Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
DriverD schreef:Leuk project!
Vert Papyrus is nooit geleverd op een DS, lijkt wel op Vert Argenté.
Wat weer wel op een 1e type GS geleverd is, toch?
Volgens mij wel, want de GS van Mkartgert is ook Vert Argenté.
Persoonlijk vind ik Vert Papyrus een veel mooiere kleur.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:DriverD schreef:Leuk project!
Vert Papyrus is nooit geleverd op een DS, lijkt wel op Vert Argenté.
Wat weer wel op een 1e type GS geleverd is, toch?
Jazeker
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Yep
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vert Papyrus is net iets warmer en minder hard. Maar een 1e type is weer leuker dan… Ach… je moet iets te zouren hebben hé!
Dinsdag ga ik weer aan de slag, dan zal ik keienvanger er af halen en alvast beginnen met tectyl-verwijderen. Ik heb er weer zin in! Het is en blijft een heerlijke auto die alle moeite waard is.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
patje74 schreef:Vert Papyrus is net iets warmer en minder hard. Maar een 1e type is weer leuker dan… Ach… je moet iets te zouren hebben hé!
Dinsdag ga ik weer aan de slag, dan zal ik keienvanger er af halen en alvast beginnen met tectyl-verwijderen. Ik heb er weer zin in! Het is en blijft een heerlijke auto die alle moeite waard is.
Hoe verwijder je het best tectyl of dinitrol???
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Op veel plaatsen is het hard, waardoor ik het er grotendeels af kan steken met een plamuurmes. De restanten zijn er af te halen met een mengsel van benzine en diesel. (lekker high worden!!!) Voor de echt hardnekkige stukken heb ik nog een wondermiddeltje liggen. Dit is een carburateurreiniger die enkel in Frankrijk te krijgen is. Als ik dat er op spuit, dan veeg ik het tectyl er zo met een doek af!
Maar dat is kostbaar en ik heb er helaas niet veel meer van.
Mocht iemand nog tips hebben, dan sta ik daar natuurlijk voor open!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Patrick, heel veel suc6 met de klus. Als ik de loods een keer kom bezoeken (zowiezo met het komende schuurfeest) dan laat ik de handjes meteen mee wapperen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
patje74 schreef:Dit is een carburateurreiniger die enkel in Frankrijk te krijgen is.
Patrick, heb je meer info over dit goedje, Frankrijk is van hieruit maar een klein uurtje rijden…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:
Hoe verwijder je het best tectyl of dinitrol???
Met een brander/hete lucht fönh wil het ook prima gaan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
graddus schreef:Patrick, heb je meer info over dit goedje, Frankrijk is van hieruit maar een klein uurtje rijden…
Het is een spuitbus die je bij de Giffi kunt kopen. Dit is een soort restpartijenverkoophal, ze hebben kleren, kampeerspullen, sopjes, noem maar op. En dus ook cheap-ass carburateurreiniger.
Morgen zal ik een foto posten.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En die Giffi, dat is een soort keten van verkoophallen ofzo? Ik zal eens googlelen.
Even gekeken, het is de Gifi met een f en het is idd. een keten. Heeft ook vestigingen in Belgie (zie gifi.fr)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een enkele F, dat zou zeker ook kunnen ja! Ik haal het er in ieder geval al 4 jaren.
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik heb destijds bij het laswerk aan de binnenschermen van mijn super de oude hardgeworden coating/tectyl perfect weggekregen met zo’n blauwe Scotch verfverwijderschijf op de boormachine. Je kunt daarmee alleen niet op de rottige plekjes in hoeken komen omdat de schijf zelf vrij groot is. Schadeherstelbedrijven hebben ze vaak in allerlei maten en vormen om te ontroesten etc. Je moet wel een mondkapje opdoen en een bril, die stukjes harde rotzooi springen overal naartoe!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gisteravond ben ik begonnen met het verwijderen van de dikke lagen tectyl.
Doordat het erg hard was geworden, kon ik het er met een plamuurmes redelijk gemakkelijk af steken.
Het verwijderen van de keienvanger ging minder simpel. Waarschijnlijk heeft de GS eens schade gehad en had de hersteller geen M7 boutjes liggen. Dus heeft hij de keienvanger maar vast gelast…
Hier is duidelijk een rechtgetrokken knik te zien.
Deze hoek zat gelast…
Het is er dan ook niet geheel ongeschonden vanaf gekomen.
Ik ga dus zoeken voor een andere keienvanger. Ook omdat deze dus in de kreukels gezeten heeft, en ik dat nooit meer strak ga krijgen. En gezien ik hem weer in de lak wil hebben, en dus niet in de tectyl, gaat dit erg opvallen.
Nog een paar sfeerpics van onze schuur;
Het originele-schuifdak, nog in perfecte staat;
Hier het ernstigste gat in de bodem;
En het geruststellende uitzicht op een gave holle ruimte er achter!
Hiermee ben ik net op tijd;
En dan de carburateurreiniger uit Frankrijk, echt top spul!
Kortom, het was weer een lekker avondje prutsen!