3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Lekkende Carburateur
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 november 2007 01:27 PM
  [ # 31 ]
Smakman schreef:

ehm tweehonderd nogwat

Valt wel mee. Een dubbele weber kost 700….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 november 2007 01:32 PM
  [ # 32 ]

Ja oké maar ik heb een enkele solex.
Als ik hem zo kan repareren zonder lekkage en valse lucht dan ben ik tevreden. Een arme student als ik moet toch op zn centen letten (ja ik heb de verkeerde auto gekocht maar wel 1 van de mooiste)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 november 2007 01:34 PM
  [ # 33 ]
Smakman schreef:

De meningen zijn nogal verdeeld. Het worden geen Michelens zie ik alweer bogaard77 Wink

Zelf weten. Michelins rijden het lekkerst! ( scheit, gaat het toch over banden)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 november 2007 01:51 PM
  [ # 34 ]

Ik geloof je, ze zijn alleen zo allejezus duur Sad
Er zitten nu een paar beun de haas banden onder en vind het nu ook lekker rijden. Maar genoeg over banden weer denk ik Laughing

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 21 november 2007 02:01 PM
  [ # 35 ]
Smakman schreef:

Ik heb even gebeld.. Het reviseren kost nogal wat geld en een nieuwe bijna net zo veel. Bij een revisiesetje zat wel dat asje zei hij met die afdichtringetjes dus dat ga ik denk ik toch maar even proberen.

Voor de winter staan nog wat dingen op het programma:
*nieuwe banden
*accu
*veerbol
*bodem tectyleren
*raam aan de bestuurderskant beter laten klemmen(wind herrie)
*en wat ik verder tegen kom, het houd je wel bezig Surprised

Heeft iemand nog advies voor de banden?
Bedankt & groeten,

Nick

Onder de sloop DS (zie ander draadje) zitten voor twee vredesteins 185/15 met 8 mm profiel, DOT 0900 (dus van maart 2000, meen ik).
Op het oog ok, maar heb er niet op gereden, hoor…
Rob.

Nb De achterbanden is rommel.

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 november 2007 02:02 PM
  [ # 36 ]
Smakman schreef:

Ja oké maar ik heb een enkele solex.
Als ik hem zo kan repareren zonder lekkage en valse lucht dan ben ik tevreden. Een arme student als ik moet toch op zn centen letten (ja ik heb de verkeerde auto gekocht maar wel 1 van de mooiste)

Gelijk heb je. Gewoon proberen. Die motor is je ook gelukt toch!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 november 2007 09:39 PM
  [ # 37 ]

ik hoop dat dit ook lukt waterman:)

wat betreft de sloopbanden denk ik toch dat ik voor de complete 4 nieuwe banden ga.. dat zal ook wel net wat makkelijker zijn, wel bedankt!
greetz

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 21 november 2007 09:44 PM
  [ # 38 ]

vorig jaar heb ik Vredestein Sprint Classic banden erom laten laten, was iets van 400 euro incl en ze bevallen uitstekend! ‘t is maar een idee… nu weer ontopic!!

succes met je carb

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 21 november 2007 09:58 PM
  [ # 39 ]

Oké dat klinkt ook niet verkeerd…
dankjewel.
Als het goed is gaat het project carburateur morgen verder

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 23 november 2007 01:58 PM
  [ # 40 ]

Hallo,
Nu heb ik net het pakketje binnen met daarin het revisiesetje.
Daar zit niet echt in wat ik nodig heb met de eerste oogopslag. Er zit bijvoorbeeld een pakking bij die lijkt op 1 van een dubbele carb. Maargoed ik had even chyparse gebeld en gevraagt of het kon zijn dat het de verkeerde was want er zitten ook geen afdichtringetjes bij (alleen koperen ringen).

In ieder geval. Ik vroeg me af of het misschien de vlotter kan zijn die doorloopt als ze uit staat want als ik gas geef en de motor staat uit dan spuit het buisje evengoed benzine naar binnen, is dat normaal Confused:

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2007 02:02 PM
  [ # 41 ]
Smakman schreef:

Ik vroeg me af of het misschien de vlotter kan zijn die doorloopt als ze uit staat want als ik gas geef en de motor staat uit dan spuit het buisje evengoed benzine naar binnen, is dat normaal Confused:

Dat is normaal, dit is namelijk de acceleratie-pomp. Die zal blijven inspuiten als je gasgeeft, tot de vlotterkamer leeg is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 23 november 2007 02:07 PM
  [ # 42 ]

aha, ik dacht misschien moet dat alleen werken als er druk op staat van de pomp..
Als je geen gas zou geven dan mag hij ook niet nadruppelen neem ik aan, misschien doet hij dat wel..
Want het ruikt ook naar benzine als je niet aan het gasgeven bent als ze uit staat.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 25 november 2007 01:07 PM
  [ # 43 ]

um. . .is het een enkele solec met twee schroeven.. dan heb ik er eentje liggen in een lade.


?

.komma

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 25 november 2007 07:35 PM
  [ # 44 ]

hallo dirkman,
Het is inderdaad een enkele solex, je bedoeld de bevestigingsschroeven neem ik aan? ja, dat zijn er 2/
Ik heb het lekken wel gestopt bij de gasklepas dmv. 2 rubber ringetjes aan beide kanten en een flinterdun carr.ringetje aan 1 uiteinde zodat het rubber ringetje op zijn plaats blijft en net niet klemt. Tot nu toe werkt het.

Alleen dit is nog niet alles. De carburateur lekt nu nog wat bij het hendeltje die aangestuurd wordt met een extra as die aan de gasklepas zit bevestigd.
(ik weet inderdaad de naam niet van dit onderdeel Smile
Je ziet dat als je gas geeft dat dit hendeltje nat wordt van de benzine..

Ik weet niet of dit te repareren is?

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook