert beter en gooit er geen slangetjes meer af. het audio systeem bestaad uit 4 boxen en twee tweeters boven in.
dus het ultime rijden nadert haha

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 14 februari 2005 12:28 AM
  [ # 99 ]
R.Nicolaas schreef:

Nou mijn systeem werkt nog niet optimaal het is wel een heel eind verbeterd na het reinigen van de filters. maar als je bv instapt reageert ie niet snel genoeg met bij pompen. als ik de auto in de hoogste stand zet en later weer naar beneden (verhoogde stand) blijft de achterkant steken wat ik ook doe. de enige remdi is dan een eind achteruit rijden maar dat is natuurlijk erg slecht voor het hele gebeuren. Er is bij renard gezegd dat de hoogte regelaar voor stuk is het schijnt dat de stang lam is. nu weet ik niet wat daar van waar is want op sommige dagen werkt het systeem wel perfect en dat is echt een duidelijke verandering. nu dacht ik dat het mischien zou helpen als ik er een reiniger in het systeem zou doen. en ik weet niet wat het kost om een hoogte regelaar te vervangen of in iedergeval die stang waar ie het over had als dat los vervangen kan worden. Maar dit is zo’n beetje een van de laatste problemen waar ik mee zit

even voor de gene die mijn chic nog volgen
de uitlaat zit bijna dicht moet er even mee wachten tot beter weer anders droogt het zooitje niet.
De hoogte regelaar voor werkt niet naar behoren
en de claxon met achteruit verwarming werken nog steeds niet
als snap ik niet waarom want na meetingen blijkt het een en ander wel stroom te krijgen helaas heeft het weer ook hier nog niet mee gezeten zodat ik even goed de boel kan op meten ik weet dat de zekering goed is en de schakelaar ook. maar verder blijft het nog een raar verhaal.

daar tegen over staat dat ie verder helemaal schoongemaakt is al het vuil is er uit hij veert beter en gooit er geen slangetjes meer af. het audio systeem bestaad uit 4 boxen en twee tweeters boven in.
dus het ultime rijden nadert haha

over de achterruitverwarming.. wat heb je nou allemaal gemeten dan? het is namelijk echt behoorlijk basic spul allemaal. een zekering, een knop, een relais, en wat draad.
- De zekering werkt, dat heb je zelf al gezegd.
- Dat relais zal het waarschijnlijk niet zijn, aangezien dat niet zou verklaren waarom je claxon het niet doet.

misschien een nogal domme optie, maar zit de stekker voor de achterruitverwarming / claxon wel INgestoken (achter ‘t zekeringengedeelte van de zekeringenkast dus).

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 14 februari 2005 02:23 AM
  [ # 100 ]

Aangezien je in Wageningen woont, mag je ook wel op een zaterdag langskomen bij mij hier in ‘t Veen.
Vele handen maken licht werk en 2 zien meer dan 1 Wink
Ook voor het echt goed schoonmaken, kan ik je wel helpen.  Wink

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 14 februari 2005 08:50 PM
  [ # 101 ]

misschien een nogal domme optie, maar zit de stekker voor de achterruitverwarming / claxon wel INgestoken (achter ‘t zekeringengedeelte van de zekeringenkast dus).

Dat is mischien helemaal niet zo dom ik zal eens kijken of ik de achterkant van het kastje af kan krijgen wie weet zit daar het euvel wel.

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 15 februari 2005 02:54 PM
  [ # 102 ]
deur63 schreef:
R.Nicolaas schreef:

misschien een nogal domme optie, maar zit de stekker voor de achterruitverwarming / claxon wel INgestoken (achter ‘t zekeringengedeelte van de zekeringenkast dus).

Dat is mischien helemaal niet zo dom ik zal eens kijken of ik de achterkant van het kastje af kan krijgen wie weet zit daar het euvel wel.

Je kan er enigzins bij door de cassettehouder eruit te halen (open maken en eruit trekken), en ook meteen de zekeringen kast naar buiten halen (dus die nok een kwart slag draaien, naar beneden en vervolgens naar voren trekken).. het is een enorme warboel van draden daarachter, en ik kan je niet concreet zeggen welke draad / stekker het is (het viel me op dat het gebeuren voor elektrische achterramen verkeerd in de vraagbaak stond, mogelijk is dit hetzelfde verhaal voor de achterruitverwarming).

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 16 februari 2005 02:40 AM
  [ # 103 ]

Als je een beetje lenig bent, kun je er makkelijk bij. Maar als het zaterdag mooi weer is, zal ik je dat wel laten zien.  Wink

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 19 februari 2005 12:45 PM
  [ # 104 ]

Okey nog een probleem er bij mijn linker voorpoot lekt LHM aan de onderkant Exclamation  iemand een idee of dit makkelijk te verhelpen is Confused:  het is iets nieuws hij lekt ook alleen onder het rijden bij sitl staan met motor aan gebeurt er niks en toch moet ie redelijk wat lekken aan de spat vlekken op het spatbord te zien. als de auto stil staat na een kort ritje druipt soms de olie er af maar je vindt nergens olie langs de route die ik dan gereden heb Confused:  de slangetjes zijn allemaal olie vrij en zitten goed.
het komt volgens mij puur uit de onderkant van de poot.

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 19 februari 2005 04:45 PM
  [ # 105 ]

toch gek heb net ff gereden en nu lekt ie weer niet meer heel raar iets maar goed ik hoop dat ie nu stopt met lekken scheelt een hoop

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
 
7 van de 15
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook