Gister heeft er een of andere koter tegen mn achterscherm aangefietst, met als gevolg een mooie streep vol krassen .
Geen briefje uiteraard, het moest er eens van komen denk ik dan maar.
De krassen gaan niet door tot op het metaal maar zijn wel wit (En de auto is donker grijs).
Zijn er nog speciale waxen of stiften om dit beetje netjes te maken ? Lakstift geloof ik niet zo in, dat wordt echt een zooi.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 6501
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Lijkt me toch dat dat de oplossing is. Een oppervlakkig krasje dat niet “door” is kun je nog wel weg polijsten, maar als de kleur tot op de grondlak weg is…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
ik hoopte op een soort van die krijtstiften ofzo, die je dan in de kras kan frutten, met een mooi laagje wax erover
Ouwe mopperkont
Heb een fles zwarte wax gehaald van Sonax. Smeert super relaxed en het glimt Zit on krijtje bij, en het lelijke wit is iig weg. Zal morgen eens kijken of ik er een plaatje van kan maken.
Ouwe mopperkont
Dat krijtjes spul heb ik ook eens gebruikt bij een kras over de hele lengte. Het is een tijdelijke oplossing hoor. na een wasbeurt of een tijdje is het weer weg.
Ik denk dat je het moet zoeken in de “steenslag spuiterij”. Steenslag kunnen ze ook gewoon bijwerken en daarna polijsten. Zie je niks meer van en het is blijvend.
Zal het eens opzoeken na de dure decembermaand
Tnx voor je advies
Ouwe mopperkont
vrij simpel om het weer duurzaam toonbaar te maken: vul de kras goed met een lakstift. Dat ziet er in eerste instantie niet mooi uit.maarrr…
Na een paar dagen de zaak laten drogen, ga je de plek met een doekje met de hand polijsten met spul wat ze ook gebruiken om spuitnevel weg te werken. (soort grove tandpasta) Alle overtollige lak die naast de kras is gekomen poets je zo weg.
Op het eerste gezicht zie je er dan weinig meer van.. Geen blanke lak gebruiken hier, maar gewoon de lakstift in de juiste kleur.
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005