Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Kijk… dan zie je toch maar weer waar de amivereniging goed voor is!
Leuk dat je op mijn tip bent ingegaan! De verkoper heeft me (met een zure glimlach) één biertje beloofd. Altijd leuk om weer een zieltje voor de Ami (en de vereniging) te winnen.
Heel veel plezier gewenst met deze Super Ami en wellicht tot ziens op een van de evenementen van de www.amivereniging.nl!
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik heb inderdaad de indruk dat de verkoper de Ami met moeite heeft kunnen wegdoen. Maar ik heb beloofd heel zuinig te zijn op de Ami.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Dat is je geraden ook!
Hoeveel originele Supers zullen er nog bestaan?
Jeroen
Ik denk dat er heel veel niet zo orgineel meer zijn omdat de orginele koets er af gezaagd is en er een Eendenkoetsje op geplakt is.
Maarruh, Patrick, mooie wagen hoor ! Ik ben best een beetje jaloers ops:
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Zodra jullie je schuurfeest in Berlikum vieren kom ik de dijk over!
Morgen ga ik weer de nodige foto’s maken. Eindelijk kan ik weer met licht aan in en rondom de Ami terecht.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Zo even een update. Het lidmaatschap van de Amivereniging is binnen, kan ik meteen weer dat heerlijke clubblad van ze doorlezen. Tevens zat er een uitgebreide informatiefolder bij over de Ami: Amilogie. Nooit geweten dat er LHM als remvloeistof wordt gebruikt op veel Ami’s, toevallig zag ik ook net het LHM stickertje op het remvloeistof voorraadvaatje zitten.
Nu het lidmaatschap binnen is kan ik ook de taxatie gaan aanvragen. Ik wil de Ami wel graag all-risk verzekeren, je weet tenslotte maar nooit.
Vanmiddag in ieder geval een stukje door mijn dorp en omgeving getoerd. Het starten is nog even een spel met de choke, als je al heel lang diesel rijdt is het toch weer even nieuw. Maar de “jarenlange"ervaring met mijn Mini’s/Datsun en Peugeot 104, komt alweer snel boven drijven.
Schakelen en remmen gaat uiteraard met beleid. Het is toch alweer een stuk techniek van een paar decennia terug en dat merk je. Tegelijkertijd is het ontzettend leuk om gewoon weer met echt autorijden bezig te zijn. Prachtig is om te zien hoeveel zicht je opeens weer hebt als je bijvoorbeeld achteruit rijdt. Geen dikke stijlen/hoofdsteunenmeuk die in de weg zit. Bovendien zit je lekker knus bij elkaar, dat is best gezellig!
Opvallend is wel dat het onderstel/vering redelijk bonkt op een slechte klinkerweg bijvoorbeeld. Nou zijn bijna alle geluiden in de Ami nieuw voor me, maar wellicht heeft dit nog een keer wat aandacht nodig.
En verder: als de boxer op temperatuur is dan komt ze uitstekend mee in het verkeer (lees: dan trek ik iets sneller op).
Bijgaand nog wat foto’s:
Iemand enig idee waar die rode en groene knop voor is?
Meer foto’s zijn hier te zien.
Morgen staat er een fotoshoot met een GS Break op het programma. En want voor één. klik hier maar eens.
Dat wordt morgen.
Enne, ik heb geen gele koplampen kunnen kopen in mijn dorp. dat komt dus nog.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Opvallend is wel dat het onderstel/vering redelijk bonkt op een slechte klinkerweg bijvoorbeeld
Waarschijnlijk de “kantelmessen” even smeren met wat motorolie.
Niet iets om je zorgen over te maken.
Zie je insructieboekje
kan ik meteen weer dat heerlijke clublad van ze doorlezen.
Dat ziet er altijd heel goed uit!
Jeroen
Ik hoor het al Patrick, jij wordt een regelrechte Ami-lover!
Ik kan mij persoonl;ijk volledig inleven bij wat jij schrijft over terugkomen bij het ECHTE autorijden. Nu heb ik nog helemaal niet zoveel ervaring met autorijden en zeker niet met het autorijden van vroeger, maar ik voel gewoon dat dat ook iets voor mij is. Ach, wie weet. Nu doe ik het nog met zo’n luxe nieuwerwetse CX, maar misschien dat er over een paar jaar ook wel een oudje bijkomt.
En dat choken… dat had ik zo onder de knie, zal bij jou ook wel lukken.
Mooie foto’s, Patrick!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ff naar de vorige eigenaar bellen voor die rode en groene knop?
rood mistlamp achter, groen verstralers voor?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Iemand enig idee waar die rode en groene knop voor is?
Is er natuurlijk later ingemaakt. Mistlampen en alarmlichten????
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Aha, er later ingezet, dat verklaart veel. De mistlampen vóór werken trouwens tegelijk met grootlicht. Ik ben er dan ook nog niet uit waar die knoppen voor zijn. Vorige eigenaar weet het misschien.
En sinds ik nog geen instructieboekje heb , weet je misschien waar deze knop voor dient Jeroen? Het gaat om de onderste, je kan het knopje naar links en naar rechts drukken.
Leuk hoor, het onderzoeken van zo’n mooie voiture. Dank ook voor je “kantelmessen” tip Jeroen.
Jaco: bij de eerstvolgende mystery meeting mag je even lekker sturen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als de mistlampen gelijk met grootlicht werken, zijn het verstralers en geen mistlampen.
Heeft een Ami een versnellingspook die uit de vloer komt of komt die uit het schutbord ? Zowieso kan je, als dat niet recent gedaan is, de versnellingsbakolie verversen.
En ik zou de kantelmessen smeren met iets dikkers dan motorolie. Dna blijft het vet namelijk langer zitten
Overigens, die rode en die groene knop zijn zo orgineel als een opellogo op een Citroën. Ik heb namelijk zelf de rode versie in mijn BX zitten en die heb ik er zelf in gezet. Doel daarvan is de lampen op het dak aan en uit te zetten, maar die heb jij niet.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Hoi Elmer.
De Super heeft een vloerpook en de 6 en de 8 hebben de bekende parapluiebak. De sapjes zijn vorig jaar gedaan, evenals de distrbutieriemen. Allerlei keerringetjes ed zijn ook gedaan. Resultaat, de boxer is droger dan de diesel die ook bij me op het pad staat.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!