NoisemakeR schreef:“Citroën BX Dommage”,
2 pages.
Modèle : série limitée BX Dommage, cette dernière n’a été vendue qu’à 17 exemplaires en Belgique.Mischien dat Wouter de franse text eventjes wil vertalen omdat ik een 2 voor frans had!
Foldertje was al eerder gevonden, wat dat frans betreft: gelimiteerde reeks BX Dommage, van deze BX werden slechts 17 exemplaren verkocht in België.
En daar gaat het hele verhaal volgens mij ook de mist in: enerzijds wordt er in het begeleidende “artikel” gesproken over een speciaal model voor de zuinige Nederlandse markt, en bij het foldertje “slechts 17 van de 250 verkocht in België”. Dus wie is er nou gek? Wij, met z’n allen, omdat we het er toch weer over hebben
En de bedenker van de grap lacht zich elke keer zes slagen in de rondte
(ik vind het niet erg hoor )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:En daar gaat het hele verhaal volgens mij ook de mist in: enerzijds wordt er in het begeleidende “artikel” gesproken over een speciaal model voor de zuinige Nederlandse markt, en bij het foldertje “slechts 17 van de 250 verkocht in België”. Dus wie is er nou gek? Wij, met z’n allen, omdat we het er toch weer over hebben
En de bedenker van de grap lacht zich elke keer zes slagen in de rondte
(ik vind het niet erg hoor )
Ik neem aan dat dit verhaal dat tijden op Rons site heeft gestaan (het kwam uit de En-AVant) is vertaald voor een franse website. Dat vehraal van die 17 in Belgie verkochte BXen is dus verkeerd vertaald. BElgie moet NL zijn. Zo komen de mythen de wereld in!! Maar ik vind hem wel sterk.. Fraise Abimé .. toont wel aan dat de franse kennis van de gemiddelde francofielen niet zo groot was. Wel een kostelijke grap als je ziet hoe sterk de geruchtenstroom bleef.
Gr
Marten
BX16TGI schreef:Ik krijg het idee dat citroën aan het einde van de BX productie de stalen kappen “op moest maken”. Mijn progress uit ‘91 heeft een plastic kap, de progress van mijn “parkeergaragebuurman” is nieuwer en heeft een stalen kap.
Wat dacht je van de kostprijs? Wat ik gehoord heb is dat ijzeren kappen maar een schijntje kosten van een dure kunststof kap!
Als je dus in de na-productie en op voorraad alleen maar ijzeren kappen legt (ook weer goed te recyclen) ben je dus slim bezig voor een auto in de laatste productiefase.
Ook alle nageleverde kappen (schade’s ) zijn (misschien pas vanaf een bepaald moment) van ijzer.
Ich bin ein Breaker
XBXG schreef:deur63 schreef:XBXG schreef:Zoals Eelke zegt hebben alle 16TRI’s ook rookglazen. Alle 19TRI’s ook trouwens.
(Heb vandaag nog een 89’er 16TRI op de sloop gezien, en die had ze ook).Maar stel nou ik zou ook van die rookglazen dingen willen, is het mogelijk die inplaats van de ‘dichte’ stijlen te schroeven of is daar enig bak en braad (lees: las) werk voor nodig?
Het is wel te doen, maar je hebt dan andere beplating nodig. Van binnenuit moet je naar buiten kunnen kijken, dus moet je die C-stijl beplating van een sloopauto halen. Dat is echt lastig; ik heb gister nog op een sloperij ervaren dat het monnikenwerk is, aangezien dat plastic heel snel wil barsten. Het gehele paneel zit vast met plastic drukkertjes, waabij de meeste op een plastic pinnetje zijn geschoven, net als bij de beplating van de A-stijlen.
De rookglazen zelf zijn met een plamuurmesje en een hamertje te demonteren, maar ook daarvoor geldt: geduld! Ze zitten namelijk goed vastgekit, en zodra je veel kracht gaat uitoefenen barsten ze…
Ik snap hier niks van
Ben tegenwordig bezig met slopen van mijn 1600TZI (met c-stijl ruitje).
Mijn GTI 1900 heeft geen ruitje.
IK heb nu meerdere keren gekeken, of er wel of geen mogelijkheid is, om dat oude ruit in mijn GTI in te bouwen.
mijn conclusie:
Dat kan niet!
Bij de GTI is boven de ontluchtings-grill simpelweg dichtgelast. Hoe kan je daar dat ruitje binnenkrijgen????
Van binnen geen punt. Even de beplating van de 1600 in de GTI. Maar er is geen gaat om de ruit te plaatsen???
Heb ik dat nu helemaal verkeerd begrepen???
btw:
verwijderen van dat ruijtje zou met de Föhn kunnen, toch???
groetjes Peter
En dat alles met badges, andere motorkap en kofferklep en speciale bekleding zou goedkoper(om te maken) moeten zijn dan de 12-in-een-dozijn BX basis model???!!!
Dan hadden ze mij (ik was toen 8-9) toen beter als econoom kunnen
aantrekken!!
Volgens mij een duidelijk geval van Broodje-aap!
Aan de andere kant… er was ook een BX Drakkar Noir. Dat was er maar één, speciaal gemaakt voor een prijsvraag en die kon gewonnen worden. Het was een zwarte 16 TRS met speciale bekleding met het logo van Drakkar Noir (een herengeur) er op. Er is zelfs een advertentie voor… En voor de Digit en de Leader is ook speciaal bekleding ontwikkeld. Gweoon een kwestie van een andere lap stof in de machine gooien denk ik.
Van binnen geen punt. Even de beplating van de 1600 in de GTI. Maar er is geen gaat om de ruit te plaatsen???
Als je dat wil moet je de hele c-stijlbeplating aan de buitenkant eraf slopen (plastic platen die behoorlijk fanatiek verlijmd zitten), en de ruitjes samen met de kleine stukjes plastic erboven en eronder overzetten.
Beter maar niet aan beginnen dus…
Harm schreef:Van binnen geen punt. Even de beplating van de 1600 in de GTI. Maar er is geen gaat om de ruit te plaatsen???
Als je dat wil moet je de hele c-stijlbeplating aan de buitenkant eraf slopen (plastic platen die behoorlijk fanatiek verlijmd zitten), en de ruitjes samen met de kleine stukjes plastic erboven en eronder overzetten.
Beter maar niet aan beginnen dus…
dat is duidelijk.
maar de GTI heeft geen plaats voor dat ruitje, toch??
maar de GTI heeft geen plaats voor dat ruitje, toch??
Alleen als je dus de c-stijlbeplating aan de buitenkant eraf haalt
Harm schreef:maar de GTI heeft geen plaats voor dat ruitje, toch??
Alleen als je dus de c-stijlbeplating aan de buitenkant eraf haalt
idd een beplating
lijk mij op geen beplating, blik dus
nu snap ik dat!
Het lijkt wel blik, maar is gewoon een stukje plastic…
Harm schreef:Het lijkt wel blik, maar is gewoon een stukje plastic…
verwijderen met de Föhn of de hetelucht-pistool??
zou dat kunnen??
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nog niet geprobeerd maar moet lukken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:nog niet geprobeerd maar moet lukken
nee, dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
het gaat met een plamuurmes een en hamer en veel geduld. Na twee uren werk is het gelukt
niet gescheurd of beschadigd.
ik had over nagedacht, om de ruitjes in mijn GTI te plaatsen
never ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat ik voor de ruitjes een goed bod krijg, anders neem ik ze mee naar een meeting.
iederen bedankt voor de tips
Peter
Re: Rookglazen zijruitjes
Hermy schreef:Ik heb een 1.6 Deaville TGI maar als ik dat type wil opzoek in bladen internet etc.. dan zie ik alleen maar 1.4 uitvoeringen.
dat vind ik maar vreemd.
Geen 1.6 progress toevallig? Deauville is alleen maar als diesel en 1.4 geleverd bij mijn weten. Kijk anders ff op je papieren…
De luxere versies (bijv. tzi) hadden een 4e zijruit maar de sportievere versies (gti e.d.) en de eenvoudigere uitvoeringen niet.