![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Goed hoor
eindelijk!!
Toch inderdaad een andere spanrol dan wat ik laatst in gedachte had ops:
Maar mooi dat ie nu eindelijk los is!!
Welke onderdelen moeten nu nog komen?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Dit plastic kapje waar je tegenaan kijkt. Zal vast wel een mooie naam hebbeb… Zat een scheurtje in. En de spanbout—> tweede filmpje uit een vorige post. Met een beetje geluk kan ik aankomende zaterdag weer verder prutsen en hoop ik aan het eind van de dag een weer rijdende auto voor de deur te hebben staan.
Ik moet alleen nog even goed bekijken hoe ik de spanrol op z’n plek ga krijgen. Leek me behoorlijk lastig als ik het zo eens bekeek, vooral om de veer te spannen. Volgens mij heb ik op m’n werk wel veerspanners. Maar je kunt er zo slecht bij, dat ik het net zo goed geblinddoekt kan doen
Owh, en ik moet nog een verdelerkap bestellen. Die was schoon door het midden! En toch nog rijden. En wie durft er dan te zeggen dat de Bix een barrel is?
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
prutsyLJ schreef:Gefeliciteerd idd. Ik zag op het filmpje dat het ook uitbundig geviert werd Wink
Kun je nagaan hoe kinderlijk blij we zijn en hoe in het begin van onze sleutel “carrière” we staan, hebben enkel de zooi nu los… De rest van de slag moet nog komen… -zucht-
Nu we nog maar op de helft zitten van dit hele scenario wordt ik nu al droevig met het idee dat mijn waterpomp vervangen moet worden Dat gaat mij dus ècht niet lukken… Zal ws met een bakkie ‘Beer’ bier bij de mech aankloppen worden…
Mech…?
Jay2 schreef:Met een beetje geluk kan ik aankomende zaterdag weer verder prutsen en hoop ik aan het eind van de dag een weer rijdende auto voor de deur te hebben staan
Kom vrijdag uit de nachtdienst, zaterdag zou ik je wederom kunnen assisteren. Als jij zorgt voor liters koffie en/of RedBull
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Jay2 schreef:Ik moet alleen nog even goed bekijken hoe ik de spanrol op z’n plek ga krijgen. Leek me behoorlijk lastig als ik het zo eens bekeek, vooral om de veer te spannen. Volgens mij heb ik op m’n werk wel veerspanners. Maar je kunt er zo slecht bij, dat ik het net zo goed geblinddoekt kan doen
Krijg ik een lekker vlaai van de Multi-Vlaai toegestuurd als ik je vertel hoe :
De veer met ty-raps spannen, 2 stuks zijn voldoende, de spanrol monteren, riem erop en dan de ty-raps doorknippen/snijden en de resten met een punttang verwijderen. Monteer de ty-raps wel zo dat je er bij kan om ze door te snijden en te verwijderen.
Succes
“Heeft u nog speciale wensen ten aanzien van de topping van de vlaai?”
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Is maar een grapje hoor van die vlaai, effe geen lekkernijen meer voor mij
Laat het wel even weten of het gelukt is.
Helemaal een geweldige tip! Moet vast wel gaan lukken zo, dacht ik! Volgende week weer verder. Natuurlijk laat ik weten of het lukt.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Ok, nog effe over die vlaai, neem maar wat lekkers mee als we aan de waterpomp van David zijn ZX gaan sleutelen
Eerst zien dat het werkt… Ik heb vast nog wel ergens een lolly voor je liggen
Maar wordt vast leuk om samen aan de Voltage te sleutelen, heb er ook wel zin in. Al wordt het wel een bosje bloemen voor mijn vrouw kopen nu er veel vrije tijd naar de Citroën gaat en niet naar haar….
ops:
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
tja, ik heb het woord al eerder getypt..
slapstick..
2 weken geen auto voor een klusje van max 2 uur,,
ti’s dat je niet op de hoek van de straat woond, anders was ik wel ff een handje komen toesteken..
maar goed, alles moet geleerd worden,,
succes iig,
mvgr wupke
Tja, slapstick. Uiteraard zou iemand die voor het eerst een D-riem zelfstandig gaat vervangen er geen 2 uur over doen. Nou was ik daar ook niet van uit gegaan. Helaas viel er wel wat tegen en kwam de planning wat onder spanning te staan.
Maar ik doe het meer voor de hobby. De Progress heb ik voor 300 euro gekocht. Het is eigenlijk een barrel. Ik wil graag wat leren en dacht als het lukt is het mooi en anders…. Ach, nu staan er wat “slapstick” filmpjes op YouTube
Toch ben ik blij met alle advies hier. Anders werd het geen 2 uur, maar 2 maand.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
En we hebben er ook wel lol om zo onder het genot van de nodige zelfspot en relativering onze expertise loslaten op die arme biks. Zo’n auto wordt hierdoor wel echt een stukkie van jezelf, je halve ziel en zaligheid zit er in (en je relatie wordt flink getest, van je vrouw en je auto dan… )
En, belangrijk, ik heb erdoor geleerd dat ik momenteel nog zeker niet in staat ben om mijn waterpomp -en dus ook driem- te vervangen, ik kan absoluut niet met de fiets naar m’n werk…
Gehad:
Jay2 schreef:Eerst zien dat het werkt…
Tuurlijk werkt het wel, ga die taart maar alvast halen
Wat het “slapstick” verhaal betreft, ja dat had ik David ook al aan de tel. verteld, ik ken jullie een beetje en als je het aan mij gevraagd had, dan had ik gezegd begin er zelf niet aan. Dit zeg ik niet om jullie af te kraken, maar je moet ergens beginnen en van daaruit opbouwen, je kan niet meteen in het diepe springen, dat heb ik ook niet gedaan.
Volgende keer gewoon goed voorbereiden, desnoods een topic openen om tips te vragen
Maar goed, de waterpomp van David zijn ZX word een herkansing
zx 1.4i schreef:Maar goed, de waterpomp van David zijn ZX word een herkansing
Ben in totaal 2x blijven zitten op de scholen dus nu moet ‘t goed gaan…
Gehad:
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Istie nu klaar?
Ow en David als je met een bakkie bier langskomt doe ik bijna alles voor je he
Ik heb het trucje van die zelfspanner op jouw motor inmiddels door dus daar doen we dan niet zo lang meer over
In ieder geval moet ik zeggen dat ik respect voor jullie heb hoor! de meeste mensen zouden er nog niet aan denken om aan een distributieriem te beginnen, dus respect dat jullie het op straat hebben aangedurft! Progressje is dadelijk weer klaar voor de komende lange tijd
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX