Harm schreef:Sja.. eigenlijk moet je aan een vrouw ook niet vertellen hoe de motorkap opengaat.
Nu ik erover nadenk, je kunt ‘t beter niet eens de sleutels van een BX geven… er kan veel te veel mee mis als je niet weet wat je doet, en als de BX je dan dierbaar is…Gelukkig zal ik nooit dit soort gezeur krijgen
Hoezo vrouw onvriendelijk?
geen expantievat op mijn bx
Heb in de koelvloeistof gelukkig geen witte foam of mayo, dat herken ik wel. Het is juist dat die olie zo ontzettend schoon is/was die op de koelvloeistof drijft/dreef.
Het is ook helemaal niet tot een witte moes vermengd. Dus MOET het wel net zijn gebeurd en ik ben dus NET naar de garage geweest en mijn vriendin zegt dat zij het twee, drie weken geleden het zou kunne hebben gedaan. Waar is de mayo? Die zou er dan toch al moeten zijn ontstaan.
Olie en water stoten af. Zo krijg je idd Mayo. Je slaat een dooier door de olie hygrofiel+hygrofoob voor de chemoboyz.
Zelf heb ik Biologie gestudeerd, maar dat terzijde.
EXPANSIEVATEN
Bij BX hebben, voor zover ik heb gezien, alleen de 16v motoren een expantievat. Bij mijn gti dus geen. Alles zat reeds in de radiat-or/eur.
Moet de hele motor reinigen, helaas. Was het maar zo dat ik een expansievat kon plaatsen op mijn systeem (ander onderwerp).
Denk dat ik moet wachten tot ik een 16 klepper heb , maar dat is allemaal bijzaak.
Ik begrijp en heb mijzelf ook verweten het bijvullen over te laten aan mijn partner, maar ze wist waar welke vloeistoffen, wat en hoe; heb inmiddels mijn derde BX met haar gedeeld waarbij de eerste regelmatig koelvloeistof moest drinken. Dat heeft ze allemaal gezien en mede-gedaan.
Ik ging er dus (helaas) vanuit dat ze wist waar de olie tenminste NIET moest worden ingegoten. Verder is zij een zelfstandig persoon en heeft het niks met seksuele discriminatie te maken, maar ik kan haar, los van dat alles, wel villen!!!!
Hoezo vrouw onvriendelijk?
Och… ik kan dat makkelijk zeggen, ik hoef niks met vrouwen
(en ik denk dat ze ook niks met mij zouden hoeven als ze dit lazen)
Je behoedt ze toch voor een flater?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Harm schreef:Sja.. eigenlijk moet je aan een vrouw ook niet vertellen hoe de motorkap opengaat.
Vrouwen en motokappen, zijn eigelijk alleen maar goed voor één ding
citrofiel!ik? schreef:Begrijp ik het goed, zit alle olie nog in het reservoir.
Reservoir afkoppelen, beter een stinkende motorruimte dan al die zooi in je systeem.
Een beetje kan geen kwaad, maar als er zoveel in zit dan krijg je echt een probleem met de koeling.
Dichtslippen van de koelsleufen in het blok kan een ernstig gevolg zijn van dit “geintje”
Dat valt in de praktijk nog wel mee; erger is dat de olie alle waterslangen aantast. Die kunnen volstrekt niet tegen olie en gaan geheid kapot als je dit mengsel er in laat zitten. Hoe dan ook, gauw aftappen die bende.
Mogelijk iemand die last had van het oliepeilmetertje wat niet uitsloeg en zich geroepen voelde er wat olie bij te mikken?
Zoiets had ik pas ook bijna bij de hand bij een “gastbewoner” van mijn BX. Die besloot het ding aan de kant te zetten “omdat er geen olie meer in zat”. De avond ervoor was ze wél weggeweest zonder enig probleem en met dezelfde wijzeruitslagen.
Wij hebben er wél om kunnen lachen…
Ich bin ein Breaker
oliepeilmeting helaas niet continu
Mogelijk iemand die last had van het oliepeilmetertje wat niet uitsloeg en zich geroepen voelde er wat olie bij te mikken?
Dat de meter linksboven in de cockpit niet continu meet weten we na het lezen van de handleiding.
Heeft ze ook wel eens gezegd, maar daar heb ik haar op gewezen. Zelfs mijn baas, fan van mijn auto, zelf een Audi rijder wist dit nog niet van de BX. Is idd een min van de BX techniek. Zou je moeten kunnen continueren.
Heb ik zelf liever ook; continue meting vd oliedruk.
Komen we op terug, ok?
Nu eerst de boel opruimen, dan het BX-concept verbeteren.
Re: oliepeilmeting helaas niet continu
mcvdberg schreef:Mogelijk iemand die last had van het oliepeilmetertje wat niet uitsloeg en zich geroepen voelde er wat olie bij te mikken?
Dat de meter linksboven in de cockpit niet continu meet weten we na het lezen van de handleiding.
Heeft ze ook wel eens gezegd, maar daar heb ik haar op gewezen. Zelfs mijn baas, fan van mijn auto, zelf een Audi rijder wist dit nog niet van de BX. Is idd een min van de BX techniek. Zou je moeten kunnen continueren.
Heb ik zelf liever ook; continue meting vd oliedruk.
Komen we op terug, ok?Nu eerst de boel opruimen, dan het BX-concept verbeteren.
Oliepeil kún je alleen bij stilstand meten; de BX-meter geeft het nog plm. 20 seconden ná de start aan, wat op zich al heel netjes is.
Heb je geen drukmeter, jammer dan. Weer wat minder af te lezen wat tot verwarring/misinterpretatie kan leiden.
Ich bin ein Breaker
Succes met de klus.
Wij hebben hier voor het huis een stuk of 6 parkeerplaatsen en het is altijd te zien wie van de eigenaren/eigenaressen de auto geparkeerd heeft. Vooral mijn schoonzus en m’n overbuurmeisje zijn er een ster in!
Er komt zowiezo bijna niemand achter het stuur van mijn BX, maar als er iemand achter komt, is het zeker geen vrouw!
Re: geen expantievat op mijn bx
mcvdberg schreef:Heb in de koelvloeistof gelukkig geen witte foam of mayo, dat herken ik wel. Het is juist dat die olie zo ontzettend schoon is/was die op de koelvloeistof drijft/dreef.
Het is ook helemaal niet tot een witte moes vermengd. Dus MOET het wel net zijn gebeurd en ik ben dus NET naar de garage geweest en mijn vriendin zegt dat zij het twee, drie weken geleden het zou kunne hebben gedaan. Waar is de mayo? Die zou er dan toch al moeten zijn ontstaan.Olie en water stoten af. Zo krijg je idd Mayo. Je slaat een dooier door de olie hygrofiel+hygrofoob voor de chemoboyz.
Zelf heb ik Biologie gestudeerd, maar dat terzijde.
Idd. als het gedwongen wordt te mengen dan krijg je mayo. Maar bij jou lijkt het nog mee te vallen. Desondanks aftappen en reinigen die hap. Hoewel de zaak er niet gelijk kapot van gaat, is de inwerking van olie op rubber op lange termijn wel vervelend te noemen. Dus zorg dat die olierommel er wel uitkomt.
mcvdberg schreef:
EXPANSIEVATEN
Bij BX hebben, voor zover ik heb gezien, alleen de 16v motoren een expantievat. Bij mijn gti dus geen. Alles zat reeds in de radiat-or/eur.
Turbodiesels hebben ook een expansievat.
mcvdberg schreef:
Moet de hele motor reinigen, helaas. Was het maar zo dat ik een expansievat kon plaatsen op mijn systeem (ander onderwerp).
Denk dat ik moet wachten tot ik een 16 klepper heb , maar dat is allemaal bijzaak.
Och, spoel het gewoon een keer goed uit. ALs je er weer mee gaat rijden en het beetje olie wat er nog inzit vermengt zich, dan hoopt de mayo zich goed zichtbaar bovenaan bij de radiateurdop op. Dus dan weet je snel genoeg of je nog een rondje moet reinigen.
mcvdberg schreef:
Ik begrijp en heb mijzelf ook verweten het bijvullen over te laten aan mijn partner, maar ze wist waar welke vloeistoffen, wat en hoe; heb inmiddels mijn derde BX met haar gedeeld waarbij de eerste regelmatig koelvloeistof moest drinken. Dat heeft ze allemaal gezien en mede-gedaan.
Ik ging er dus (helaas) vanuit dat ze wist waar de olie tenminste NIET moest worden ingegoten. Verder is zij een zelfstandig persoon en heeft het niks met seksuele discriminatie te maken, maar ik kan haar, los van dat alles, wel villen!!!!
Ach, het is natuurlijk knap vervelend, maar er zijn ook wel ergere dingen dan dit. Het is niet onoplosbaar en er is ook niks echt stuk gegaan.
Natuurlijk is er natuurlijk nu wel alle aanleiding voor haar om het weer goed te maken. Smoesjes over hoofdpijn zou ik ff niet accepteren deze keer
Gr,
Marten
Lekker Michiel :S ..... hoe dom sommige kunnen zijn… :S wel zonde van je auto’s weer 2 bxen minder!
er gloort nog hoop
Laten we er van uitgaan dat het allemaal mee valt.
Ga nu de boel proberen te schonen.
Is goed…. suc6!
Ach, ik heb wel eens olie in de benzinetank van m’n skoeter gegoten. Tank was halfvol (ca. 2,5 liter zat er in) en ik goot er iets van 0,7 liter olie in. Mengsel aftappen en nieuwe peut halen. Probleem opgelost.
Schijt aan originaliteit.
Hé topic upkicker
Bij een scooter is het niet erg om olie in je benzine tank te doen, ,bij opgevoerde scooters wordt het zelfs aangeraden omdat de standaard klep die de olie toevoer bediend niet meer bij te stellen is en je anders geen smering meer hebt. Vaak wordt de oloie pomp toch er gelijk uitgehaald inc. tankje ivm met wrijving en gewichtsbesparing..
Bij mijn snorfiets moet je zelfs de olie in de tank gooien, er zit namelijk geen apart olie reservoir in
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI