Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Mijn ruitenwisser vertoont kuren. er is een pen losgeschoten waarmee twee aandrijfstangetjes aan elkaar zijn verbonden. ik kan er moeilijk bij en wilde de module er eigenlijk uithalen om het weer aan elkaar te klussen. nu zit de module met drie bouten vast, twee bouten door het middenschot en 1 aan de bovenzijde. kunnen die twee aan de tussenschotzijde gewoon worden losgedraaid of valt er aan de achterkant dan een moer af die ik vervolgens er niet meer op krijg?
Je kunt die 3 bouten gewoon losdraaien en dan kun je de ruitenwissermotor vervangen. Dat ga ik toevallig binnenkort ook doen, want mijn ruitenwissermotor is in zoverre kapot dat de ruitenwisser doorslaat tot op het linker voorscherm, waar een roestplek is ontstaan…
Wellicht zul je het plastic scherm boven de parafanbak er even af moeten halen (die zit met zwarte rubberen pennetjes op de voorschermen vast), anders kan je je ruitenwissermotor er niet uit halen.
Succes ermee
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
kheb inderdaad alles vrijgemaakt om het los te maken, maar uiteindelijk kon ik met geen mogelijkheid de bout in het tussenscherm loskrijgen. niet met een pijpsteutel, en ook niet met een steek, te weinig ruimte om te werken. ik zal die zwarte kast( iets voor de kachel/ventilatie oid ?) eerst weg moeten halen denk ik. nouja, morgen maar weer proberen als het minder waait. was bijna m’n motorkap kwijt door die rukwinden hier.
Owja, klopt, je moet idd wel eerst ff je kachelventilator weghalen
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
www.citroenbx.nl Klik op techniek en de rest wijst zichzelf…. een kind kan de was doen!
XBXG schreef:Owja, klopt, je moet idd wel eerst ff je kachelventilator weghalen
Eh?
Een beetje kruipolie (geen WD40) doet wellicht de rest?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het weghalen van de ventilator je enig voordeel biedt, zelfs als het venijnig vast zit.
Ik zou het met een dop en ratel proberen; dat is het gereedschap wat je hiervoor (en ook voor het losnemen van de ventilator, mocht het daarop uitdraaien) moet hebben.
Ich bin ein Breaker