uitboren gaat mij zelf niet lukken, ding demonteren en weg brengen naar iemand die het kan is een optie, of op de sloop in eemnes de bx break open trekken. maar in ieder geval moet dat ding er af.
wat ik heb gedaan: met de ratel ging ie 5 slagen los, toen was het krak.
met de dremel een gleuf ingeslepen, en met de schroevendraaier en slagschroevendraaier geprobeerd, geen beweging in te krijgen en het restje brak ook af.
wie heeft dat ding er wel is af gehad? ik zag zosnel dat de verdeler aan het zelfde blok metaal vast zit, wat moet ik allemaal demonteren, en wat moet er later weer afgesteld worden?
ik heb het opgegeven, ben maar begonnen met alles loshalen rond het thermostaathuis.
thermostaathuis ligt los in de schuur, pakking is besteld à 1,29 euro.
Morgen ochtend ff langs de sloop.
nog enkele foto’s:
Goed bezig, Maarten! Maar waarom heb je de voorbumper gedemonteerd?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
omdat ik de opbrengstverdeler ga reviceren, was ik allemaal op 1 dag van plan, samen met een oliewissel + filter, KVS, thermoswitch en thermostaat. maar de thermostaat vervangen viel wat tegen
ander thermostaathuis ligt klaar in de schuur, nu wachten op de pakking en ik kan weer vrolijk fluitend verder prutsen.
MaartenH schreef:...........en ik kan weer vrolijk fluitend verder prutsen.
Dat is erg belangrijk. Alleen daarom al relaxed toch zo’n tweede auto? Je kunt het werk dan mooi rustig aan doen.
weer meer zooi binnen, morgen is kijken hoe ver ik kom
wat me van de week wel opviel, op de sloop is dat een 122 pk tzi break een ander thermostaathuis heeft, hier zit een extra sensor op welke bij mij op het blokje zit naast het thermostaathuit.
Bedoel je die vaalrode 19 TZI Break bij Van den Berg in Eemnes?
Dat is toch vreemd, want voor zover ik weet heeft die dezelfde GTI-motor als jouw BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
jep, die bedoel ik, en ja, die heeft dezelfde multipoint moter.
had ik net bijna alles los, wat wel erg makkelijk was aangezien er een stuk zijkant mist van die bx break, zag ik de extra sensor zitten.
bij mij zit deze sensor op het KVS verdeelstuk welke op het thermostaathuis geschroefd zit.
nu heb ik het thermostaathuis van de type 1 gti, welke wel identiek lijkt.
morgen wil ik hem monteren, hopelijk past het.
zijn de KVS temp sensor, en die van het waarschuwinslampje hetzelfde bij de type 1 gti, en mijn gti?
ik ben vergeten op te schrijven welk stekkertje waar moet op het thermostaathuis. ik heb 2 stekkertjes, een witte en een gele.
weet iemand dit?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
effe massa aanleggen, zie je zo welk lampje er gaat branden.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
klopt het dat de onderkant van de thermostaat de binnenkant van het thermostaathuis raakt, en dus de veer een milimeter ingeduwd wordt?
om mijn vraag misschien wat duidelijker te maken heb ik 2 plaatjes van internet gezocht
zo’n model thermostaat zat er in:
nu heb ik zo’n model meegekregen en erin zitten, hierbij wordt de onderste veer net 1 of 2 mm ingeduwd binnenin het thermostaathuis.
Hoort dit?
na alle tegenslagen loopt de gti eindelijk weer
alleen slaat de temperatuur meter gelijk uit tot 50 graden,
snoertje direkt naar het moterblok laat de meter helemaal uit slaan,
andere sensor welke het op de multimeter doet geeft hetzelfde resultaat.
iemand nog een idee?
Gr Maarten