Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, met 1,97 meter zal het wat minder ruim zijn in een BX. Ikzelf ben 1,86 en kan met enigszins opgetrokken knieen (wat ik eigenlijk best lekker vind) goed achter het stuur zitten. Een beetje een Italiaanse zithouding, voor het idee. Een beetje zoals in een Fiat, maar dan wat minder. Ik sluit me aan bij Karel’s opmerking, ik zit zelf erg lekker in de kuipstoelen van mijn BX, terwijl ik de standaard stoelen toch wat weinig steun vind geven. Maar aangezien de rugleuning en zitting voor jouw lengte wat aan de korte kant kan zijn, en daarbij de hoofdsteunen van de BX-stoelen niet bepaald een wonder van verstelbaarheid zijn, kan het voor jou misschien wel een betere optie zijn om naar een speciale stoel uit te kijken. Overigens, de stoelen van de luxere modellen hebben allemaal hoogte verstelling, waarmee de voorkant van de stoel wat hoger gezet kan worden, zodat je benen wat beter worden ondersteund.
Misschien ken je iemand met een BX? Kun je eens gaan proefzitten.
Het is niet zo dat ik een wrak ben als ik even in de auto heb gezeten. Zo lang de stoelen maar zacht genoeg zijn, en niet van die volkswagen-opel pijnbanken.
In mijn beide renault 9’s (een TL, meest basisuitvoering en een GTX, meest luxe uitvoering) kan ik prinsheerlijk zitten, of het nou een rit van een kwartier of van 3 uur is.
In de meeste modernere auto’s vind ik de stoelen (en vering) gewoon te hard om lekker te kunnen zitten, en dat geldt ook voor de nieuwe(re) renaults en peugeots, hoe frans ze ook mogen zijn. Ik weet niet beter dan dat ik met opgetrokken knieeen in een auto zit, bestelauto’s uitgezonderd.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Ik moet zeggen dat ik nooit last heb gehad door niet goed zittende BX stoelen, ik ben 1.96 ... heb 3 verschillende Biksen.
De voorstoelen kan je achterover kantelen, dus ideaal voor mensen met lange benen!! Ik rij vaak in andere merken, maar ik heb 9 van de 10x oorlog met stoelen.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.